Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
refill vs originalblæk til Canon ip4200/52~
Fra : michael bs

Dato : 06-04-06 09:00

Er der nogen der har prøvet refillblæk til canon ip 4200/5200?
Jeg er bekendt med, at ved refill mister patronen evnen til at meddele når
den er tom, men hvilke andre forskelle er der? Er det samme blæk? Giver det
samme farvekvalitet og holdbarhed som originalpatronerne?
Nogen der vil dele deres erfaringer? Og hvis I har haft gode erfaringer med
refill til disse printere så skriv evt hvor I har købt refill.
Tak.

mvh Michael

Fra : Aksel

Dato : 06-04-06 11:22

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:4434ca75$0$27607$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Nogen der vil dele deres erfaringer? Og hvis I har haft gode erfaringer
> med refill til disse printere så skriv evt hvor I har købt refill.

Det er garanteret ikke samme blæk, så det er tvivlsomt om det er samme
kvalitet.

Hilsen Aksel

Fra : Nyhedskigger

Dato : 06-04-06 13:02

> [...]
> Nogen der vil dele deres erfaringer? Og hvis I har haft gode erfaringer
> med refill til disse printere så skriv evt hvor I har købt refill.

Det er nok lige tidligt nok med høstede erfaringer af uoriginalt blæk til de
nye #200 printere da man ikke rigtig har kunnet få noget, men det er på vej
nu. Jeg har selv bestilt her http://tpi-danmark.dk/produkter.php?kat=89 men
har ikke prøvet det endnu. Noget af hemmeligheden til at snyde chippen er at
genfylde patronen inden den begynder at melde lav blæk niveau for så skulle
det efter sigende være sket med den. I øvrigt er tpi papiret virkelig godt,
fuld på højde med Canons Pro papir.

Fra : michael bs

Dato : 06-04-06 16:00

"Nyhedskigger" <kks@volapyg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den begynder at melde lav blæk niveau for så skulle det efter sigende være
> sket med den. I øvrigt er tpi papiret virkelig godt, fuld på højde med

Gider du melde tilbage, når du har prøvet refill blækket?

tpi papiret? Er der en bestemt kvalitet du særligt vil anbefale i forhold
til Canons eget?

mvh Michael

Fra : Bo Andersen

Dato : 06-04-06 20:06

> Gider du melde tilbage, når du har prøvet refill blækket?
>
> tpi papiret? Er der en bestemt kvalitet du særligt vil anbefale i forhold
> til Canons eget?
>
> mvh Michael

Hmm deres tpi-270g/m2 er 42% DYERE end Canons PP-101 som også er 270 g/m2 !!
Begge er højglans 10x15 cm papir.
Ved så ikke om det også giver 42% "bedre billeder" ?
Nogen der har sammenlignet tpi-270g/m2 mod Canon PP-101 ?

Venligst, Bo Andersen.

Kilde:
http://tpi-danmark.dk/produkter.php?id=FKH270S100-9
http://www.computercity.dk/

Fra : michael bs

Dato : 07-04-06 08:34

"Bo Andersen" <no_spam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ved så ikke om det også giver 42% "bedre billeder" ?
> Nogen der har sammenlignet tpi-270g/m2 mod Canon PP-101 ?

De er vel ikke bedre, i hvert fald.
Jeg har lige købt en TPI's 240grams silken mat og blank i forskellige
størrelser og er meget skuffet over farvekvaliteten på udprintningerne i
forhold til på Canons pendant. Så de 300 stk var spild af penge.

mvh Michael