Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 70-200 100-400
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 04-04-06 09:47

hej

er der nogen der er løbet over en test hvor man sammenligner Canons 70-700L
f2.8 IS + 2x TC med deres 100-400L IS

Fra : FM

Dato : 04-04-06 10:09

Jan Damkjær Dahl skrev:

> hej
>
> er der nogen der er løbet over en test hvor man sammenligner Canons 70-700L
> f2.8 IS + 2x TC med deres 100-400L IS

Kig på www.dpreview.com

Der er mange som har posted med lignende spørgsmål.

/Flemming

Fra : Thomas Kjær

Dato : 04-04-06 10:25

On 2006-04-04, Jan Damkjær Dahl <jdd@xykel.dk> wrote:
> er der nogen der er løbet over en test hvor man sammenligner Canons 70-700L
> f2.8 IS + 2x TC med deres 100-400L IS

Hvis det er til din safari, tror jeg klart du vil blive gladest for
100-400'eren. For det første tror jeg du får de bedste resultater ud af
det, men derudover skriver folk gerne mht. safarier at det er et hit at
skifte objektiv så sjældent som muligt pga. støv.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : KNL DtP

Dato : 04-04-06 13:55

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@xykel.dk> skrev i en meddelelse

> er der nogen der er løbet over en test hvor man sammenligner Canons 70-700L
> f2.8 IS + 2x TC med deres 100-400L IS

Der er en glimrende test her:

http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/400v400.shtml

Synes ikke kvaliteten på 400 mm er super god på nogen af de to løsninger på
fuld blændeåbning, så hvis du tit bruger den lange ende på f/4 eller f/5.6, så
var det måske Canon EF 400 mm L f/5.6 du skulle kigge på:

http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/forgotten-400.shtml

Når du sammenligner billederne med 100-400 zoomen, så er billederne fra den
faste 400 mm bare i en helt anden liga.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Asle Bjerva

Dato : 04-04-06 18:35

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i melding

> [...]
>
> http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/forgotten-400.shtml
>
> Når du sammenligner billederne med 100-400 zoomen, så er billederne fra

Her er en link til en annen bra testside for Canon objektiver.
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no