Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er 4 mega pixels nok ?
Fra : jens

Dato : 06-04-06 20:24

Jeg påtænker at købe et Canon Powershot A420

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-04-06 20:56

jens wrote:

> Jeg påtænker at købe et Canon Powershot A420

Prøv at spøge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : waal

Dato : 07-04-06 11:54

> Prøv at spøge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

I samme dags tråd "Nikon D200 standard obj.hvor der også indledes med "jeg
har tænkt på at købe" har du glemt at aflevere din standardsmøre. Du er vel
ikke ved at falde af på den ?

mvh
Michael

Fra : Jakob

Dato : 07-04-06 13:29

In article <4435723A.1010706@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

Spørgsmålet er da fint placeret her. Det er generelt om 4 mp er nok så
drop nu alt det futteri.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-06 20:56

On Thu, 6 Apr 2006 21:24:14 +0200, "jens" <jens@jensen.dk> wrote:

Det er det samme som at spørge om 130 HK er nok i en bil.

Svaret er i begge tilfælde: Det afhænger af hvad du skal kunne med
den.

/Alex

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-04-06 21:54

"jens" <jens@jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg påtænker at købe et Canon Powershot A420

Hej Jens,

Gå i stedet efter A430 som har en 9 punkts autofokus og 4x optisk zoom. Den
fås ret billigt på nettet i DK (<1200 kr).

Mvh.

Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-04-06 22:16

Martin Larsen wrote:

> Gå i stedet efter A430 som har en 9 punkts autofokus og 4x optisk zoom. Den
> fås ret billigt på nettet i DK (<1200 kr).

Du er off-topic, snak om indkøb hører hjemme i
news:dk.fritid.foto.indkoeb - og kun der...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-06 22:34

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Du er off-topic, snak om indkøb hører hjemme i
>news:dk.fritid.foto.indkoeb - og kun der...

Hvad med alle dem, som også stiller indkøbsspørgsmål og svarer på
dem, men som du ikke korrekser?

Det skal være lige for alle.

Alle eller ingen.

Fut: news:dk.admin.netikette
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-04-06 23:13

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse news:072b325gjmhj6rt8m9tbilfcng1uldu1rv@dtext.news.tele.dk

> Alle eller ingen.

Det eneste, vi ser fra din hånd i fotogrupperne, er henstillinger. Hvad er
dit motiv til at skrive disse henstillinger? Du har åbenlyst ingen interesse
i foto, og tager ikke del i gruppernes generelle liv. Kunne du ikke finde
dig en anden hobby? Jeg kan anbefale fotografering, der er langt mere
givende en at skrive henstillinger på usenet.

> --
> Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
> så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jeg har spurgt dig før, men fik intet svar, så jeg spørger dig gerne igen:
Siger begrebet "selvhøjtidelig" dig noget?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : KsK

Dato : 06-04-06 23:25

> [...]
>
> Jeg har spurgt dig før, men fik intet svar, så jeg spørger dig gerne igen:
> Siger begrebet "selvhøjtidelig" dig noget?

det er jo rigtigt hvad keld skrive !!!! han der NRE ha så travlt med at
lege net betjernt og så har han selv sværte ved at over hold reglere ..

KsK

Fra : Per O.

Dato : 07-04-06 20:03

> [...]
>
> Jeg har spurgt dig før, men fik intet svar, så jeg spørger dig gerne igen:
> Siger begrebet "selvhøjtidelig" dig noget?

Gør som vi andre og smid NRE i killfilteret, hvor han hører hjemme. Jeg
opdager kun hans kommentarer når andre svarer på hans udgydelser.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : KsK

Dato : 07-04-06 20:06

?

> Gør som vi andre og smid NRE i killfilteret, hvor han hører hjemme. Jeg
> opdager kun hans kommentarer når andre svarer på hans udgydelser.
>
> Per O.
> www.billedsnedkeren.dk
mit kill filter vil ikke engang ha ham

KsK

Fra : Jan Olav

Dato : 30-06-06 21:59

> [...]
>
> Jeg har spurgt dig før, men fik intet svar, så jeg spørger dig gerne igen:
> Siger begrebet "selvhøjtidelig" dig noget?

Enig!
Han er en af disse netpansere, der korrekser alt og alle. Se blot på hans
signatur. De tilfører sjældent grupperne noget, men brokker sig over alt
muligt. Hvem har egentlig givet dem ret til det. De rende mig med deres
brok.

JO

Fra : Per O.

Dato : 01-07-06 13:10

KLIP

> [...]
> signatur. De tilfører sjældent grupperne noget, men brokker sig over alt
> muligt. Hvem har egentlig givet dem ret til det. De rende mig med deres

gør som jeg og brug den funktion som sorterer disse menneskers indlæg fra
før jeg kan forlyste mig med alle de fornuftige indlæg.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : bo

Dato : 06-04-06 22:57

On Thu, 6 Apr 2006 21:24:14 +0200, "jens" <jens@jensen.dk> wrote:

>Jeg påtænker at købe et Canon Powershot A420

Desuden er spørgsmålet jo om 4 MP er nok, og ikke selve kameraet, det
er i anden person.
Så denne NG er ok til det ?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-04-06 23:11

bo wrote:

> Så denne NG er ok til det ?

Sludder og vrøvl, der er ikke nogen tvivl om, at indlægget handler om
overvejelser i forbindelse med et indkøb, hverken mere eller mindre, så
det hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Jeg vil dog medgi' dig, at den tåbelige opdeling, der adskiller snak om
tekniske data fra indkøbssnakken, kan danne grundlag for uendlige
diskutioner om hvorvidt en tråd er tekniksnak eller indkøbssnak...

FUT: news:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-04-06 12:21

> Jeg vil dog medgi' dig, at den tåbelige opdeling, der adskiller snak om
> tekniske data fra indkøbssnakken, kan danne grundlag for uendlige
> diskutioner om hvorvidt en tråd er tekniksnak eller indkøbssnak...

Og du er altid frisk på at starte diskussionerne, vis respekt for usenet, og
lad tvivlen komme spørgeren til gode, der er jo altid spørgsmål hvor der er
delte meninger om rette gruppe, og det er så der du mener at have det
afgørende ord, altså du mener at du har større indflydelse end andre?

Så undgå at henstille i de tilfælde hvor det kun er marginaler der afgør
hvilken gruppe der er "rigtigst".

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Jakob

Dato : 07-04-06 13:30

In article <si3b325b4hq7ejnh3u779t9m8rvhknumc8@4ax.com>, bo@bo.dk
says...

> Så denne NG er ok til det ?

Ja uden tvivl. Men det vil nok hjælpe hvis der bliver beskrevet lidt om
hvad printstørrelse der ønskes. Det er den begrænsning du vil løbe ind i
med 4MP.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : den ægte fotomand

Dato : 07-04-06 14:01

> Ja uden tvivl. Men det vil nok hjælpe hvis der bliver beskrevet lidt om
> hvad printstørrelse der ønskes. Det er den begrænsning du vil løbe ind i
> med 4MP.

Der er vel ikke nogen begrænsning i printstørrelsen, men hvilken kvalitet
der kommer ud af det. Måske billeder er ok på et 20x30 PRINT, men ikke på
et 50x70 PRINT

Per

Fra : Jakob

Dato : 07-04-06 14:45

In article <4436625b$0$15792$14726298@news.sunsite.dk>,
denrigtigefotograf@ofir.dk says...

> Der er vel ikke nogen begrænsning i printstørrelsen, men hvilken kvalitet
> der kommer ud af det.

Hvis du insisterer på at være ordkløver så be my guest.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : den ægte fotomand

Dato : 07-04-06 15:49

Hvis du insisterer på at være ordkløver så be my guest.

jeg er skam ikke ordkløver, jeg præcisere bare, at der sagtens kan laves
PRINT på 50x70, men kvaliteten er efter det.

Per

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-04-06 17:04

den ægte fotomand wrote:
> Hvis du insisterer på at være ordkløver så be my guest.
>
> jeg er skam ikke ordkløver, jeg præcisere bare, at der sagtens kan laves
> PRINT på 50x70, men kvaliteten er efter det.

Ja, og jo større billeder er, jo større afstand ser man dem på, og så
får man ikke øje på de enkelte pixels. Til store billeder kan det ofte
betale sig at interpolere billedet, så der kommer flere pixels i
printet, og så øge skarpheden lidt. Så kan man komme meget langt med 4Mpix.

I den sidste ende afhænger det af om det optisk/mekaniske system kan
levere varen på chip'en.

Jeg præciserer bare yderligere

Bo //

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 07-04-06 06:48

jens skrev:

> Jeg påtænker at købe et Canon Powershot A420

Kamaraet kender jeg ikke, så jeg vil svare lidt mere generelt (hvorvej
jeg kan argumentere for at jeg holder mig inden for gruppens fundats
: Jeg har selv et 4MP kamera, og til små formater (10*15, 13*18) er
det helt tilstrækkeligt.

Det giver også hæderlige resultater i A4, min mor vil ikke tænke
over at det ikke er perfekt og det er kun hvis jeg begynder at studere
detaljer at jeg ser grænsen er nået. Hænger det på væggen lægger
man ikke mærke til det.

Hvis dine krav passer med det skulle du ikke have problemer.

mvh

Martin

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-04-06 12:45

"jens" <jens@jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg påtænker at købe et Canon Powershot A420

Hej Jens

Det er et umuligt spørgsmål, når du ikke beskriver krav/behov.

På følgende side kan du finde flere kameraer med forskellige M-pix
størrelser, du kan også se optagelser taget med disse forskellige kameraer.

Jeg mener personligt at 4 mega pixels er nok til "almindelig"
familiefotografering.

Held og lykke i jagten på kamera.