Skoda Felicia 1,6 drikker lige rigeligt...
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 04-06-06 17:58

Hej
Som konebil har vi en Skoda Felicia 1,6 (VW MPI) fra 1997. Den har det
problem at den bruger meget(!!) kølervæske (på et års tid og ca. 15.000 km)
er der blevet hældt på min. 10 gange og hvergang har beholderen været tom).
Vi skiftede for nyligt selve kølervæske beholderen ud, da der lå kølervæske
på ydersiden af denne og troede at den derfor måske var utæt. Nu er
problemet dog det samme med den nye.

Er der nogen bud på hvad der kan være galt? (Vores lokale autoriserede Skoda
værksted har kigget på det uden at kunne finde nogen fejl)

På forhånd tak for Jeres svar!!

Carsten Axelsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-06-06 19:07

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:44831114$0

> Er der nogen bud på hvad der kan være galt? (Vores lokale autoriserede
> Skoda værksted har kigget på det uden at kunne finde nogen fejl)

Dumt at spørge, men ligger der vand under den? ;). Ellers damper den,
"ryger" hvidt udover når der er koldt?, er der vand i olien?, kommer der
meget dug indvendigt på ruden?, er måtterne, vognbunden våd?, lugter der
"kemisk",sødligt i bilen?.

Fra : alexbo

Dato : 04-06-06 19:29

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" skrev

> Vi skiftede for nyligt selve kølervæske beholderen ud, da der lå
> kølervæske på ydersiden af denne og troede at den derfor måske var utæt.
> Nu er problemet dog det samme med den nye.

Jeg vil tro det er en utæt toppakning, så vil motoren dels bruge vandet,
dels skabe overtryk i systemet og presse kølevæsken ud, det er det man kan
se på ydersiden af beholderen.

Stik næsen ned i beholderen mens motoren kører, hvis det lugter af
udstødning har du fundet fejlen.

mvh
Alex Christensen

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 04-06-06 20:10

> "Karen Stricker & Carsten Axelsen" skrev

[klip]

Det der tror jeg er et generelt Skoda-problem. Jeg prøvekørte i
forgårs to 1,3'ere fra 1999 - begge var der betydeligt indhug i
kølervæsken - og de havde fået alle service overholdt og var blevet
passet og plejet af ejeren.

Kender en der havde en 1,6'er, der også slugte en masse kølervæske -
vi fandt aldrig problemet.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-06-06 07:11

<numzie@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvordan er vandpumpen drevet?. Kan den være utæt, men vandet slynges rundt
og fordamper i et varmt motorrum?.