Omvendelse til Muhamedanisme pr. telefon
Fra : Jesper

Dato : 04-06-06 17:59

I TVA 18:30 på DR viste de en af de danskere der var konverteret til
muhamedanisme. Jeg var ved at falde ned af stolen da jeg hørte, hvordan
den konvertering fandt sted. Den 25 årige havde fået lyst til at
konvertere, så ringede han til en imam. Han sagde det var iorden, han
satte ham på medhør og så skulle han fremsige Trosbekendelsen. Så var
han muhamedaner!

Hvis det er så nemt at konvertere, så er det intet under de har fået så
mange nye konvertiter, 2500 siden 2001. Indenfor de kristne kirker skal
der betydeligt mere til at blive optaget som kristen!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : /Peter

Dato : 04-06-06 19:02

> [...]
> konvertere, så ringede han til en imam. Han sagde det var iorden, han
> satte ham på medhør og så skulle han fremsige Trosbekendelsen. Så var

Det lyder som en hotline for psykopater,
der er desperate efter et bombebælte.

Fra : Pjensen73

Dato : 04-06-06 18:53

Jesper forklarede:
> [...]
> mange nye konvertiter, 2500 siden 2001. Indenfor de kristne kirker skal
> der betydeligt mere til at blive optaget som kristen!

Det er måske noget for Kimsebassen og Halal Arne, hvis de ikke allerede
er konverteret. :D

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-06-06 19:25

On Sun, 04 Jun 2006 18:58:35 +0200, Jesper wrote:

> Hvis det er så nemt at konvertere, så er det intet under de har fået så
> mange nye konvertiter, 2500 siden 2001. Indenfor de kristne kirker skal
> der betydeligt mere til at blive optaget som kristen!

Må man høre hvad der skal til?

Fra : Søren

Dato : 04-06-06 20:08

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Må man høre hvad der skal til?

Jeg troede at det var noget med at elske sin næste?

Søren

Fra :    ab©

Dato : 04-06-06 22:46

>..... Indenfor de kristne kirker skal
> der betydeligt mere til at blive optaget som kristen!

Nej - der er (endnu) ingen, der blander sig i, hvad der sker inden i hovedet
på folk. Den var nok ikke helt gennemtænkt

ab©

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-06-06 14:23

In news:1hgf8hq.1u3vlnl4fw49xN%spambuster@users.toughguy.net,

> Hvis det er så nemt at konvertere, så er det intet under de har fået
> så mange nye konvertiter, 2500 siden 2001. Indenfor de kristne kirker
> skal der betydeligt mere til at blive optaget som kristen!

Nå. Og din pointe er?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : dmcn42@gmail.com

Dato : 05-06-06 16:34

Jesper wrote:
> Hvis det er så nemt at konvertere, så er det intet under de har fået så
> mange nye konvertiter, 2500 siden 2001. Indenfor de kristne kirker skal
> der betydeligt mere til at blive optaget som kristen!

Betydeligt mere? Man skal døbes, sige at man ønsker at konvertere og
vise at man har viden om kristendommen. Havde islam en dåbslignende
handling, skulle man nok også igennem den før man kunne konvertere,
men det har de nu en gang ikke, så hvad de skal igennem matcher hvad
en ikke-kristen skal igennem for at blive optaget i folkekirken.

Og mht. de 2500 konvertitter siden 2001, så bør du kontrollere dine
kilder. Både dr.dk/nyheder og politiken.dk skriver, at 2500 _i alt_
har konverteret til islam.
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=457436