Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farvelægning af billeder
Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 22:45

Jeg ønsker lidt expert hjælp til hvordan jeg får farvelagt nogle s/h
billeder.
Jeg har nogle (læs 15000+) billeder i s/h taget med en bestemt type kamera i
et microskop. Disse billeder skal jeg have farvelagt så de får de rigtige
farver.

De s/h og de farvede billeder (her taget gennem et andet microskop) kan ses
her:
http://mjl.dk/cultures.jpg

Der er ingen direkte sammenhæng mellem billederne (det er ikke billeder af
præcis samme object).

Jeg håber der er nogen der har en simpel måde dette kan gøres på.

Det skal helst på en eller anden måde indbygges i et Visual studio program,
på den ene eller anden måde. Hvis fx. XnView kan klare opgaven vil det være
helt genialt, men hvis photoshop kan gøre det bedst må det gøres sådan.

Nogen der har nogen løsningsforslag?

På forhånd tak.

Mvh.
Martin

mjl snabela mjl dot dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-04-06 22:59

Martin Larsen wrote:

> Nogen der har nogen løsningsforslag?

Jeg kan ikke gennemskue om du kan bruge dette software til noget:
http://www.black-and-white-to-color.com/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 23:15

Tak for svaret, jeg har også lidt svært ved at gennemskue programmet.

Men en photoshop løsning vil også kunne bruges. Jeg har kigget på
"variation" i photoshop der kan man lægge den røde farve på så den ligner
lidt.

Farven er altid rød.

Mvh.
Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 13-04-06 14:51

Det er næmt i Photoshop, med Curves. Vær sikker på at billedet er i RGB
mode først.

Man kan lave et DOS program som kører alle 15000 billeder automatisk,
hvad format ligger de I?

--Michael

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-04-06 18:30

"Michael Holm" <MichaelHolm@thismaildontwork.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mode først.
>
> Man kan lave et DOS program som kører alle 15000 billeder automatisk, hvad

Så kan han lige så godt lave en action i Photoshop.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 17:57

Det lyder interessant det vil jeg kigge nærmere på

> Så kan han lige så godt lave en action i Photoshop.

Da programmet gerne skal kunne kaldes fra VB.net eller lign. så er et
program der kan kaldes fra kommandoprompten slet ikke så dårlig en idé.
Jeg synes ikke rigtig jeg kan se hvordan man kalder sådanne photoshop
effekter fra en kommandoprompt. Har du nogen gode links ?

Mvh.
Martin

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-04-06 18:46

"Martin Larsen" <mjl snabela mjl dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg synes ikke rigtig jeg kan se hvordan man kalder sådanne photoshop
> effekter fra en kommandoprompt. Har du nogen gode links ?

Du skriver " men hvis photoshop kan gøre det bedst må det gøres sådan".
Hvilken links skal du bruge? Jeg har ikke påstået at Photoshop kan bruges
fra en kommandoprompt.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 16:34

Sorry, det var Michael Holm der skrev det.
Håber han vil svare hvordan..

Mvh.
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 20:37

> Man kan lave et DOS program som kører alle 15000 billeder automatisk, hvad
> format ligger de I?

De ligger som BMP
Har du nogle links til nogle resourcer ?

Mvh.
Martin