Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
2 Ens eller ikke ?
Fra :    ab©

Dato : 18-04-06 14:12

Spekulerer på, om man i det daglige bliver irriteret over, at bruge 2
kameraer der ikke er ens (f.eks. D70 og D200) - eller er to af det samme
kamera klart at foretrække ? (I mit tilfælde så 2 stk. D70).

Erfaringer søges fra andre, der er træt af at skifte objektiver igen og
igen.

ab©

Fra : Deaster

Dato : 18-04-06 14:19

ab© skrev:
> [...]
> kamera klart at foretrække ? (I mit tilfælde så 2 stk. D70).
>
> Erfaringer søges fra andre, der er træt af at skifte objektiver igen og

Nøhh, det synes jeg ikke at det er, men ok, de to kamerahuse jeg bruger
ligger også meget tæt op ad hinanden (10D og 30D), ved ikke lige hvor
tæt de to Nikoner ligger på hinanden.

Mvh
Jesper

Fra : Bo Hellum

Dato : 18-04-06 14:29

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> [...]
> kamera klart at foretrække ? (I mit tilfælde så 2 stk. D70).
>
> Erfaringer søges fra andre, der er træt af at skifte objektiver igen og

Har D200, og D70s som backup, og det virker sku fint. Synes ikke at
forskellen er så stor så det har en betydning.

Bo

Fra : waal

Dato : 18-04-06 14:56

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kamera klart at foretrække ? (I mit tilfælde så 2 stk. D70).
>
> Erfaringer søges fra andre, der er træt af at skifte objektiver igen og

Jeg har brugt "uens" kamerahuse i årtier uden det har været en gene (dog
samme fabrikat)

Michael

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-04-06 00:13

ab© wrote:
> [...]
> samme kamera klart at foretrække ? (I mit tilfælde så 2 stk. D70).
>
> Erfaringer søges fra andre, der er træt af at skifte objektiver igen

D200 og D70 ligner hinanden særdeles meget i betjening og menuer
Eneste anke jeg har over i forskelligheden i brug er postviewfunktionen,
hvor det kan drille lidt.
På D70 bladrer man i billederne ved at trykke op og ned på Joypad'en på
bagsiden og vælger funktion ved at trykke sideværts på samme (_Highlights,
histogram, Exif osv.) På D200 er det nøjagtigt omvendt.
Men når man har anskaffet sig et D200 blir D70'eren automatisk degraderet
til backup-kamera. D200'eren er så meget bedre på alle punkter, at man pr.
definition vil foretrække det til enhver tid.
For mit vedkommende skifter jeg kun, når jeg har kørt D200'eren flad for
strøm. Det er IMHO et fantastisk kamera.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : HKJ

Dato : 19-04-06 05:58

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> bagsiden og vælger funktion ved at trykke sideværts på samme (_Highlights,
> histogram, Exif osv.) På D200 er det nøjagtigt omvendt.

Kan det ikke indstilles på D200 (f3)?