MS Windows
briani 27239
Rundll32 "hænger"
Fra : Thomas Olesen

Dato : 28-05-06 00:42

Hej NG.

Jeg ved ikke om jeg spørger rette sted. Ellers vil jeg gerne henvises!!!!

Jeg har problemer med min bærbare pc, som ofte bliver langsom. det er som om
den bruger al sin regnekraft på rundll32, hvad end det så er.... Når jeg
efterfølgende skal slukke for computeren, hænger netop rundll32, og jeg skal
afslutte manuelt!

Ved I hvad fejlen er, og hvordan jeg fejlretter?

Mvh.

Thomas

Fra : jama

Dato : 28-05-06 02:43

"Thomas Olesen" <bobjames686@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal
> afslutte manuelt!
>
> Ved I hvad fejlen er, og hvordan jeg fejlretter?

------------------------------------

Her er lidt viden om det,det er et værktøj der gør,at du kan få Windows til
at virke(tale) med forskellige application.
Det kunne tyde på din PC hænger på et program der konstant arbejder,derfor
tag Joblisten frem og se,om der er et
specielt program,der arbejder hele tiden uden du hved det.Det er hvad jeg
kan læse mig til,måske du kan får mere ud af det.

"Microsoft Windows 95, Windows 98, and Windows Millennium Edition (Me)
contains two command-line utility programs named Rundll.exe and Rundll32.exe
that allow you to invoke a function exported from a DLL, either 16-bit or
32-bit. However, Rundll and Rundll32 programs do not allow you to call any
exported function from any DLL. For example, you can not use these utility
programs to call the Win32 API (Application Programming Interface) calls
exported from the system DLLs. The programs only allow you to call functions
from a DLL that are explicitly written to be called by them. This article
provides more details on the use of Rundll and Rundll32 programs under the
Windows operating systems listed above.

MIcrosoft Windows NT 4.0, Windows 2000, and Windows XP ship with only
Rundll32. There is no support for Rundll (the Win16 utility) on either
platform.

The Rundll and Rundll32 utility programs were originally designed only for
internal use at Microsoft. But the functionality provided by them is
sufficiently generic that they are now available for general use. Note that
Windows NT 4.0 ships only with the Rundll32 utility program and supports
only Rundll32."