Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
omdøbe billeder til exif dato ( batch )
Fra : Vegetaren fra Aros \~

Dato : 10-04-06 20:43

Hej gruppe.
Håber at jeg har ramt den rigtige gruppe

Jeg har ca. 1000 digitale fotos på min harddisk. Jeg vil gerne have dem
omdøbt på en gang, så filnavnet indeholder exif datoen. Det ser nemlig ud
til at fildatoen er blevet ændret under en kopiering så man ikke mere kan se
den rigtige dato på fil datoen. Derfor vil jeg gerne bruge et program der
kan omdøbe alle filerne på én gang, hvor exif datoen bruges i filnavnet.
Findes et sådan stykke software, helst freeware elle shareware, men hvis det
koster er et jo bare ærgeligt, bare det er godt

--
Venlig hilsen Vegetaren fra Aros ( 8000 )
---------------------------------

Fra : Vegetaren fra Aros \~

Dato : 10-04-06 21:09

Hej igen

Fandt ud af at ACDsee fikser jobbet

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-04-06 14:05

Et gratis alternativ er XnView som er helt genialt til batch-processing.

Mvh.
Martin

mjl snabela mjl dot dk

"Vegetaren fra Aros ( 8000 )" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:443abb4c$0$46975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Bjarne B. Frederikse~

Dato : 16-04-06 19:19

Eller du kan bruge Windows stifinder !!!!!

Bare makrer filerne du vil omdøbe, højreklik og sig omdøb ....... Så kan du
vælde dit nye filnavn og der bilver automatisk sat (1), (2), (3) .......
osv bagefter !!!!!! - Ret enkelt hvis man kan nøjes med det !!!!!!
Et tip jeg læste i Datatid

MVH
Michael

"Vegetaren fra Aros ( 8000 )" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:443ab55d$0$46995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Hans

Dato : 21-06-06 14:53

"Bjarne B. Frederiksen" <bbf1@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du vælde dit nye filnavn og der bilver automatisk sat (1), (2), (3)
> ....... osv bagefter !!!!!! - Ret enkelt hvis man kan nøjes med det

Genialt, når det var datoen, der skulle med i navnet.