Foto
IBM760 5420
Teil 3020
centon linse til canon eos 35od
Fra : Hr. Pedersen

Dato : 14-04-06 01:26

Hej i NG.

Jeg købte for en del år siden en centon 500 mm spejltele i japan photo til
mit Minolta slr. Spejltelen er en sådan type som man skal påsætte en
adaptor, så den kan passe på hvilken som helst kamera type. Nu er mit
spørgsmål, hvor jeg kan finde sådan en adaptor som kan passe på mit nye
canon 350d.

Kender nogen herinde produktet og hvor det eventuelt kan erhverves?

mvh

Johny Pedersen

Fra : den ægte fotomand

Dato : 14-04-06 09:55

> [...]
> canon 350d.
>
> Kender nogen herinde produktet og hvor det eventuelt kan erhverves?

Nu skriver du jo ikke hvilken fatning der sidder på det OBJEKTIV! men hvis
det feks er en 48mm, så kunne dette være stedet:

https://secure.soligor.com/index.php?id=157&L=1

Mvh Per

Fra : Paul Larsen

Dato : 14-04-06 10:15

On Fri, 14 Apr 2006 10:54:50 +0200, "den ægte fotomand"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

> [...]

Det er enten en M42 eller en T2 adapter du skal bruge, begge dele er
normalt lagerført hos Photografica i Skindergade, København

Mvh

Paul Larsen

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 14-04-06 19:35

Tusind tak for svarene. Desværre kan jeg ikke rigtig se hvilken som er den
rigtige, så jeg tror jeg vil besøge min lokale fotopusher, og sætte ham på
opgaven.

Johny Pedersen

Fra : waal

Dato : 14-04-06 19:51

> Tusind tak for svarene. Desværre kan jeg ikke rigtig se hvilken som er den
> rigtige, så jeg tror jeg vil besøge min lokale fotopusher, og sætte ham på
> opgaven.

Hvis der sidder en aftagelig Minoltabajonet på objektivet så er det højst
sandsynligt en T2 adapter. Det burde være indgraveret bag på adapteren. Hvis
et objektiv med M42 gevind (Pentax/Praktika) skal adapteres til Minolta/MD
så er adapteren kun ca. 1,7mm tyk.

T2 adapteren har et finere gevind (.75) end M42 (1.0)

mvh
Michael