Att. ena, Tom m.fl. VAR Aircon/klima spm
Fra : Steen Andersen

Dato : 04-06-06 13:34

Tak til ena og Tom m.fl. for svar på mine spm i tråden fra 29.05.

Da kølemiddel er rasende dyrt er det temmelig motiverende at lave det selv,
og anlægget i bilen er jo køleteknisk ikke forskelligt fra industri-anlæg
som vi er vant til.

Nu skal jeg så bare finde ud af mængden og arten af olie jeg skal hælde i
filteret.

mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 14:15

"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4482d324$0$11162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Da kølemiddel er rasende dyrt er det temmelig motiverende at lave det
> selv, og anlægget i bilen er jo køleteknisk ikke forskelligt fra

Enig

> Nu skal jeg så bare finde ud af mængden og arten af olie jeg skal hælde i
> filteret.

Det står i haynes ellers ofte også på et gult skilt i motorrummet

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-06-06 14:53

> [...]
> industri-anlæg som vi er vant til.
>
> Nu skal jeg så bare finde ud af mængden og arten af olie jeg skal hælde i

Her hvad jeg kunne finde på en 1999 Mazda 626.

Niels

Refrigerant

Type R134a

Quantity - condenser with 26 lines 625 grams

Quantity - condenser with 32 lines 700 grams

Refrigerant oil

Type Atmos GU10

Viscosity ISO 46

System quantity:

All models 150 ml

Component quantities:

Compressor Replace quantity drained + 15 ml

Condenser 25 ml

Evaporator 50 ml

Line (general) 5 ml

Receiver/drier 5 ml

Fra : Steen Andersen

Dato : 05-06-06 14:18

> Her hvad jeg kunne finde på en 1999 Mazda 626.
>
> Niels

Stort Niels, tak for det, do!!