Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotosafari i Afrika
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 18-03-06 07:14

hej

ville lige høre om der er nogen der har været på fotosafari i Afrika

kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer

Hvordan er overnatninger, er det ude i bushen, eller er der hoteller med
pool og ligge stol, så man kan tage kone og børn med osv.

Fra : Flemming Mahler

Dato : 18-03-06 10:00

Jan Damkjær Dahl wrote:
> ville lige høre om der er nogen der har været på fotosafari i Afrika

Ja, i September 2001. Det var nu ikke en dedikeret foto safari, men
almindelig ferie med kamera

> kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer

Som forberedelse tog vi på et seminar (et to-timers foredrag) inden - de
fleste "Safari selskaber" laver dem med jævne mellemrum. Brug mest
energi på at vælge den rigtige rejse og det rigtige rejseselskab. Vi
rejste med http://www.livingstone.dk/ og endte med at få et "rugbrød"
(Toyota Hiace Van tror jeg det var) med egen chaufør i 8 dage, så vi
kunnne bare sige hvilke dyr vi ville se, så fandt han dem.

> Hvordan er overnatninger, er det ude i bushen, eller er der hoteller med
> pool og ligge stol, så man kan tage kone og børn med osv.

Man kan saktens have kone & børn med. De fleste steder boede vi på 5*
hoteller, der intet manglede. De steder, hvor man overnatter i bush'en,
er det enten på faste camps, hvor komfort-niveauet er på højde med
hotellerne og/eller har så mange folk med, at man ikke mangler noget.

(Se i øvrigt http://www.livingstone.dk/cms.cfm?nPageNo=2904&nSupplierID=14 )

Jeg have kun haft almindeligt lommekamera inden, men efter som
Livingstone fortalte, at vi skulle have et 200-300 mm. zoom for at have
en chance tage gode billeder, endte vi med at købe et Olympus C2100, og
det kom da nogle nogenlunde billeder ud af:

http://netfactory.dk/g2/v/2001-09/

(( Flemming ))
--
http://netfactory.dk/

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 19-03-06 09:43

Lyder som noget jeg skal kigge nærmere på

Fra : Ralph

Dato : 18-03-06 23:59

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan er overnatninger, er det ude i bushen, eller er der hoteller med
> pool og ligge stol, så man kan tage kone og børn med osv.

Jeps, var i Kenya i 1999, det mest anstrengende var minibusture, men det er
vel egentligt meningen med turen, overnatning var enten på gode hoteller,
eller i gode "telte", hermed menes telte med gulv ogbadeværelse, en masse
god mad, som sagt var der en masse rejsen i minibusser, men hvisman har råd
kan den slags vel klares i fly.

MIN rejse var delt i to en fotosafari på 7-8 dage(omkring Nairobi) og en
badeferie (i Mombassa) på 4-5 dage, sidstnævnte var der mest slap af, baden
snorklen og lign., de første dage ar der mest foto.

--
venligst
Ralph

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 19-03-06 08:46

> [...]
> badeferie (i Mombassa) på 4-5 dage, sidstnævnte var der mest slap af,
> baden snorklen og lign., de første dage ar der mest foto.

Lyder som en god tur alligevel. hvilket selskab var det

Fra : Newbie@news

Dato : 19-03-06 14:53

> [...]
>
> Hvordan er overnatninger, er det ude i bushen, eller er der hoteller med
> pool og ligge stol, så man kan tage kone og børn med osv.

Har selv søgt lidt rundt og fandt de her
http://www.photocare.dk/?side=16&u=62 men har kun trediemands ord for at det
var OK

Hilsen NyBien

Fra : Sanne

Dato : 20-03-06 21:21

> [...]
>
> Hvordan er overnatninger, er det ude i bushen, eller er der hoteller med
> pool og ligge stol, så man kan tage kone og børn med osv.

Hej Jan.

Ja, jeg var på mit livs ferie indtil videre i oktober/ november.
Det var fotosafari i Kenya arrangeret af Kipling rejser.
Det var simpelthen SUPER.
Vi var fire afsted med kok og guide/chauffør i en ombygget Toyota
Landcruiser.
Overnatning foregik i telte. Dog som afslutning havde vi 3 nætter i
luksuslodge.

Allerede efter første dag var vi alle enige om at skulle der ske noget der
gjorde at vores ferie var slut, ja, så følte vi alle at det havde været en
fed tur med mange gode oplevelser. Og det var efter 1. dag!!!!!!
Turen varede 10 dage med masser af oplevelser og de smukkeste modeller du
kan forestille dig.
Dog skal det siges, at de ture nok afhænger meget af hvor dygtig din
chauffør er...og vores var DYGTIG!!

Mine varmeste anbefalinger
Sanne

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 20-03-06 22:18

> [...]
>
> Hvordan er overnatninger, er det ude i bushen, eller er der hoteller med
> pool og ligge stol, så man kan tage kone og børn med osv.

Jeg har været dernede og skal derned igen. Hvis turen går til Østafrika
kan Politikens "Rejsen rundt i Østafrika", bestemt anbefales. Den kan
lånes på dit lokale bibliotek eller købes f.eks. her:
http://www.scanmaps.dk/0500069