Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Trådløs styring af SB-600 (Nikon D70)
Fra : Lars Hjortø

Dato : 30-03-06 22:36

Hej..

Jeg skal have mig en flash der kan styres trådløst fra min Sigma EM-140 DG
ringflash. Jeg kunne vælge en Sigma EM-500 Super DGII, da den KAN styres fra
ringflashen, men vil egenligt hellere have en Nikon SB-600.
Men så er det spørgsmålet om hvorvidt jeg kan fyre en SB-600 af trådløst når
jeg bruger ringflashen melder sig.
Når jeg bruger den indbyggede flash i D70 og stiller den til command-mode
kommer der en række pre-flash (det er dem der styrer det trådløse - right?
Eller har jeg bare ikke fattet en brik?). Med ringflashen i command-mode
kommer der også nogle pre-flash der er beregnet til at styre en EM-500.
Er disse pre-flash "standard" så man kan styre alle flashe der understøtter
det eller kræver det at det er samme fabrikat? Så vidt jeg har kunne læse
mig til kan en EM-500 styres direkte fra D70's indbyggede flash, så LIDT
standard må der være.
Håber der er nogen her der ved noget om dette, eller endnu bedre kan afprøve
det for mig hvis de har en EM-140 og en SB-600.
--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.