MS Windows
briani 27239
Kan angreb besvares ??
Fra : pm

Dato : 03-06-06 20:24

Min Norton fortæller mig konstante angreb fra en eller to IP adresser.
Findes der ikke et program, som kan udløse et modangreb, når afsenderens
adresse er kendt og formentlig parat til at modtage oplysninger. ???
Ellers er her en oplagt ide til at modstå angrebene

PM

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-06-06 21:21

Den 03-06-06 21.24 skrev pm følgende:

> Min Norton fortæller mig konstante angreb fra en eller to IP adresser.

Ignorer alarmerne fra Norton. Du risikerer, at det er fejlalarmer. Og
selv hvis der vitterligt er tale om angreb, er de jo blevet stoppet af
din Norton.

Hvis det er muligt, så slå advarslerne fra - det er sådan set bare
Norton, der reklamerer for sig selv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Peter

Dato : 03-06-06 21:23

Hej.

Jo de programmer findes, jeg har på et tidspunkt leget lidt med et sammen
med en kammerart, men det er længe siden og jeg kan ikke længere huske hvad
de hedder....

Hvis der er tale om angreb mod dig, så kan du være sikker på at det aligevel
ikke er fra den angivne ip at angrebet kommer......

Er du i øvrigt siker på at der er tale om direkte angreb, og ikke kun
portscanninger, de foregår nemlig meget ofte.....

Eller bare et "ping" af din ip måske ??

Har du statisk ip ??
- hvis ikke så kan det også være at det er ping eller lign. der var beregnet
på den forrige der havde den dynamiske ip som du nu er tildelt.....

Et andet problem er at eks. Norton og andre firewalls er nød til at gøre
opmærksom på "problemer" uanset hvor lille faren ellers er....
- hvordan skulle du ellers vide at du får noget for dine penge ??
- sagt med andre ord, det er ikke alt som norton råber op om, der er værd at
tage sig af, langt fra....

Til sidst.....
Det er normalt ikke private borgere der bliver ramt af dette, der er ikke
meget "credit" i at hacke hr. jensen, men hacker de derimod nationalbanken,
el.lign, så er det noget der giver noget "credit".....

Mvh.
Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-06-06 00:13

Peter skrev:

> Det er normalt ikke private borgere der bliver ramt af dette, der er
> ikke meget "credit" i at hacke hr. jensen, men hacker de derimod
> nationalbanken, el.lign, så er det noget der giver noget "credit".....

En ubeskyttet internet pc og potentiel båndbredde er det samme, uanset om
ejeren er privat eller ej. Jeg har f.eks. massevis af angrebsforsøg på min
server hver dag, og jeg er da privat

Claus

Fra : Peter

Dato : 04-06-06 09:08

Hej.

> En ubeskyttet internet pc og potentiel båndbredde er det samme, uanset om
> ejeren er privat eller ej. Jeg har f.eks. massevis af angrebsforsøg på min
> server hver dag, og jeg er da privat

Det ændre ikke på at der ikke er "credit" i at hacke hr. Olsens pc, den
bruges højst som et hjælpemiddel til at hacke større ting, det er ikke hr.
Olsens pc der er målet......
- derfor er risikoen for at du rammes som privat stadig minimal......

Mvh.
Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-06-06 14:12

Peter skrev:

> [...]
> ikke hr. Olsens pc der er målet......
> - derfor er risikoen for at du rammes som privat stadig minimal......

Du lever i en gammel virkelighed!

Det er *mange* år siden, hackere har tænkt sådan. I dag handler det at hacke
om noget ganske andet, og dem, der hacker, er i virkeligheden slet ikke
"hackere", men småkriminelle hærværksfolk, som har fundet noget automatisk
hackertools på nettet.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-06-06 00:10

pm skrev:

> [...]
> afsenderens adresse er kendt og formentlig parat til at modtage
> oplysninger. ??? Ellers er her en oplagt ide til at modstå angrebene

Hvordan ved du, at det er "angreb"?

Det kan sagtens være lovlig traffik.

Dernæst er det ikke særligt pænt at gå til angreb på en maskine, hvis det
f.eks. er en pc med en virus. Så melder man den i stedet til udbyderens
abuse, som så tager sig af problemet.

Sluttelig, sæt de to adresser ind i din routers deny filter, så er du ude
over det problem, og så ellers glem alt om det, norton skriver.

Claus

Fra : Steen Suder

Dato : 04-06-06 14:45

pm wrote:

> [...]
> adresse er kendt og formentlig parat til at modtage oplysninger. ???
> Ellers er her en oplagt ide til at modstå angrebene

Tænk lige den ide igennem igen. Tænk hvilken ballade det f.eks. kan give
hvis dit "system" ikke ser den rigtige adresse angrebet kommer fra, men i
stedet en anden - og forfalsket - adresse.
Nu er det lige pludseligt dig, der angriber en "uskyldig".

--
Steen Suder

Fra : pm

Dato : 07-06-06 07:24

Steen Suder wrote:

> [...]
> fra, men i stedet en anden - og forfalsket - adresse.
> Nu er det lige pludseligt dig, der angriber en "uskyldig". Sandt nok, men
jeg troede at IP adressen er rigtig. Har jo set de mange pædofilafsløringer
på netop ip adresser

pm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-06-06 14:13

pm skrev:

> jeg troede at IP adressen er rigtig. Har jo set de mange
> pædofilafsløringer på netop ip adresser

Nu tilhører pædofile jo heller ikke den mest intelligente del af
befolkningen....

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 22:17

Claus Tersgov wrote:

> Nu tilhører pædofile jo heller ikke den mest intelligente del af
> befolkningen....

Hvordan drager du den parallel?!?

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)