skift cellefarve
Fra : Paw Jeppesen

Dato : 04-06-06 14:49

jeg har lavet et lille site, og vil gerne have cellen til at skifte
baggrundsfarve når jeg holder musen over. hvordan laves dette? det skal
siges at jeg bestemt ikke er nogen stor kodehaj, så hvis du kan skære det ud
pap, vil jeg blive meget glad. :)

vh

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-06-06 17:43

Paw Jeppesen wrote:
> [...]
> siges at jeg bestemt ikke er nogen stor kodehaj, så hvis du kan skære det ud

Hvad der der inde i cellen?
Kom med et lnik, så er det meget nemme at hjælpe.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-06-06 18:19

Paw Jeppesen skrev:

>jeg har lavet et lille site, og vil gerne have cellen til at skifte
>baggrundsfarve når jeg holder musen over. hvordan laves dette?

50px"
onmouseover = "this.style.color='red';
this.style.backgroundColor='yellow';"
onmouseout = "this.style.color='white';
this.style.backgroundColor='black';">
celleindold
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne og sender indlæg to gange,

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-06-06 22:48

Kerim Ellentoft wrote:

> 50px"
> [...]

Ja, medmindre tabelcellen indeholder
et link?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-06-06 23:03

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Ja, medmindre tabelcellen indeholder
>et link?

Derfor kan det jo stadig bruges.

Hvis man så vælger a:hover, så kan det klares med display:block,
men det er ikke altid hensigtsmæssigt.

Men kan være det. så kan man få hele cellen til at være et link.

Og var det ikke for IE, så kunne man blot bruge td:hover.