Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Indstillinger på Nikon D50
Fra : Morten Christensen

Dato : 13-04-06 13:04

Hey gruppe,

Har fået aflivet mi 350D, og tænkte nu ville jeg prøve noget nyt, så et D50
er blevet hjemtaget.

Men... på 350'eren kunne jeg sætte "Author" og sådan noget, menhar ikke
fundet muligheden for at ændre det på min nye Nikon - det er måske slet ikke
muligt?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 13:12

On Thu, 13 Apr 2006 14:03:36 +0200, "Morten Christensen"
<mhchris_SPAM_@gmail.com> wrote:

>Men... på 350'eren kunne jeg sætte "Author" og sådan noget, menhar ikke
>fundet muligheden for at ændre det på min nye Nikon - det er måske slet ikke
>muligt?

Det hedder "Image Comment", og findes i den nederste menu.

/Alex

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-04-06 13:40

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> On Thu, 13 Apr 2006 14:03:36 +0200, "Morten Christensen"
> <mhchris_SPAM_@gmail.com> wrote:
>

> Det hedder "Image Comment", og findes i den nederste menu.

Njarh, ikke helt.... det kommer ihvertfald ikke med som Author under
exif-info'en

Andre der har forslag til det?

Fra : mr_tux2005@yahoo.dk

Dato : 13-04-06 16:52

Morten Christensen skrev:

>Men... på 350'eren kunne jeg sætte "Author" og sådan noget, menhar ikke
>fundet muligheden for at ændre det på min nye Nikon - det er måske slet ikke
>muligt?

RTFM= read the fine manual
Det står på side 70 i den danske manual. Det er Image comment, som
Alex nævner, Du kan indtaste Dit navn, første 12 tegn vises også i
billedinformationer. "Attach comment" skal hakkes af det har Du
sikkert glemt.

Mvh.
Michael

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-04-06 18:10

> [...]
>Alex nævner, Du kan indtaste Dit navn, første 12 tegn vises også i
>billedinformationer. "Attach comment" skal hakkes af det har Du

Næ nej, manualen er skam gennemlæst, og fandt da også det, inden jeg
stillede mit spørgsmål.
Men som jeg skriver i mit svar til Alex, så er det jo blot en comment, det
jeg efterlyser er at kunne sætte
Author i Exif-informationerne, ikke comment.

Desuden, så hvis jeg kigger med en Exif viewer efter at have sat user
comment, så starter linien med at skrive ASCII efterfulgt af det jeg så har
indtastet på cam'et.

Knap så fedt :(

//Morten

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-04-06 19:55

Morten Christensen skrev:

> [...]
>
> Desuden, så hvis jeg kigger med en Exif viewer efter at have sat user
> comment, så starter linien med at skrive ASCII efterfulgt af det jeg så har

Det står hvis du ser rigtigt efter: I PS/file info/exif2/user comment, cirka

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design April. 2006