Alt for mange (specielt unge) konverterer ~
Fra : Torben Østrup

Dato : 04-06-06 11:33

Læs mere om sagen på det følgende links:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3769924/,
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=457436,
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=748404:fid=100101008/,
http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=748318:fid=100101008,

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=748436:fid=100101008/,
http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=748316:fid=100101008

Fra dagens (04-06-06 Berlingske Tidende:

" I alt har omkring 2.500 danskere konverteret til islam. Særligt
siden terrorangrebene i USA 11. september 2001 har flere danskere -
især yngre - vendt kristendommen ryggen til fordel for islam. Det
fremgår af et nyt forskningsprojekt fra Københavns Universitet -
»Omvendelse til islam i Danmark« - der offentliggøres til december
og er det hidtil mest grundige på området."

Og der fortsættes:

"Til sammenligning anslås, at 700 personer i Danmark er konverteret
fra islam til kristendommen."

Torben Østrup

e-mail: eastrup(snabel a)hotmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 12:35

Med 5 millioner danskere og ca 200.000 muslimer giver det:
Godt 3 promille muslimer er blevet kristne
Ca. 1/2 promille kristne er blevet muslimer.

Konvertering dræner altså gruppen af muslimer mere end gruppen danskere....

Ingen grund til bekymring!

Fra : Basil

Dato : 04-06-06 13:22

Pit frembragte:
> [...]
>
> Og der fortsættes:
>
> "Til sammenligning anslås, at 700 personer i Danmark er konverteret

Vi er næsten 6 mill. indbyggere nu.
Kai

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-06-06 23:13

On Sun, 4 Jun 2006 13:35:04 +0200, Pit skrev:

> [...]
> Ca. 1/2 promille kristne er blevet muslimer.
>
> Konvertering dræner altså gruppen af muslimer mere end gruppen danskere....

Protest! Ingen bliver til dansker ved at blive kristen -
heller ikke i Danmark.

> Ingen grund til bekymring!

Ved snart ikke ...

Fra : GB

Dato : 05-06-06 02:35

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> Protest! Ingen bliver til dansker ved at blive kristen -
> heller ikke i Danmark.

Det er der vist heller ikke andre end dig, som påstår.

Du er laaaaangt ude.

Fra : Torben Østrup

Dato : 04-06-06 15:20

Pit wrote:
> [...]
> Ca. 1/2 promille kristne er blevet muslimer.
>
> Konvertering dræner altså gruppen af muslimer mere end gruppen danskere....

Det nedenstående fra Frankrig (Le Figaro) viser at det netop er grund
til bekymring i DK også specielt set i lyset at mange af de 2500
konvetittet i DK netop er unge mennesker.

Jeg er nemlig tilbøjelig til at mene at netop det følgende også er
tilfældet i DK:

"Efterretningsvæsenet er især bekymret over, at ud af 1.600
franskmænd der konverterede til Islam sidste år, gik cirka en
fjerdedel ind i yderligtgående islamiske grupper."

Så dette her er ikke et spørgsmål om hverken promiller eller
procenter, men derimod om en uheldig tendens blandt unge konvertitter.

Artikel:

Franske islamister hverver unge mennesker

04. jun. 2006 09.23 Udland

Islamister i Frankrig forsøger i stigende grad at hverve unge
mennesker, konkluderer en rapport fra det franske efterretningsvæsen
ifølge avisen Le Figaro.

Avisen skriver, at det især er unge mennesker fra byernes fattige
betonkvarterer, som er genstand for de yderligtgående muslimers
hvervekampagner, og især kvinderne spiller en stor rolle i forsøget
på at lokke andre muslimer.

Efterretningsvæsenet er især bekymret over, at ud af 1.600
franskmænd der konverterede til Islam sidste år, gik cirka en
fjerdedel ind i yderligtgående islamiske grupper.

Det ekstremistiske miljø er dog fortsat beskedent. Der menes at være
omkring 5.000 islamiske ekstremister i Frankrig. Der bor fem millioner
muslimer i landet.

link: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/06/04/092114.htm?print=yes

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-06-06 23:44

Torben Østrup <eastrup@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Og der fortsættes:
>
> "Til sammenligning anslås, at 700 personer i Danmark er konverteret

Men hvor mange konverterer til ateisme/sekularisme?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org