MS Windows
briani 27239
kopiering af filer efter nedbrud
Fra : Carsten

Dato : 27-05-06 13:57

Har være så uheldig at min maskine ergået helt ned under opstart, og når jeg
vil lave en rep af systemet fejler den også.
Findes der nogle pgr. i dos hvor man kan få kopieret det meste ud af det
data der ligger?

MVH Carsten

Fra : Peter

Dato : 27-05-06 14:39

Hej.

Jeg ved ikke om der er et dos program, men jeg har lige været ude for det
samme, og da jeg skiftede harddisk ved samme lejlighed, kunne jeg bruge et
Windows program til at kikke ind i den gamle harddisk.....

Det jeg har, og derfor brugte hedder Stellar Phoenix FAT & NTFS, og det
fungere rigtig godt......

Mvh.
Peter

Fra : LarsS

Dato : 27-05-06 16:30

Carsten skrev:

> [...]
> vil lave en rep af systemet fejler den også.
> Findes der nogle pgr. i dos hvor man kan få kopieret det meste ud af det

Du kan bruge Ghost til at lave et image af drevet/partitionen.
Herfra kan alt så senere udtrækkes med Ghost Explorer (Ghostexp.exe).

/LarS

Fra : Rado

Dato : 27-05-06 20:52

On Sat, 27 May 2006 17:29:47 +0200, "LarsS"
<Lars.Sidenius@NOSPAMmail.tele.dk> wrote:

>Du kan bruge Ghost til at lave et image af drevet/partitionen.
>Herfra kan alt så senere udtrækkes med Ghost Explorer (Ghostexp.exe).

Ikke hvis filsystemet er korrupt - I så fald nægter Ghost SVJH at lave
et image.

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : LarsS

Dato : 28-05-06 22:55

"Rado" skrev:

> Ikke hvis filsystemet er korrupt - I så fald nægter Ghost SVJH at lave
> et image.

SVDV? Jeg véd at det i så fald skal være MEGET korrupt. Jeg har aldrig været
ude for det selv om jeg flere gange har benyttet metoden netop med windows
der "ikke ville starte"... for at redde data før format & reinstallation.
Btw, prøv først at installere windows "oven i" det gamle (altså uden formatering).

/LarS

Fra : jama

Dato : 28-05-06 02:56

"Carsten" <carsten@FJERN_DETTEmc-zinnegaz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vil lave en rep af systemet fejler den også.
> Findes der nogle pgr. i dos hvor man kan få kopieret det meste ud af det

Jeg kan anbefale programmet GooBack,det kan genoprette dit XP fra en time
til flere dage tilbage,så din PCs XP ser ud som den dag du sætter den
til.Den kan fås som Free på nettet,ellers har jeg den
Mvh.Jama

Fra : Carsten

Dato : 28-05-06 11:12

> [...]
> til flere dage tilbage,så din PCs XP ser ud som den dag du sætter den
> til.Den kan fås som Free på nettet,ellers har jeg den

Super, men det kan jeg vist ikke bruge nu hvor uheldet er skt .. eller ?

MVH Carsten

Fra : Madsen

Dato : 28-05-06 11:51

Carsten wrote:

> Super, men det kan jeg vist ikke bruge nu hvor uheldet er skt ..
> eller ?
>

> MVH Carsten

GetDataBack er god til at hente data fra en disk der har det skidt.
http://www.runtime.org/products.htm
--
Hilsen Madsen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-05-06 13:36

> [...]
> også.
> Findes der nogle pgr. i dos hvor man kan få kopieret det meste ud af det data der ligger?

Det behøver du da ikke - sæt den i en fungerende maskine så kan du kopiere
hvad du måtte ønske uden problemer. Det er der vel ingen ben i ...

Fra : Carsten

Dato : 28-05-06 13:57

?

> Det behøver du da ikke - sæt den i en fungerende maskine så kan du kopiere
> hvad du måtte ønske uden problemer. Det er der vel ingen ben i ...
hmmmm, havde jeg ikke lige tænkt på

Men det er da løsningen.

MVH Carsten