Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt kamera
Fra : Søren

Dato : 04-04-06 18:36

Hey!

Jeg er ved at overveje endnu et digitalkamera ... jeg har i forvejen et
Canon 20D som jeg er ovenud tilfreds med!!

Jeg overvejer nu at købe et brugt Canon 1Ds eller et 1D ... vil jeg blive
skuffet over billedkvaliteten på et 1D sammenlignet med mit 20D ??

1Ds er åbenbart svære at finde brugt...

Fra : Thomas Kjær

Dato : 04-04-06 18:49

Hej Søren,

In dk.fritid.foto, you wrote:
> [...]
> blive
> skuffet over billedkvaliteten på et 1D sammenlignet med mit 20D ??

Det kommer an på hvad dine forventninger er. Jeg har i et års tid brugt
et 1D som backup og sekundært hus ved siden af mit 1D2, og har været
utroligt glad for det. For mig har det være ideelt fordi interfacet var
så lig mit 1D2 og prisen en del lavere.

Jeg har heller ikke haft de voldsomme problemer med istostøjen på det i
forhold til 1D2'eren. Selvfølgelig er der en del mere støj, men hvis
man er klar over det, og sørger for at eksponere efter det, er det ikke
noget problem.

Megapixel mæssigt har jeg printet rigtigt lækre 20x30 fra det, så der er
der heller ikke noget at klage over.

> 1Ds er åbenbart svære at finde brugt...

Der er ellers et på fotokritik's marked pt.

NB. Ja, jeg har et 1D til salg pt., men det påvirker ikke min kritik af
kameraet.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Michael L

Dato : 04-04-06 18:59

Søren skrev:

> [...]
>
> Jeg overvejer nu at købe et brugt Canon 1Ds eller et 1D ... vil jeg blive
> skuffet over billedkvaliteten på et 1D sammenlignet med mit 20D ??

Der er et par 1Ds'er til salg på fotoboersen.dk

Med det sagt så er næste spørgsmål hvorfor du vil opgradere - Hvad
er det du føler du mangler med dit 20D som jo er et lækkert kamera?

Mvh
Michael

Fra : Søren

Dato : 04-04-06 19:28

"Michael L" <michaellykke@gmail.com> wrote in message

Søren skrev:

> [...]

Med det sagt så er næste spørgsmål hvorfor du vil opgradere - Hvad
er det du føler du mangler med dit 20D som jo er et lækkert kamera?

Hej Michael!

Ja, jeg har skrevet til dem; men intet svar fået. Jeg savner såmænd intet
ved mit 20D'er ... men lidt grej fetichist er man vel ...

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-04-06 19:43

"Søren" <soren@rudemtb.dk_fjernvedsvar> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg overvejer nu at købe et brugt Canon 1Ds eller et 1D ... vil jeg blive
> skuffet over billedkvaliteten på et 1D sammenlignet med mit 20D ??

Hvis du gerne vil have bedre billedkvalitet end 20D så er 5D det oplagte
valg. Den er bedre end 1Ds mht. billedkvalitet, men er selvfølgelig ikke så
robust som 1Ds, den er også langt bedre mht. støj og hastighed.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Per

Dato : 05-04-06 08:08

"Søren" <soren@rudemtb.dk_fjernvedsvar> wrote in message
> [...]
>
> Jeg overvejer nu at købe et brugt Canon 1Ds eller et 1D ... vil jeg blive
> skuffet over billedkvaliteten på et 1D sammenlignet med mit 20D ??

Du har ikke kigget i dk.marked.privat.foto?
http://www.larstroels.dk/kobsalg.htm

Fra : Michael L

Dato : 05-04-06 13:53

Søren skrev:

> Hej Michael!
>
> Ja, jeg har skrevet til dem; men intet svar fået. Jeg savner såmænd intet
> ved mit 20D'er ... men lidt grej fetichist er man vel ...

Joeee lidt er man vel ;)

Men der er da ikke så voldsomt forskel på din 20D og så en 1D eller
1Ds igen(Udover en smule opløsning og et størrer hus - i grove træk)
- Så skulle det da være 1Ds Mark II, men så snakker vi også en lidt
anden pris :)

Jeg opgraderede selv fra D70 til D2X og jeg har da ikke fortrudt et
øjeblik, men der var også tale om dobbelt opløsning, væsentligt
bedre søger, autofokus og hastighed. Men havde D200'eren(Den model som
jeg mener ligger tættest på 20D) været ude på daværende tidspunkt
havde jeg nok heller ikke købt D2X'eren :)

Hellere noget godt glas eller et godt flashanlæg(Hvis man er til
studiefoto). :)

Mvh
Michael