Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra System of a Down i Valbyhalle~
Fra : henningn@gmail.com

Dato : 11-04-06 13:38

Hejsa,

Er der nogen her der ligger inde med billeder fra System of a Down's
koncert i Valbyhallen sidste år vil vi meget gerne bruge dem på vores
nye hjemmeside www.systemofadown.dk

Svar her i gruppen eller på mail til henningn@gmail.com

Håber der er nogen der har noget

/Henning

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 11-04-06 17:47

On 11 Apr 2006 05:38:16 -0700, henningn@gmail.com wrote:

> [...]
>
>Er der nogen her der ligger inde med billeder fra System of a Down's
>koncert i Valbyhallen sidste år vil vi meget gerne bruge dem på vores

Hvis ikke de fordømte krukker havde annulleret samtlige fotopas en
time inden koncerten havde jeg haft en serie derfra...men...ak ak ak

--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 18:34

Hvor får man fat i et fotopas til disse events? Skal man være tilknyttet til
en eller anden avis eller kan alle købe/få/søge m.m. om sådan et pas?

René - Amatørfotograf, med store visioner

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 12-04-06 08:38

On Tue, 11 Apr 2006 19:34:26 +0200, "René"
<rdfsnabelafriesbindestregdata.dk> wrote:

>Hvor får man fat i et fotopas til disse events? Skal man være tilknyttet til
>en eller anden avis eller kan alle købe/få/søge m.m. om sådan et pas?
>
>René - Amatørfotograf, med store visioner

Man skal være tilknyttet et medie. Som privatperson er det no-go.

--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 16:06

Hmmm, det er da snyd.

Hvad med freelance fotografer, har de ikke kort til disse steder?

Kan man blive tilknyttet en lokal avis som "løs" fotograf/freelance og få
adgang igennem dem?

René - Den håbefulde wanabee-fotograf

Fra : Michael L

Dato : 13-04-06 16:43

Jacob Dinesen skrev:

> Man skal være tilknyttet et medie. Som privatperson er det no-go.

Det er ikke helt korrekt. Ved nogle arrangementer vil de sikkert kun
have folk med pressekort, men jeg har selv haft mulighed for adgang til
flere store koncerter(selvom jeg i sidste ende blev forhindret i at
komme) ved at kontakte arrangørerne af koncerten og i nogle tilfælde,
bandets manager - Jeg har faktisk endnu ikke fået et nej når jeg har
bedt om mulighed for at tage billeder til et arrangment(koncert eller
lign.).

Så kontakt arrangørerne hvis du gerne vil tage billeder til en event
og se hvad de siger - Ofte er de rimelig imødekommende.

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 16:56

Hej Michael

Det lyder rigtigt godt at der ikke er helt lukket for muligheder når man
ikke har pressekort.

Jeg vil se hvad der sker i nærmeste fremtid og så prøve lykken som du
beskriver.

Tak for svar, René

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 15-04-06 11:37

On 13 Apr 2006 08:43:27 -0700, "Michael L" <michaellykke@gmail.com>
wrote:

> [...]
>bandets manager - Jeg har faktisk endnu ikke fået et nej når jeg har
>bedt om mulighed for at tage billeder til et arrangment(koncert eller

Så længe spørgsmålet går på koncerter i stil med System of a Down og
lignende, der foregår steder større end ca 500 mennesker, vil jeg æde
alle mine gamle fotopas på at man som privatperson ikke får lov til at
komme ind. Ej heller som bærer af endnu et pressekort...

Akkreditering forudsætter et værdigt formål og et værdigt formål
forudsætter et medie...

>Så kontakt arrangørerne hvis du gerne vil tage billeder til en event
>og se hvad de siger - Ofte er de rimelig imødekommende

Mja...jeg ser nu mere tendensen gående imod at selv folk med mobiltlf
kameraer får en reprimande hvis de formaster sig til at hive apparatet
frem mens musikken spiller.

--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : Michael L

Dato : 15-04-06 12:01

Jacob Dinesen skrev:

> [...]
> alle mine gamle fotopas på at man som privatperson ikke får lov til at
> komme ind. Ej heller som bærer af endnu et pressekort...

Engang tidligere på året (muligvis i slutningen af 2005) holdt fugees
deres comeback koncert i forbindelse med lancering af en ny single og
senere en ny CD - En koncert som der var temmelig mange tusinde
mennesker til - Her havde jeg fået mulighed for at få fuld adgang
inklusiv backstage ved at snakke med arrangørerne.
Det samme har jeg oplevet ved flere koncerter.

Som sagt - så er det meget muligt at der bliver sagt nej en del steder
- Jeg har bare personligt ikke oplevet det endnu uanset hvad størrelse
event jeg har forespurgt på.

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 12:39

Hej

Det kan godt være at jeg ikke får adgang, men det er i hvertfald værd at
prøve. Men når der nu er en som fortæller at han ikke har hørt et nej endnu,
mener jeg at der burde være nogle muligheder.

Det kunne være at man skulle give Madonna et ring når hun kommer til horsens

Fra : Michael L

Dato : 16-04-06 15:58

René skrev:

> [...]
> mener jeg at der burde være nogle muligheder.
>
> Det kunne være at man skulle give Madonna et ring når hun kommer til horsens

Med ihærdighed og seriøsitet så kommer man faktisk RIGTIG langt er
min oplevelse, uanset om det drejer sig om adgang til et arrangement
eller benytte nogen som model til en optagelse.

Den seneste koncert jeg var til hvor jeg skulle tage billeder, der fik
jeg lov til at følge bandet fra de ankom til byen hvor de spillede,
var ude og spise med dem og havde uhindret adgang til at tage billeder
som jeg ville. At de så toppede af med at jeg kunne drikke det jeg
ville gjorde jo ikke oplevelsen dårligere :)

Så jeg kan da kun opfordre dig eller andre til at tage initiativ til
de projekter man nu går og "drømmer" om - det er ikke altid så
svært som man skulle tro.

Mvh
Michael