MS Windows
briani 27239
"Noget" æder mine kræfter
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 29-05-06 22:41

Hej.

Jeg oplever, stort set hver dag, at noget ligesom æder min CPU. Windows
jobliste viser ikke noget specielt, det er stadig "Aktiv Systemprocess" der
har 95-98% til rådighed. Det er mange gange så slemt, at musen hakker over
skærmen, og PC´en ikke registerer at jeg klikker med musen.

Jeg har gjort følgende:

Tjekket musen for batteri
Tjekket for virus med Norton (opdateret 25/5)
Tjekket med AdAware. Nyeste opdatering. Den finder hver gang noget, jeg
fjerner det, men det dukker alligevel op næste gang.

Findes der et bedre program end AdAware til dette?

Har nogen et forslag til, hvad jeg kan gøre? Jeg kører XP pro. Jeg har
Norton Internet Security liggende på CD... vil det mon hjælpe at installere
det?

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-05-06 00:40

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Hej.
>
> Jeg oplever, stort set hver dag, at noget ligesom æder min CPU.
> Windows jobliste viser ikke noget specielt, det er stadig "Aktiv
> Systemprocess" der har 95-98% til rådighed.

Et bedre program end Windows jobliste Bruger det selv.
http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html

> [...]
> jeg fjerner det, men det dukker alligevel op næste gang.
>
> Findes der et bedre program end AdAware til dette?

Spyboot S&D Bruger det selv.
http://www.spybot.info/dk/index.html

> Har nogen et forslag til, hvad jeg kan gøre? Jeg kører XP pro. Jeg har
> Norton Internet Security liggende på CD... vil det mon hjælpe at
> installere det?

Efter hvad jeg har læst mig frem til her i nyhedsgrupperne er det ikke
norton man skal bruge hvis det er en sløv pc man døjer med.
Altså. Norton bruger selv mange resurser.

mvh
Henning

Fra : Hagar

Dato : 30-05-06 00:56

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nogen et forslag til, hvad jeg kan gøre? Jeg kører XP pro. Jeg har
> Norton Internet Security liggende på CD... vil det mon hjælpe at

Først og fremmeste skal du prøve at køre adaware i fejlsikker tilstand, for
den kan ikke fjerne et program der er aktivt, og som regel vil et program
der kører i baggrunden, og som du ikke ser, ikke starte op i fejlsikker
tilstand. Så det er muligt du kan fjerne den sag i fejlsikker tilstand. En
af vennerne kørte også med Norton Internet security, jeg foreslog ham at
fjerne den, og prøve noget så simpelt som AVG free home edition, nu blev der
fundet 101 virus, så meget for en antivirus man betaler for.

Hagar

Fra : Peter T.

Dato : 30-05-06 04:31

Jasper Norman Ahrensbach udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> Systemprocess" der har 95-98% til rådighed. Det er mange gange så
> slemt, at musen hakker over skærmen, og PC´en ikke registerer at jeg

Er musen trådløs og hvis ja - prøv at flytte modtageren tættere på og evt.
væk fra en mulig støjkilde, som feks mobiltelefon, monitor eller noget
tredje. Eller oplever du også forsinkelser i programmer?

Ellers kan du kigge i bios og se om alt er som det skal være - det være
cpu-hastighed, ram og andre ting.

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-05-06 09:59

On Mon, 29 May 2006 23:40:43 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

> [...]
>har 95-98% til rådighed. Det er mange gange så slemt, at musen hakker over
>skærmen, og PC´en ikke registerer at jeg klikker med musen.

Det er næppe et sikkerhedsproblem, men snarere et problem med windows
opsætningen eller evt et hardware problem.

Prøv at gå systematisk frem:

Check dine windows log-filer - De kan måske give et clue i retning af
hvor problemet ligger.

Check dine harddiske for fejl - Brug værktøjer fra disk producenten.

Check brugen af hukommelse og sidefil - Bruger maskinen mere
hukommelse end du har fysisk ram skal du måske have mere RAM.

Check kørende programmer og services - Der kører måske et større antal
unødvendige processer i baggrunden. MSCONFIG.EXE og SERVICES.MSC er
gode værktøjer i denne sammenhæng

---

Det er menneskeligt at fejle, men det totale kaos kræver en computer.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 30-05-06 23:07

> [...]
>
> Check kørende programmer og services - Der kører måske et større antal
> unødvendige processer i baggrunden. MSCONFIG.EXE og SERVICES.MSC er

Jeg har downloadet SpyBot. Det fandt nogle "problemer" som AdAware ikke
opdagede.

Jeg har ikke oplevet problemet siden. (Men det opstår også kun en gang
imellem, så hvem ved?)

Jeg har allerede tjekket HD (ingen fejl) + speeddisk, MS-fragmentering.

Det er er en relativt gl. XP install.: 1½ år. P4 2800 MHz med 1 GB RAM. Så
jeg mener ikke at det er dér problemet er. Så det er sandsynligvis et eller
andet skidt fra nettet.

Men jeg satser på, at Spybot har taget livet af det

Jeg har utroligt mange processer kørende, men problemet er bare at finde dem
der kan undværes, eller er direkte "farlige". Pt. har jeg 64 stk. kørende...

Mvh

Jasper

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-05-06 01:18

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Jeg har utroligt mange processer kørende, men problemet er bare at
> finde dem der kan undværes, eller er direkte "farlige". Pt. har jeg
> 64 stk. kørende...
Her er lidt til en kedelig lørdag aften.
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

mvh
Henning

Fra : Allan Jensen

Dato : 31-05-06 08:22

> Jeg har utroligt mange processer kørende, men problemet er bare at finde
> dem
> der kan undværes, eller er direkte "farlige". Pt. har jeg 64 stk.
> kørende...

Jeg har lavet et lille program der kan vise en beskrive af dine processer
der er kørende.
www.safeit.dk/tools/hhtaskmgrnet.exe <- Kræver .net framework 2

Hilsen
Allan

Fra : Y.P.2

Dato : 01-06-06 22:59

Her er løsningen på det:
1. Uinstall "Norton" (det er noget være lort)
2. Install "Kaspersky" (http://www.kaspersky.dk)

Og tak for hjælpen til mig (TAK!)