MS Windows
briani 27239
Autom. sluk af XP?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-05-06 21:59

Findes der egentlig et program der kan slukke helt for min XP-pc hvis jeg
ikke har brugt maskinen et stykke tid? - jeg tænker ikke bare på dvale.
Hans

Fra : Allan

Dato : 29-05-06 22:05

> Findes der egentlig et program der kan slukke helt for min XP-pc hvis jeg
> ikke har brugt maskinen et stykke tid? - jeg tænker ikke bare på dvale.
> --

http://www.ampsoft.net/utilities/WinOFF.php

Mvh
Allan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-05-06 23:31

Allan skrev:

> http://www.ampsoft.net/utilities/WinOFF.php

Tak skal du ha!
Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-05-06 22:06

Hans Paulin (6310) brought next idea :
> Findes der egentlig et program der kan slukke helt for min XP-pc hvis jeg
> ikke har brugt maskinen et stykke tid? - jeg tænker ikke bare på dvale.

Windows strømstyring, find det i kontrolpanelet.

"If we were to wake up some morning and find that everyone was the same
race, creed and color, we would find some other cause for prejudice by
noon." - George Aiken

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-05-06 22:51

Henrik Stidsen skrev:

> Windows strømstyring, find det i kontrolpanelet.

Dér har jeg været mange gange - ku ikke se at den ku slukke helt!
Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-06 17:14

Hans Paulin (6310) explained on 29-05-2006 :

> Dér har jeg været mange gange - ku ikke se at den ku slukke helt!

Ser ud til du har ret, min fejl.

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-05-06 17:16

Henrik Stidsen skrev:

> Ser ud til du har ret, min fejl.

Hører jeg for sjældent!
Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-06 17:24

Hans Paulin (6310) explained on 30-05-2006 :

> Hører jeg for sjældent!

Du må jo bare åbne ørerne så ;)

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 29-05-06 22:35

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse news:mn.ed6a7d65e93d4c32.34878@news.hs235.dk...
> Hans Paulin (6310) brought next idea :

Den er nu slukket ved dvale, så det er vel ikke "bare"

Som anvist skal du bruge alternativ software for at lukke helt mig bekendt,
Windows giver ikke selv mulighed for at lukke helt som ved "Luk computer".

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-05-06 19:39

Morten Jørgensen skrev:

> Den er nu slukket ved dvale, så det er vel ikke "bare"

Er det ikke det samme som "Hibernate" - hvor maskinen vågner ved berøring
m.v.?

> Som anvist skal du bruge alternativ software for at lukke helt mig
> bekendt, Windows giver ikke selv mulighed for at lukke helt som ved "Luk
> computer".

Jam - det' jo dét!
Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-06 20:54

Hans Paulin (6310) brought next idea :

> Er det ikke det samme som "Hibernate" - hvor maskinen vågner ved berøring
> m.v.?

Nej.

I dvale gemmes systemets tilstand (indholdet af rammen) på harddisken
og maskinen slukkes. Når den startes op indlæses tilstanden og du
fortsætter hvor du slap.

Set mht. strømforbrug og lign. er der ingen forskel på dvale og
slukket.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 30-05-06 21:02

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse news:447c9181$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er det ikke det samme som "Hibernate" - hvor maskinen vågner ved berøring m.v.?

Det tror jeg ikke den gør ved Hibernate eller dvale. Den gør ved standby.
Ved dvale er maskine slukket, men alt opsætning fra den blev slukket er
gemt incl. ram, så den er hurtig funktionsklar.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-05-06 22:15

Morten Jørgensen skrev:

> Det tror jeg ikke den gør ved Hibernate eller dvale.

Jeg bruger normalt et lille program der hedder "poweroff" til - manuelt - at
slukke vore 4 maskiner. Ved de 3 ca. 5 år gamle pc'er "slukker" maskinen
helt ved "hibernate" og skal startes med startknappen, hvorefter de vender
tilbage til det sted hvor man "slap" Den sidste maskine - en ½ år gammel
tingest - går i en tilstand hvorfra den kan vækkes hvis man berører tastatur
eller mus - så reaktionen på "hibernate" er forskellig fra årgang til årgang

Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-05-06 22:31

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> [...]
>eller mus - så reaktionen på "hibernate" er forskellig fra årgang til årgang

De forskellige 'sleep-states' mv er beskrevet i ACPI standarden. Og hvis
ellers fabrikanterne fulgte standarden burde alle maskiner opføre sig
ens....

<mlr>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-05-06 22:36

Michael Rasmussen skrev:

> De forskellige 'sleep-states' mv er beskrevet i ACPI standarden. Og
> hvis ellers fabrikanterne fulgte standarden burde alle maskiner
> opføre sig ens....

Nå okay
Hans

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 31-05-06 20:16

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse news:447cb5bc$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> hvis man berører tastatur eller mus - så reaktionen på "hibernate" er forskellig fra årgang til årgang

Det kan jeg da også med min stationære, men det er da bare fordi
jeg har valgt i BIOS, at den skal kunne starte ved et tilfældigt taste-
tryk. Det kunne også være mus eller begge dele. Alternativ kan
det helt slås fra.
Det ændrer ikke ved, at PC-en er slukket.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-06-06 07:30

Morten Jørgensen skrev:

> [...]
> jeg har valgt i BIOS, at den skal kunne starte ved et tilfældigt
> taste- tryk. Det kunne også være mus eller begge dele. Alternativ kan

Okay - var jeg ikke klar over - må ha pudset mit teknisk engelske af så!

> Det ændrer ikke ved, at PC-en er slukket.

Nej - du - og andre - har fuldstændig ret: maskinen er slukket - har lige
prøvet!

Jeg mente bare at der var noget der "brummede", men jeg tog fejl: dét var
der ikke.

Er der et hint hvor jeg skal søge i BIOS for at ændre indstillingen?
Hans