Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Mystisk problem med XD kort
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-03-06 14:41

Hej

Jeg har lige anskaffet mig en Sandisk Imagemate SDDR-95 kortlæser og et
Sandisk 1GB XD kort. Kortlæseren er kompatibel med XD og SM kort. Når jeg
smider et XD kort i kortlæseren, kan kortet ikke læses og skal formateres.
Det er fint nok, og det lader jeg så computeren gøre, men når den når til
100%, får jeg en fejlmelding om at formateringen ikke kunne fuldføres. Jeg
har prøvet både FAT 16 og 32 og både normal og quick format. Kortet virker
fint i mit kamera, og kan fint formateres i mit kamera. Jeg har søgt lidt på
div. fora på nettet, og har fået at vide at Sandisk XD kort og Sandisk
kortlæsere IKKE er kompatible?!?! Det er vel bare en molbo historie?!?!

Er der nogen i Århus der har en XD kortlæser som jeg evt. kunne komme forbi
og teste hos? Det kan da ikke passe at et firma der laver både kort og
kortlæsere ikke laver tingene så de passer sammen.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-03-06 15:03

Thomas Schreiber skrev:

> Er der nogen i Århus der har en XD kortlæser som jeg evt. kunne komme
> forbi og teste hos? Det kan da ikke passe at et firma der laver både
> kort og kortlæsere ikke laver tingene så de passer sammen.

Joeh.. Det kan skam godt passe.
1GB XD kort er M eller H type.
Ældre kortlæsere kan godt ha' (læs: har)
problemer med disse kort.

Peter Schrøder

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-03-06 16:31

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message
> Joeh.. Det kan skam godt passe.
> 1GB XD kort er M eller H type.
> Ældre kortlæsere kan godt ha' (læs: har)
> problemer med disse kort.

Det lyder ikke godt. Min kortlæser er sprit ny, selvom det ikke har noget at
gøre med kompatibilitet. Mit kort er et M kort. Skoddet at skulle ud og købe
en ny kortlæser fordi fabrikanten ikke har valgt at skrive noget om H og M
komptabilitet.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-03-06 17:46

"Thomas Schreiber" <FORNAVN-EFTERNAVN@hotmail.com> skrev i
> [...]
> købe en ny kortlæser fordi fabrikanten ikke har valgt at skrive noget om H

Hvis du har købt dem sammen, synes jeg at du har
fået dårlig vejledning. Det bør, efter mine begreber,
være en om'er.
Enkelte kortlæsere kan firmware opdateres, måske du skulle
kontakte fabrikanten og spørge?

Mvh
Peter Schrøder

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-03-06 17:57

> [...]
> være en om'er.
> Enkelte kortlæsere kan firmware opdateres, måske du skulle

De er købt hver for sig. Sandisk hra verdens ringeste support afd. har jeg
fundet ud af, så jeg finder en anden kortlæser. Evt. en "CF" XD kortlæser
fra Fuji. Min X31 laptop har en CF læser indbygget, så det ville være det
letteste for mig

Tak.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : HSP

Dato : 22-03-06 17:01

Hej Thomas.

Er det ikke ok at kunne formater kortet i kameraet
nu hvor du ikke kan via. kortlæseren !
Jeg har selv en klar fornemmelse af , at hvis jeg formater
via. kameraet , så reager det langt hurtigere i forhold til hvis det
er formateret i kortlæseren !!
Selve tiden fra et billede er tager & ligger på kortet , til jeg har
mulighed for at tage det næste billede osv.

Benytter selv en Sandisk kortlæser SDDR ( ? ) måske 32 et eller
andet.
Jeg er ikke hjemme ved mig selv pt. !
Er kun myntet på CF kort & den formater så fint nok mine små 64 mb.
kort /
256 mb....

Henrik...........