Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reparation af digitalkamera
Fra : Troels Jensen

Dato : 09-04-06 13:54

Er der nogen i NG'en, der kender et godt og billigt sted, hvor man kan få
repareret digitalkameraer? Mere konkret drejer det sig om et Sony-kamera,
der har været på gulvet, så objektivet ikke længere vil køre ud, når
kameraet tændes.

Det kan vel indleveres hos en autoriseret fotohandler, men så frygter jeg,
at regningen lynhurtigt vil overstige prisen for et nyt kamera.

--
mvh.
Troels Jensen

Fra : Michael Holm

Dato : 09-04-06 14:11

regningen overstige lynhurtigt prisen for et nyt kamera uanset hvad.
Meld det til forsikringen, og/eller køb et nyt.

--Michael

Fra : Gertmad

Dato : 09-04-06 19:48

Det er fuldstændig korrekt at indlevering og undersøgelse - før den
egentlige reparation - løber op.

Jeg har tidliger haft held med at reparere et Canon Ixus med samme
uheld. Det koster en del sved og pilleri, men med chance for et billigt
brugbart kamera til slut - når jeg undlader at regne på tiden til
egenindsatsen. Så jeg vil da godt give dig lidt håndører for kameraet -
eller alternativt et par flasker god rødvin.

Gert Hansen
www.mados.dk

Fra : Troels Jensen

Dato : 10-04-06 21:50

"Gertmad" <gert@FJERNmad.dk> skrev i en meddelelse

>Så jeg vil da godt give dig lidt håndører for kameraet - eller alternativt
>et par flasker god rødvin.

Tjaah, men nu var mit indlæg jo altså ikke lige et forsøg på at slippe af
med kameraet, men derimod et forsøg på at få det repareret....

--
Troels

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-04-06 04:01

"Troels Jensen"
> [...]
>
> Det kan vel indleveres hos en autoriseret fotohandler, men så frygter jeg,
> at regningen lynhurtigt vil overstige prisen for et nyt kamera.

Hva er det dog for uvane at lave den "tab på gulvet" test - min Indiske
ven har lige lavet samme test, med fuldstændig samme resultat, rep.
prisen for hans Pentax vile være blevet 6-800kr, et beløb der svarer
til hvad en tjener/arbejdsmand hiver hjem på 2-3 måneder ved 10 timer/dag.
Jeg har sefølig selv lavet samme test på et dslr, pris 10k kr - konklutionen
er klar nok, don't do it (sorry Nike) -max-