Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash-anlæg......Ude i naturen ? ? ?
Fra : Hp E. Aalling

Dato : 19-04-06 20:22

Hej Foto-smølfer.

Er der nogen der har prøvet at tage deres flash-heads med ud i det danske
landskab ?. Altså et 220 V anlæg og en 12 -> 220 v/300W inverter i bilen så
der er strøm ?. For jeg har har godt nok fået lyst til at lege lidt med de
flash-heads udendørs, dog er bilen lånt,flash er mit og inverteren for at få
strøm er noget jeg godt kunne finde på at købe...
Nogen der har erfaring med sådan kreativitet ?
Skal lige nævne at sammenlagt så er de to flash-heads 150 W/s - 60 W pilot
lys x 2.

MvH.

Hp

Fra : Jacob

Dato : 19-04-06 20:32

"Hp E. Aalling" <Hpea@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der har erfaring med sådan kreativitet ?
> Skal lige nævne at sammenlagt så er de to flash-heads 150 W/s - 60 W

det skulle da nok du. køb en 500W inverter fra harald nyborg. de skulle være
ok til dit projekt. samtidigt har du kraft nok til at du kan smide en
computer på også.

jacob

Fra : 2rb1

Dato : 19-04-06 21:06

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være ok til dit projekt. samtidigt har du kraft nok til at du kan smide en

Jeg købte for tid siden en 650w inverter fra H.Nyborg og prøvede det af med
dårlig resultat. Inverteren kan ikke klare variabel strøm, så den "døde"
efter hver flashudladning. At den ikke kan klare den variable strøm, står i
manualen med meget små bogstaver.

2rb1

Fra : Hp E. Aalling

Dato : 20-04-06 20:53

"2rb1" skrev i en meddelelse

> [...]
> efter hver flashudladning. At den ikke kan klare den variable strøm, står

Tak for det input . Sad osse selv med tanken om at "elektronisk
opfundet" spændning & strøm ikke lige kan holde til det.

MvH. & ønske om en snarlig go week-end

Hp

Fra : KsK

Dato : 19-04-06 23:01

> [...]
> være ok til dit projekt. samtidigt har du kraft nok til at du kan smide en

er det ikke lige før en generator er ligesom billig
KsK

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-06 10:09

KsK <ksk@all.dk> wrote:

> er det ikke lige før en generator er ligesom billig
> KsK

men den larmer ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-04-06 21:24

Hp E. Aalling wrote:

> Nogen der har erfaring med sådan kreativitet ?

Jeps... det fungerer ikke, flashanlæg er beregnet til studiobrug, de små
kompakte enhedder kan til nød tages med i byen, hvor der er 220 volt til
rådighed, men det er noget der hurtigt hærger dem.

Jeg kan derimod anbefale en løsning med et par store stavblitz, det
funger, og de kan klare mosten.

http://www.metz.de/en/photo_electronics/mecablitz_60_CT-4.169.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hp E. Aalling

Dato : 20-04-06 21:02

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> [...]
> rådighed, men det er noget der hurtigt hærger dem.
>
> Jeg kan derimod anbefale en løsning med et par store stavblitz, det

Hej Niels

Uha, det er lige en kaliber over hvad budgettet kan bære. Men det ville
være optimalt at have med i bagagerummet på bilen, og så er der jo osse
hoveder til at montere div. reflek/paraplyer som på 220V flash-heads.

Tak for linket ( det skal jeg huske til kommende fremtid )

Mvh & tak for opmærksomheden.

Hp

Fra : Alex W

Dato : 19-04-06 21:57

> Nogen der har erfaring med sådan kreativitet ?
> Skal lige nævne at sammenlagt så er de to flash-heads 150 W/s - 60 W
> pilot

Profoto har et flashanlæg med opladelig batteri/generator og løse
flashhoveder ... det funker ganske fint.
Det koster desværre kassen... Goecker har det. www.goecker.dk

Jeg har brugt mine broncolor udenfor .. natoptagelser af tudsen Bufo bufo.
Det funkede fint.
Jeg havde forlængere med til 220 W

Til små opstillinger kan man fint bruge flere større batteriflash og fyre
dem af med master/slave funktionen eller en sensor.

/Alex W

Fra : Hp E. Aalling

Dato : 20-04-06 21:07

"Alex W" skrev i en meddelelse

> Jeg har brugt mine broncolor udenfor .. natoptagelser af tudsen Bufo bufo.
> Det funkede fint.
> Jeg havde forlængere med til 220 W
>
> /Alex W

Ja det var osse under aftenen jeg havde anlægget udendørs og self. med
adgang til 220 V. Men tanken om at netop have "meget" flash med ud i
naturen drillede, så der kom jo ideer frem !.

Mvh.

Hp

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 23:17

> [...]
> Nogen der har erfaring med sådan kreativitet ?
> Skal lige nævne at sammenlagt så er de to flash-heads 150 W/s - 60 W

Har du prøvet at kigge på de her? Mobile studioflash med akku.
http://www.foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf587408722584309992&Shop=1&Type=1&Param=249&Group=249&Language=D

Mvh. Claus Petersen

Fra : Hp E. Aalling

Dato : 20-04-06 21:16

"Claus Petersen" skrev i en meddelelse >

> [...]
http://www.foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf58740872258
4309992&Shop=1&Type=1&Param=249&Group=249&Language=D

Hej Claus

Av for den det bliver dyrere og dyrere, bare for at man få en ide...Det
ligner det jeg drømte om, men ikke har rygmuskler nok til at bære tegnebogen
til ! . Men jeg kan godt nøjes med en god kabeltrommel med en 50 meter på
, så kan man snige sig lidt væk når man vil lege.

Mvh & snarlig Go´week-end

Hp

Fra : Per O.

Dato : 20-04-06 00:45

> [...]
> Nogen der har erfaring med sådan kreativitet ?
> Skal lige nævne at sammenlagt så er de to flash-heads 150 W/s - 60 W

køb en lille benzindrevet generator i stedet. Jeg har en 1000w købt i Bilka
til 999kr. Den trækker fint 750w lamper i flere timer på en tankfuld. Den er
ikke større end den nemt kan være i et bagagerum, og du har helt sikkert
strøm til at starte bilen når du skal hjem.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : KsK

Dato : 20-04-06 19:30

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tankfuld. Den er ikke større end den nemt kan være i et bagagerum, og du
> har helt sikkert strøm til at starte bilen når du skal hjem.

men den larmer siger Thomas måske rigtigt men en rigtigt lang
forlængere ledning på et par 100 meter kan vel gør det

KsK

Fra : Per O.

Dato : 21-04-06 11:21

"KsK" <ksk@aqll.dk> skrev i en meddelelse

> "Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> men den larmer siger Thomas måske rigtigt men en rigtigt lang
> forlængere ledning på et par 100 meter kan vel gør det

Jeg har selv en 40m ledning, og der rækker nu fint. Vi har mest brugt den
til at skyde i bygninger uden el, og så står den udenfor og ledningen går
ind gennem et vindue, så er larmen ikke generende.

Per P.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Hp E. Aalling

Dato : 20-04-06 21:29

"Per O." skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke større end den nemt kan være i et bagagerum, og du har helt sikkert
> strøm til at starte bilen når du skal hjem.

Hej Per

Det var osse den ide jeg hældte mest til. Stabil strøm istedet for
"opfundet strøm" med en inverter. Den ville osse kunne bruges til mange
andre ting selvom det er en tung satan at slæbe rundt på.
De kan jo osse købes pænt støjsvage, med 4 takts motore så det ikke lyder
som en billige plæneklipper på overarbejde for en ekstra tusse ( eller
under ).

Tak for opmærksomheden !

Mvh & Snarlig Go´ week-end

Hp

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-04-06 09:02

> [...]
> Hej Foto-smølfer.
>
> Skal lige nævne at sammenlagt så er de to flash-heads 150 W/s - 60 W

Hej

Hvis du vil bruge 2x150 W/s som udfyldningslys i dagslys, så når du ikke
langt, men til svampe og andre små detaljer er det udmærket.
Du vil opleve at lyset "forsvinder" da der ikke er vægge lyset reflekteres
fra, så effekten vil være virke mindre end hjemme i stuen.

Foto Walser har disse set:

http://www.foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf750838482787233625&Shop=1&Type=1&Param=249&Group=249&Language=D

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Hp E. Aalling

Dato : 20-04-06 21:42

"Leif Langgaard" skrev i en meddelelse

> [...]
http://www.foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf75083848278
7233625&Shop=1&Type=1&Param=249&Group=249&Language=D

Hej Leif

Claus P. har osse listet samme link lidt længere oppe i tråden. Men det
er altfor dyrt for denne lille smølf, men damn det ville være rart at have i
bilen. Det var nu osse om aftenen jeg brugte min flash´s. Ude i haven, en
fabriks ny bil og dens ejer, som jeg simpel hen ikke gad se vise billeder af
vidunderet i indkørslen eller stående kedelige i gade miljøet. Og så bliver
man jo legesyg, og ideen voksede sig lidt større og kreativ. Men jeg nøjes
med det jeg har så lære jeg da noget i stedet for at købe mig fattig ( igen
)

Tak for inputtet

MvH. & snarlig Go´ week-end

Hp

Fra : Søren Olesen

Dato : 20-04-06 22:05

Hej der !!!

Hvad med at finde en gl. UBS " strøm backup til en pc" sætte nyt batt. i og
så prøve !!!
jeg et par gange haft strøm med på den måde ! dog ikke til mine flash !
søren