MS Windows
briani 27239
Defragmentering i Windows
Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 09:46

Er det indbyggede defragmenteringsprogram (pyha, langt ord) effektivt,
eller bruger I andre defrag. prg. når I skal have optimeret Windows,
og i givet fald hvilke kan I anbefale. Hvis der findes freeware der er
mere effektive så må I selvfølgelig gerne tage dem med, men evt
payware kan også komme på tale.

mvh Falcon

Fra : Ricko.

Dato : 30-05-06 10:45

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og i givet fald hvilke kan I anbefale. Hvis der findes freeware der er
> mere effektive så må I selvfølgelig gerne tage dem med, men evt

Der er mange delte meninger om dette emne , men jeg er gået over til at
bruge dette program , prøv det og meld tilbage hvad du syntes ,
link
http://www.raxco.com/products/perfectdisk2k/

Fra : Allan Jensen

Dato : 30-05-06 12:29

> [...]
> og i givet fald hvilke kan I anbefale. Hvis der findes freeware der er
> mere effektive så må I selvfølgelig gerne tage dem med, men evt

Jeg bruger denne http://www.diskeeper.com/defrag.asp, dog i en tidligere
version. Den fungere fint til mig.

Allan

Fra : John

Dato : 30-05-06 14:44

"Allan Jensen" <ahj@landia.inv> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg bruger O&O Defrag 2000 Freeware Edition 3.5.562:

http://majorgeeks.com/download.php?det=4545

(Ikke win95/98/ME) Under install kan du vælge også at beholde
windows defrag.

Mvh John

Fra : kk

Dato : 30-05-06 19:02

> [...]
> og i givet fald hvilke kan I anbefale. Hvis der findes freeware der er
> mere effektive så må I selvfølgelig gerne tage dem med, men evt

Defragmenteringsprogrammet som findes i Windows har i næsten alle versioner
været en neddroslet udgave af Diskeeper. Det er er købeprogram, men ikke
særlig dyrt. Jeg har nu brugt det, næsten siden det kom på banen, og det har
aldrig givet anledning til vrøvl. I dag har det en "set and forget"
funktion, hvilket indebærer at du ikke mere behøver at spekulere på
fragmentering.
Du kan se nærmere på www.diskeeper.com og du kan downloade en trial-udgave
og prøve den en måneds tid (tror jeg).
mvh
kk

Fra : John

Dato : 30-05-06 19:57

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Defragmenteringsprogrammet som findes i Windows har i næsten
> alle versioner været en neddroslet udgave af Diskeeper. Det er
> er købeprogram

- men findes også i en ældre, manuel gratis-version:

http://majorgeeks.com/download.php?det=1207

Mvh John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-06 20:04

John skrev:

>- men findes også i en ældre, manuel gratis-version:
>
>http://majorgeeks.com/download.php?det=1207

Og hvis man hellere vil have Diskeeper Lite 9 finder man den i den fulde
version af Intel Desktop Utilities v2.1.9.66 [EXE 88.9 MB]
http://www.intel.com/design/motherbd/software/idu/

udpak exe-filen så ligger den i "3rdparty"
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-06 10:47

On 30 May 2006 19:04:26 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> [...]
>http://www.intel.com/design/motherbd/software/idu/
>
>udpak exe-filen så ligger den i "3rdparty"

Takker for de forskellige forslag. Jeg vil studere dem lidt nærmee og
så se hvilken jeg skla prøve.
Er der nogen fordel ved evt at køre 2 forskellige defrags? Jeg tænker
på om nr 2 måske fanger noget som nr 1 ikke kunne rydde op?????

mvh Falcon

Fra : emj

Dato : 01-06-06 15:32

Falcon skrev:

>Er der nogen fordel ved evt at køre 2 forskellige defrags? Jeg tænker
>på om nr 2 måske fanger noget som nr 1 ikke kunne rydde op?????

Næh, men det skulle heller ikke være nødvendigt.
Hilsen emj

Fra : John

Dato : 01-06-06 16:18

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen fordel ved evt at køre 2 forskellige defrags? Jeg
> tænker
> på om nr 2 måske fanger noget som nr 1 ikke kunne rydde op?????

Sådan ser det i hvertfald ud. Jeg har valgt at gøre følgende
efter ny- eller større installationer, samt større opdateringer:

Start pc i fejlsikker tilstand og kør windows defrag. Genstart pc
og kør O&O defrag (O&O kan ikke køre i fejlsikker tilstand). O&O
finder altid nogle defragmenterede filer. Om det så har nogen
praktisk betydning er jo en anden snak. :)

Herefter benytter jeg O&O til vedligehold ca hver fjerde uge.

Mvh John

Fra : emj

Dato : 01-06-06 16:41

John skrev:

>Sådan ser det i hvertfald ud.

Du kan lige så godt køre det samme 2 gange.
Hilsen emj