Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 350D ru overflade på kamerahus
Fra : skibber

Dato : 17-03-06 22:24

Hej alle.

Jeg har bemærket at mit kamerahus har en ru overflade
det gør at når jeg har taget nogle billeder bliver der afsat
en slags hvide skrabe mærker efter mine nejle,nærmest støvagtig
ved kamerahusets greb after at havde brugt det en tid.

Vi bare lige høre en mening om dette.

Og nej jeg har ikke lange nejle

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 17-03-06 22:31

skibber skrev i Message-ID:
<441b28d1$0$52044$ec3e2dad@news.usenetmonster.com>:

> Vi bare lige høre en mening om dette.

Det sker. Og det kan tørres af med den anden side af fingeren (~det er
ingenlunde permanent).

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 18-03-06 07:11

Det sker også på min 20D og der er der lidt mere plads til fingrene.

Det er sikkert fordi konen skal kunne se om man har været ude med kameraet

Fra : skibber

Dato : 18-03-06 11:47

On 18-03-2006 07:10:33, "Jan Damkjær Dahl" wrote:
>Det sker også på min 20D og der er der lidt mere plads til fingrene.
>
>Det er sikkert fordi konen skal kunne se om man har været ude med kameraet

Nå det også sådan på 20D jamen så må jeg jo
slå mig til tåls med det.

Det er ikke så meget konen kikker der, det mere efter
vrangvendte underbukser.

Fra : skibber

Dato : 18-03-06 11:43

On 17-03-2006 22:31:26, Peter Fjelsten wrote:
>skibber skrev i Message-ID:

>Det sker. Og det kan tørres af med den anden side af fingeren (~det er
>ingenlunde permanent).

Jo jeg tørre såmænd også af hver gang
bara mærkeligt det skal være så ru.

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-06 08:15

"skibber" <skibber@notmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en slags hvide skrabe mærker efter mine nejle,nærmest støvagtig
> ved kamerahusets greb after at havde brugt det en tid.

Ja det er faktisk lidt irriterende, det kommer nok til at se grimt ud når
kameraet er 2-3 år gammelt

Fra : skibber

Dato : 18-03-06 11:50

On 18-03-2006 08:14:47, "Thomas H." wrote:

>"skibber" <skibber@notmail.com> skrev i en meddelelse

>Ja det er faktisk lidt irriterende, det kommer nok til at se grimt ud når
>kameraet er 2-3 år gammelt

Jo sikkert nok men da jeg har erfaret at det er også sådan på 20D
så må jeg leve med det,måske finde en form for
polish der kan beskytte huste lidt.

Fra : Deaster

Dato : 18-03-06 22:17

Thomas H. skrev:
> "skibber" <skibber@notmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja det er faktisk lidt irriterende, det kommer nok til at se grimt ud når
> kameraet er 2-3 år gammelt

Nope, mit 2½ år gamle 10D har ingen permanente mærker af det.

Jesper

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-03-06 12:05

> [...]
> en slags hvide skrabe mærker efter mine nejle,nærmest støvagtig
> ved kamerahusets greb after at havde brugt det en tid.

Hmmm, snakker vi ikke om et stykke værktøj, værktøj skal da helst se ud som
om, at det bliver brugt

MVH
Thomas

Fra : skibber

Dato : 19-03-06 11:55

On 18-03-2006 12:05:11, "Thomas Pedersen" wrote:

>"skibber" <skibber@notmail.com> skrev i en meddelelse

>Hmmm, snakker vi ikke om et stykke værktøj, værktøj skal da helst se ud som
> [...]

Tværtom siger støv jo at værktøjet ikke bliver brugt.

Fra : Brian Lund

Dato : 19-03-06 20:54

> Tværtom siger støv jo at værktøjet ikke bliver brugt.

Ikke på spejlrefleks-kamera - Har du støv på sensoren er det netop fordi du
har brugt det! ;)
- Og åbenbart også på kamera huset, har selv et 350D, og lægger ikke mærke
til det mere...

Brian

Fra : Martin

Dato : 20-03-06 22:50

Jeg kan godt nikke genkendende til det. Oplever selv sådan noget kridtagtigt støv på kameraet nogen gange. Desuden synes jeg at den
ru overflade desværre virker som en rigtig "skidtmagnet". Det havde måske været lidt smartere med en glat overflade evt med en form
for skridsikker gummi ved selve grebet.
Posted with NewsLeecher v3.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : skibber

Dato : 21-03-06 13:43

On 19-03-2006 20:54:23, "Brian Lund" wrote:
>som

>Ikke på spejlrefleks-kamera - Har du støv på sensoren er det netop fordi du
>har brugt det! ;)

nå'e så kan jeg bedre forstå at jeg er lidt tung
i hovedet.

)

--
E-mail Replay please remove nomail