MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sletning af temp filer og windows billed o~
Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 27-05-06 16:57

Kan man altid slette alt, der ligger i en Temp mappe? Der ligger 107mb?

Hvor finder windows billed og fax billederne henne? Når jeg får billeder pr.
mail, så åbnes de i dette program. Når jeg så trykker pil højre, så kommer
det næste billede. Bliver man ved med det, så kommer der billeder fra steder
jeg har besøgt. Det kan f.eks. være overskriften på DSBs side, billeder af
et hotel, kort fra lonely planets side mm. De må da fylde noget. Jeg kan
bare ikke finde dem, men vil gerne sanere lidt i det.

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
.... påsketur til Israel .....

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 27-05-06 21:24

"Pernille og Kennet Föh" <anonym@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man altid slette alt, der ligger i en Temp mappe? Der ligger 107mb?
Ja
> [...]
> billeder af et hotel, kort fra lonely planets side mm. De må da fylde
> noget. Jeg kan bare ikke finde dem, men vil gerne sanere lidt i det.

De ligger "normalt" her omkring
C:\Documents and Settings\-brugernavn-\Lokale indstillinger\Temporary
Internet Files
og kan slettes du kan også få IE til at gøre det automatisk
højreklik \ egenskaber \ avancereret \ slet mappen Temporary Internet Files
billeder pr. mail kan du højreklikke på og selv bestemme hvor de skal
gemmes.

--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 30-05-06 12:25

> [...]
> og kan slettes du kan også få IE til at gøre det automatisk
> højreklik \ egenskaber \ avancereret \ slet mappen Temporary Internet
¨
Hej

det kan jeg ikke. Der er ikke nogen "slet mappen" mulighed. Hvis jeg
forsøger at slette hele mappen (i stifinder), så siger den, at det er en
systemmappe. Kan det være fordi, at den er skrivebeskyttet? Jeg kan desuden
slet ikke se alle de filer, der åbenbart fylder 230 mb

Kennet

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 30-05-06 20:12

> [...]
> systemmappe. Kan det være fordi, at den er skrivebeskyttet? Jeg kan
> desuden slet ikke se alle de filer, der åbenbart fylder 230 mb

Hej
Du skal ikke slette mappen
højreklik \ egenskaber \ avancereret \ slet mappen Temporary Internet
Files
Kig nede et stykke nede i rullegardinet og sæt flueben ved slet mappen
Temporary Internet
Files
Ellers højreklik på Internet Explorer / egenskaber og slet dem derfra
--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : emj

Dato : 30-05-06 21:20

Pernille og Kennet Föh skrev:

>Jeg kan desuden
>slet ikke se alle de filer, der åbenbart fylder 230 mb

De 230 mb ligger i en fil, der hedder "index.dat" og den fil ligger i
en mappe, der hedder "content.ie5"

Du kan ganske rigtigt ikke se det i stifinder, men lav en genvej på
dit skrivebord og kopier følgende ind :

C:\Documents and Settings\navn\Lokale indstillinger\Temporary Internet
Files\Content.IE5

(NAVN udskifter du med det navn eller intialer, som du har kaldt dig
selv i XP)

Når du har oprettet den genvej og klikker på den, kan du se indholdet.
En snørklet vej, men den virker.

Index.dat filen kan vokse til helt ustyrlig størrelse og sløver
maskinen meget. Filen skal faktisk kun indeholde 32 kb, når du starter
din PC.

Sletter di index.dat, så dukker den automatisk op igen i samme
størrelse. 230mb

Du skal altså have tømt din index.datfil. Det ved jeg faktisk ikke,
hvordan man gør på en smart måde. Jeg bruger et program til det.

Hilsen emj

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 31-05-06 20:12

"emj" <lamaguf@gmail.com> skrev i en meddelelse news:3k9p721unjv0mib5uh4ebg2l6h6p8676ml@4ax.com...

> De 230 mb ligger i en fil, der hedder "index.dat" og den fil ligger i
> en mappe, der hedder "content.ie5"

De ligger ikke i index.dat filen og den fylder normalt ikke ret meget.
Desuden får du ikke umiddelbart lov til at slette denne fil.

Det der fylder der i mod er alle de filer der ligger i dine temporay
internetfiles hvor også index.dat filen ligger.
Der kan være flere mapper da der bliver lavet en ny når en mappe
har nået den størrelse du har angivet som max.

Du kan bare gå ind under internetindstillinger og filer for at vælge
at slette dem.
Der er mange andre måder men det er nok lettest for dig.

Fra : emj

Dato : 31-05-06 22:04

Morten Jørgensen skrev:

>De ligger ikke i index.dat filen og den fylder normalt ikke ret meget.

Det var da en helt utrolig påstand.

Læs venligst her
http://kortlink.dk/microsoft/2ryd

Hilsen emj

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-06-06 00:21

Hej emj, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]

> Du skal altså have tømt din index.datfil. Det ved jeg faktisk
> ikke, hvordan man gør på en smart måde. Jeg bruger et program til

Du har stort set beskrevet metoden selv

Man skal blot genstarte i 'fejlsikret tilstand kun med kommandoprompt'.

Når dyret er startet op og faldet til ro, skriver man ved prompten
(hvor man automatisk står på sit systemdrev, da det er der, der
bootes), hver linje (= kommando) efterfulgt af et hyp på Enter-tasten:

cd "\Documents and Settings\navn\Lokale indstillinger\Temporary
Internet Files\Content.IE5"

dir index.dat

del index.dat

- og så genstarter man på normal måde. (Den dér "dir index.dat" har jeg
blot medtaget for at man lige kan tjekke, at det er det rigtige, man
sletter med næste kommando).

Personlig bruger jeg en anden metode. Jeg genstarter i fejlsikret
tilstand kun med kommandoprompt (ganske som ovenfor). Når systemet er
faldet til ro, skriver jeg ved prompten:

dir \index.dat /s

del \index.dat /s

dir \index.dat /s

- og genstarter så på normal måde.

Den første af de tre linjer/kommandoer giver et tjek på, hvad man
kommer til at slette af filer, hvis anden kommando udføres. (Og er ikke
nødvendig med sikkerhedsmæssigt set beroligende).

Den anden linje behøver man ikke at taste hele molevitten ind for, pil
op får første linje frem igen, med pil til venstre rykker man hen til
"dir" og ændrer dette til "del".

Tredje linje er igen blot en tjek på, om man har fået alle index.dat'er
med. Den burde vise, at der ingen er tilbage.

NB: Har man et program, der selv laver index.dat-filer på ens
systemdrev, og disse index.dat-filer ikke må slettes, kan min
foretrukne metode naturligvis ikke bruges. Så må man bruge den
førtnævnte.

(Jeg har aldrig mødt et program (bortset fra Windows', forstås), der
laver index.dat-filer, men derfor kan der jo nemt være et).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ole C

Dato : 27-05-06 22:22

Pernille og Kennet Föh skrev blandt andet:

> Kan man altid slette alt, der ligger i en Temp mappe? Der ligger
> 107mb?

Windows rydder af uransalige årsager ikke selv op i Temp-mapper, så det må
man gøre selv.
Hvis I vil slippe for at gøre det manuelt, kan jeg anbefale et gratis dansk
program "Empty Temp Folders", som rydder op i selvvalgte mapper hver gang
Windows starter.
Programmet kan hentes her: http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/
--
vh