MS Windows
briani 27239
hvad skal der til for at spille sine gamle~
Fra : Carsten

Dato : 28-05-06 13:58

Har XP home

Hvad skal der bruges af hardware?

MVH Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-05-06 14:08

Carsten wrote:
> Hvad skal der bruges af hardware?
> MVH Carsten

Der er vist flere muligheder - jeg bruger en videoafspiller, der
er sat til et TV kort i PC'en.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Carsten

Dato : 28-05-06 14:17

> Der er vist flere muligheder - jeg bruger en videoafspiller, der
> er sat til et TV kort i PC'en.
>
> --
> Jan
> <Signatur ude af drift>

Ok, jeg har en bærbar, så det er vel bare et eksternt videokort jeg skal
bruge, eller?

Hvad med software, hvad bruger man der ?

MVH Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-05-06 14:36

Carsten wrote:
> Ok, jeg har en bærbar, så det er vel bare et eksternt videokort
> jeg
> skal bruge, eller?

Ja - mit er et eksternt Hauppauge! kort, der er sat til et USB2
port - og det virker fortrinligt.

> Hvad med software, hvad bruger man der ?

Jeg bruger det, der fulgte med TV-kortet - det kan optage fra TV
til en fil på harddisken - her optager jeg så bare videoen i
stedet.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Carsten

Dato : 28-05-06 14:43

der ?

> Jeg bruger det, der fulgte med TV-kortet - det kan optage fra TV til en
> fil på harddisken - her optager jeg så bare videoen i stedet.

> [...]

Er det det her?

Mvh Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-05-06 16:16

Carsten wrote:
> Er det det her?
> Mvh Carsten

Nej - ikke helt - men de kan vist det samme - mit er et par år gammelt - så
det er nok en gammel udgave af det samme eller noget tilsvarende.

Det ser ihvertfald ud til at kunne det, som du har brug for.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Paw P Larsen

Dato : 28-05-06 18:40

Carsten wrote:
> Ok, jeg har en bærbar, så det er vel bare et eksternt videokort jeg skal
> bruge, eller?

Der findes også PCMCIA udgaver af TV-kort, hvis du kan leve med
en lille klods, der stikker ud. Flere modeller findes på edbpriser.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 17:44

> Har XP home
>
> Hvad skal der bruges af hardware?
>
> MVH Carsten

Køb en Harddisk/DVD optager det er den bedste løsning.

Giver et bedre billed end et tv-kort.

--

Med Venlig Hilsen

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Rado

Dato : 30-05-06 04:54

On Sun, 28 May 2006 18:43:47 +0200, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Køb en Harddisk/DVD optager det er den bedste løsning.
>
>Giver et bedre billed end et tv-kort.

Nemlig,. Og det er meget nemmere. Bare et kabel mellem Video og DVD
optager, og så kører det bare af sig selv.

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-05-06 12:29

kimila wrote:
> Køb en Harddisk/DVD optager det er den bedste løsning.
> Giver et bedre billed end et tv-kort.

Det kommer jo lidt an på hvad for et tvkort du bruger..
Og man har lidt bedre kontrol med et tvkort, vil jeg mene.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : MRN

Dato : 28-05-06 22:58

> Hvad skal der bruges af hardware?