Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 350D eller Olympus E-500
Fra : Kim Eichen

Dato : 25-03-06 22:28

Hej gruppe

Min lillebror skal til Kina, så jeg har tænkt mig at få ham til at købe et
kamera med til mig.
Jeg overvejer enten et Canon 350D eller et Olympus E-500. Hvilket vil I
anbefale og er det evt et bedre alternativ?
Nu har jeg ikke prøvet at købe et spejlrefleks kamera lidt før, så jeg er
samtidig lidt i tvivl om et par detaljer.
Når man eks. køber dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142750 er
kameraet så klart til brug (det forventer jeg egentlig)?, men hvad så med
dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167593 betyder det at jeg
skal købe et objektiv før kameraet overhovedet kan benyttes?
Hvis jeg køber 350D, vil dette
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126519 så være en fornuftig pakke?

Undskyld hvis posten er lidt lang og jeg er lidt uvidende

--
Mvh Kim Eichen

Husk at fjerne FJERN i min adresse

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-03-06 22:55

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse

> Når man eks. køber dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142750
> er kameraet så klart til brug (det forventer jeg egentlig)?, men hvad så
> med

Dette kamera er der 1 objektiv til, du skal så inverstere i et tilpas memory
card minimum 1 gb. i den hurtige ende.

> dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167593 betyder det at jeg
> skal købe et objektiv før kameraet overhovedet kan benyttes?

Her er der kun kamerahuset E500. Du kan dog finde dette kamera til 6000 kr.
med to objektiver, men stadig uden memorycard.

> Hvis jeg køber 350D, vil dette
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126519 så være en fornuftig
> pakke?

Dette sæt skal du kun inverstere i memorycard.

Selvfølgelig skal der også noget taske til udstyret, det er ikke med i nogen
af de nævnte.

Hvilket af de to kameraer der er bedst vil jeg ikke begynde at kloge mig på.

Jeg har selv gennem de sidste 15-20 har haft Olympus, og har aldrig haft
problemer. Men Canon er som du kan erfare her i gruppen et meget populært
mærke.

MVH Hans

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-03-06 23:30

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Min lillebror skal til Kina, så jeg har tænkt mig at få ham til at købe et
> kamera med til mig.

Jeg glemte.

Du skal være opmærksom på at kamerakøb uden for EU er besværlig med hensyn
til reklamation.

Olympus har EU overall garanti/reklamation, hvilket indebærer at et
Olympuskamera købt i f.eks. Tyskland kan garanti, serviceres her i landet
ved Olympus Dk. Men køber du uden for EU skal du selv bekoste forsendelse
til købslandet.

Helt hvordan reglerne er med Canon er jeg ikke sikker på så der må andre
tage over.

MVH Hans

Fra : bo

Dato : 26-03-06 18:35

On Sat, 25 Mar 2006 23:30:27 +0100, "Hans L. Jørgensen"
<spam@fighter.dk> wrote:

> [...]
>til købslandet.
>
>Helt hvordan reglerne er med Canon er jeg ikke sikker på så der må andre

Canon skulle har det samme efter hvad jeg har læst, men chack det
selv, E500 har ifølge diverse test og review lidt for meget støj på de
høje iso.

Fra : Martin

Dato : 26-03-06 23:34

Vælg 350D udvalget af objektiver er større. Desuden som skrevet i et andet indlæg så har Olympusen en del støj ved høj iso..
Posted with NewsLeecher v3.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-03-06 20:00

"Hans L. Jørgensen" <spam@fighter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til købslandet.
>
> Helt hvordan reglerne er med Canon er jeg ikke sikker på så der må andre

Ingen garanti på kamerahuset købt uden for Europa, men garanti på objektiver
er ww. Hvis du regner moms med i billedet så er det ikke umagen værd at
slæbe et kamera med hjem uden garanti.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Kim Eichen

Dato : 26-03-06 21:29

> [...]
> objektiver er ww. Hvis du regner moms med i billedet så er det ikke umagen
> værd at slæbe et kamera med hjem uden garanti.

Kommer han til at betale moms for det når han tager det med hjem?

Mvh Kim Eichen

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-03-06 21:56

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer han til at betale moms for det når han tager det med hjem?

Det kan han komme til, hvis tolderen finder varen ved hjemkomst.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-03-06 20:47

Kim Eichen wrote:
> Kommer han til at betale moms for det når han tager det med hjem?
> Mvh Kim Eichen

Det kommer an på hvor lovlydig, han er

Hvis alt skal gå efter reglerne, så skal han betale moms ved indførsel fra
et ikke-EU-land.

Jan

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 28-03-06 17:58

> [...]
>
> --
> Mvh Kim Eichen
>
> Det bedste jeg kan råde dig til, er at ringe til Canon service afd. i DK
og
spørge hvordan det forholder sig med garanti, hvis du køber et kamera
under ophold i Kina og der går i stykker herhjemme.
Der er 1 års international garanti på 20D - formoder at det er detsamme
med 350D.
Noget helt andet er, at jeg ikke tror, at du sparer alverden ved at
handle i Kina,
på det grå marked måske, men du skal passe meget på - de er kreative
derude, og du kan let ende op med en fake. Der findes masser af bargains
på ebay i UK og Tyskland på Canon 350D og vel at mærke hos seriøse
leverandører -
og så kan du spare 8 - 9% i moms og 15% i told i forhold til Kina. Hvis
tolderen spotter
dig ud, så er det prisen i Kina på det rigtige marked plus 30% - 40%

mvh Per

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-03-06 18:28

"Per Groth Ludvigsen" <pgl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørge hvordan det forholder sig med garanti, hvis du køber et kamera
> under ophold i Kina og der går i stykker herhjemme.

Det er der ingen grund til, da der ikke er garanti.

> Der er 1 års international garanti på 20D - formoder at det er detsamme
> med 350D.

Nej, det er ikke rigtigt. På digitale kameraer er der kun regionsgaranti,
dvs. ingen garanti i Europa, hvis kameraet er købt udenfor. Der er garanti
på objektiver WW.

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 28-03-06 18:54

> [...]
> på objektiver WW.
>
> Så kan jeg fortælle dig, at jeg sidste år fik justeret et 20D købt udenfor
EU på garantien hos Canon DK.

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-03-06 19:59

> EU på garantien hos Canon DK.

Fint nok, men det er ikke hvad der normalt er gældende. Det har vel så været
PW Service, der har været flinke?

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 29-03-06 19:38

> Fint nok, men det er ikke hvad der normalt er gældende. Det har vel så
været
> PW Service, der har været flinke?

Ja! det var i Rødovre....

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-03-06 19:48

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> været
>
> Ja! det var i Rødovre....

Det er rart at se, at der gives ved dørene selvom de ikke havde behøvet det.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 29-03-06 22:13

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i melding

> Det er rart at se, at der gives ved dørene selvom de ikke havde behøvet
> det.

Kanskjee det er det avgjørende moment når man velger Canon ?
Det er da mange som rapporterer her om til dels betydlige problemer med for
eks. Nikons service ....
Det er først om en får problemer, at kvaliteten på HELE produktet, inkl.
service vises.
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 30-03-06 17:21

"Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> eks. Nikons service ....
> Det er først om en får problemer, at kvaliteten på HELE produktet, inkl.

Det kan vist ikke siges bedre
Måske har jeg bare været heldig - men iøvrigt har jeg hørt meget positiv
om PW Service
forskellige steder fra.

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-03-06 17:32

> [...]
> for
>
> Det kan vist ikke siges bedre
> Måske har jeg bare været heldig - men iøvrigt har jeg hørt meget positiv

Jeg har haft brug for dem et par gange med min gamle Canon 10D og må sige at
service var rigtig god.