Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Advarsel: Billedbutikken.dk
Fra : Michael Holm

Dato : 01-04-06 22:25

Jeg er ved at teste forskellige fremkalde services, og har lavet mig et
test billede som jeg uploader til de forskellige.

Da jeg havde oploaded dem på billedbutikken.dk, og skulle til at vælge
formater, kunne jeg pludselig se 160 billeder fra en anden bruger, og
bestille kopier af dem, som jeg måtte ønske.

Så nu bruger jeg aldrig mere billedbutikken.dk, og det burde du måske
heller ikke gøre, hvis du da ikke er exibitionist.

Venlig hilsen

Michael

Fra : Brizz

Dato : 01-04-06 23:57

Michael Holm skrev:
> [...]
>
> Så nu bruger jeg aldrig mere billedbutikken.dk, og det burde du måske
> heller ikke gøre, hvis du da ikke er exibitionist.

Nu husker du vel at give dem besked også isteddet for kun at hænge dem ud?

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 02-04-06 00:09

Brizz wrote:

> Nu husker du vel at give dem besked også isteddet for kun at hænge dem ud?

Ja, og jeg skrev til dem at "Jeg vil fremover fraråde enhver jeg kender
at bruge jeres service." så det gjorde jeg.

--M

Fra : John Sahl

Dato : 02-04-06 09:19

Michael Holm wrote:
> Ja, og jeg skrev til dem at "Jeg vil fremover fraråde enhver jeg
> kender at bruge jeres service." så det gjorde jeg.

Så du mener at en - indtil videre - enkeltstående fejl berettiger til
så drastiske advarsler?

Jeg mener du overreagerer.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Michael Holm

Dato : 02-04-06 10:03

> Jeg mener du overreagerer.

Måske har du ret. Men for mig er det en tillidssag - jeg ville ikke
bryde mig om at andre kunne bestille kopier af mine billeder.

Jeg fotograferede en privat fest for en ven for nogle uger siden, og HKH
Kronprins Frederik og Mary og Christian XI var der. Jeg tog nogle
portrætter af Christian XI, og det ville være meget beklageligt hvis
nogle af dem endte på forsiden af Billedbladet.

Så derfor syntes jeg at det er meget skidt hvis der er sikkerheds huller
i en upload service, og syntes at en advarsel var på sin plads.

bevars, hvis man bare tager billeder af blomster i haven er det måske
ikke så vigtigt.

--Michael

Fra : Arne Jensen

Dato : 02-04-06 12:07

Når du kommer til så fine selskaber skulle du måske også lære hvornår det
hedder synes og hvornår man bruger syntes - eller i stedet for.
Mvh
Arne

"Michael Holm" <MichaelHolm@thismaildontwork.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Virus Database (VPS): 0613-2, 31-03-2006
> Tested on: 02-04-2006 13:02:47
> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0613-2, 31-03-2006
Tested on: 02-04-2006 13:06:56

Fra : Max

Dato : 02-04-06 13:03

Hej Arne

> Når du kommer til så fine selskaber skulle du måske også lære hvornår
> det hedder synes og hvornår man bruger syntes - eller i stedet for.

Du kan smutte over i dk.kultur.sprog med det der og det vil
ligeledes klæde dig hvis du lærte at undlade at topcitere.

Mvh Max

Fra : Deaster

Dato : 02-04-06 15:31

Arne Jensen skrev:
> Når du kommer til så fine selskaber skulle du måske også lære hvornår det
> hedder synes og hvornår man bruger syntes - eller i stedet for.

Så kunne det være du samtidigt lige skulle få læst fundatsen for denne
gruppe, og så finde det punkt som omhandler kommentering af grammatiske
og stavefejl her i gruppen.

Forresten skal også lige have styr på din citatteknik, men det er nok
for meget forlangt når du opfører dig som en elefant i en glasbutik.

Mvh
Jesper

Fra : Arne Jensen

Dato : 05-04-06 12:30

Det ses tydeligt at resten af indlæggende omkring billedbutikken bliver
mere seriøse efterhånden. Kultur og sprog?
Der er meget du trænger til at få styr på. Jeg har svært ved at se hvordan
forresten skulle få styr på min citatteknik.

Mvh
Elefanten

Tested on: 05-04-2006 13:30:21

Fra : Anden

Dato : 06-04-06 09:38

> [...]
> Der er meget du trænger til at få styr på. Jeg har svært ved at se hvordan
> forresten skulle få styr på min citatteknik.

Helt god er din citatteknik nu ikke...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-06 09:57

Arne Jensen skriver:

> Det ses tydeligt at resten af indlæggende omkring billedbutikken bliver
> mere seriøse efterhånden. Kultur og sprog?

Ja, det er der man kommenterer sprog, ikek her.

> Der er meget du trænger til at få styr på. Jeg har svært ved at se hvordan
> forresten skulle få styr på min citatteknik.

Puha, sten og glashus. Hvad skrev du der ???

Jeg har lige et link til dig:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : TL

Dato : 02-04-06 13:24

"Michael Holm" skrev i en meddelelse ...

> Måske har du ret. Men for mig er det en tillidssag - jeg ville ikke bryde
> mig om at andre kunne bestille kopier af mine billeder.

Helt sikkert en mega fejl - det må bare ikke kunne ske !

> [...]
> portrætter af Christian XI, og det ville være meget beklageligt hvis nogle
> af dem endte på forsiden af Billedbladet.

Christian XI findes ikke endnu - først når han bliver konge

TL
--
Billig hjemmeside | Professionelt Design | Lindkold Webdesign
www.lindkold.dk

Fra : Max

Dato : 02-04-06 13:37

Hej Michael

> Så derfor syntes jeg at det er meget skidt hvis der er sikkerheds
> huller i en upload service, og syntes at en advarsel var på sin plads.

Det man kan lære er at der altid vil være fejlmuligheder uanset hvilken
teknik man bruger, vi har vel alle prøvet at komme hjem med papir
billeder eller negativer der ikke var vores. Så hvis man har person
følsomme billeder og sådan nogle ting, ja så skal man passe ekstra
på, den slags vil jeg forøvrigt personlig aldrig overlade til en upload
service.

Mvh Max

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-04-06 12:27

John Sahl wrote:
> Så du mener at en - indtil videre - enkeltstående fejl berettiger til
> så drastiske advarsler?
> Jeg mener du overreagerer.

En "enkeltstående fejl" er en god indikation af, om de har styr på
sikkerheden og brugeradskillelsen i deres system. Og det har de
tilsyneladende ikke.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Anden

Dato : 02-04-06 14:32

> En "enkeltstående fejl" er en god indikation af, om de har styr på
> sikkerheden og brugeradskillelsen i deres system. Og det har de
> tilsyneladende ikke.

Bevis for at det overhovedet er sket, er nu også en god ting.

Umiddelbart lyder det utroligt at det kan ske, når det angiveligt er et
fuldautomatisk system (ingen menneskelige hænder), jeg kunne forstå han fik
de forkeret billeder.

Endvidere synes jeg ikke helt "Michael Holm" fremstår helt overbevisende -
tager jf. egen historie billeder privat hos de kongelige... (blev historien
lige peberet lidt op?)

Er han mon konkurrent til billedbutikken.dk?
somethings rotten..

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-04-06 15:23

On Sun, 2 Apr 2006 15:31:41 +0200, "Anden" <anden112@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>lige peberet lidt op?)
>
>Er han mon konkurrent til billedbutikken.dk?

Var det 1-4- 06 APRILSNAR

Fra : KsK

Dato : 02-04-06 17:55

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> On Sun, 2 Apr 2006 15:31:41 +0200, "Anden" <anden112@hotmail.com>
cut

tja fik sammen tank
KsK

Fra : John Sahl

Dato : 02-04-06 15:26

Kim Jensen wrote:
> En "enkeltstående fejl" er en god indikation af, om de har styr på
> sikkerheden og brugeradskillelsen i deres system. Og det har de
> tilsyneladende ikke.

Er man - berettiget - bange for sine billeder falder i forkerte hænder,
ja så vælger man nok at bruge noget andet end en upload-service

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-04-06 17:06

> [...]
>
> Så nu bruger jeg aldrig mere billedbutikken.dk, og det burde du måske
> heller ikke gøre, hvis du da ikke er exibitionist.

Hej

Ligeglade er de da ikke, da man nu kun får denne besked når man vil oploade
billeder:

FOTOM@IL-servicen er midlertidig stoppet pga. vedligeholdelse

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Michael Holm

Dato : 03-04-06 16:34

Michael Holm wrote:
> [...]
>
> Så nu bruger jeg aldrig mere billedbutikken.dk, og det burde du måske
> heller ikke gøre, hvis du da ikke er exibitionist.

Til information, har jeg fået svar fra Billedbutikken:

Hej Michael,

Tak for din email. Vi oplevede desværre en ret grim systemfejl her i
weekenden, som du er løbet ind i.

Vi giver dig helt ret i, at det er dybt beklageligt. Den er blevet rettet i
løbet af søndag, således at den ikke forekommer igen.

Vi kan tilbyde at fremkalde dine billeder uden beregning, hvis du ønsker at
benytte vores service igen.

Med venlig hilsen

Martin
Billedbutikken Support

Fra : KsK

Dato : 03-04-06 23:15

> Vi kan tilbyde at fremkalde dine billeder uden beregning, hvis du ønsker
> at
> benytte vores service igen.
>
> Med venlig hilsen
>
> Martin
> Billedbutikken Support

så alt jo godt igen

så bare vent til din ser din portræt af lille prinsen )))))))

KsK

Fra : Per

Dato : 04-04-06 12:20

> så bare vent til din ser din portræt af lille prinsen )))))))
>
> KsK

Eller billederne af en plørefuld Joakim, der ligger and på en 16-årig
gymnasieelev :P

Fra : Åge

Dato : 04-04-06 13:03

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Eller billederne af en plørefuld Joakim, der ligger and på en 16-årig
> gymnasieelev :P

'ligger and' ?

Fra : Villy

Dato : 04-04-06 15:19