MS Windows
briani 27239
Hjælp fejlsikret tilstand
Fra : kirsten

Dato : 27-05-06 08:58

Håber det er i den rigtige gruppe.
Min PC er begyndt at åbne automatisk i fejlsikret tilsatand.
Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få den i normal tilstand.
Kan nogen hjælpe?
mvh. Kirsten

Fra : Steen Suder

Dato : 27-05-06 09:49

kirsten wrote:

> Håber det er i den rigtige gruppe.
> Min PC er begyndt at åbne automatisk i fejlsikret tilsatand.
> Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få den i normal tilstand.

Hvad gør du?

--
Steen Suder

Fra : kirsten

Dato : 27-05-06 10:11

Ok. Jeg troede det kunne forstås.
Jeg er ingen nørd i det her , men..

Når jeg tænder for min PC, starter den op "normalt".
Windows logon billede kommer kort frem og derefter forsvinder , skærmen
bliver sort og den starter AUTOMATISK op med billedet, hvor jeg skal vælge
mellem forskellige muligheder.
fejlsikker tilstand, normal tilstand osv.
Jeg trykker først på NORMAL tilstand, men det samme sker igen.
Jeg får samme muligheder.
Trykker på andre muligheder.
Men ligegyldigt hvilket ender det med samme resultet.
Jeg kan ikke komme ind på windows, Bruger XP

Håber det er bedre formuleret.

mvh Kirsten

Fra : usenet

Dato : 27-05-06 10:16

"kirsten" <nospam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Trykker på andre muligheder.
> Men ligegyldigt hvilket ender det med samme resultet.
> Jeg kan ikke komme ind på windows, Bruger XP

Lader du XP starte helt op i fejlsikrettilstand?
det kan godt tage noget tid førend skrivebordet kommer frem og før det,
kommer der også en besked frem
om at XP kører i fejlsikret tilstand.
Prøv og lad din computer stå og køre det hele igennem.

/Dan

Fra : jda

Dato : 27-05-06 13:02

Sat, 27 May 2006 11:10:57 +0200 skrev kirsten i dk.edb.system.ms-windows :

> [...]
> Trykker på andre muligheder.
> Men ligegyldigt hvilket ender det med samme resultet.
> Jeg kan ikke komme ind på windows, Bruger XP

Når du er inde i fejlsikret, så prøv at slå automatisk genstart fra.
Højreklik på denne computer -> Egenskaber -> Avanceret -> Under 'Start og
genoprettelse' vælg Indstillinger -> fjern krydset i 'Genstart automatisk.
Prøv så at genstarte din maskine. Ovenstående vil ikke ,løse dit problem,
men det vil efter al sandsynlighed give dig mulighed for at se en fejlkode
som du kan skrive her.

--
Jakob
Få en gratis koncertoplevelse til Depeche Mode 7. juni

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 10:17

> [...]
> Min PC er begyndt at åbne automatisk i fejlsikret tilsatand.
> Lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få den i normal tilstand.

Som jeg skrev til dig i den anden gruppe hvor du også poster , prøv at gå i
bios og bed den starte i load defaults ,

Fra : jama

Dato : 27-05-06 11:14

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Som jeg skrev til dig i den anden gruppe hvor du også poster , prøv at gå
> i bios og bed den starte i load defaults , -------------------------------
Da du ikke er Nørd,så skal dette at loade i defaults forståes,at det er
selve din PC, der skal loades i defaults,og ikke dit XPhome eller hvad du
har af system.Når du starter op i Bios, kan du se at du kan forskellige ting
f.eks.,at din PC kan sættes til defaults tilstand
Mvh.Jama

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 11:18

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har af system.Når du starter op i Bios, kan du se at du kan forskellige
> ting f.eks.,at din PC kan sættes til defaults tilstand
Hej, var såmænd også kun et forsøg vær

Fra : jama

Dato : 27-05-06 11:31

> Hej, var såmænd også kun et forsøg vær

Helt sikkert
vh.jama

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 11:30

> [...]
> har af system.Når du starter op i Bios, kan du se at du kan forskellige
> ting f.eks.,at din PC kan sættes til defaults tilstand
Som du sikkert også ved , vil man have virkelig problemer så skal man tage
en pc til hjælp, på sådan en pc kan der opstå uforklarlige ting som også tit
kan laves igen på uforklarlig måde , så ethvær tiltag skal da prøves inden
man giver op Ps : har du en løsning på hendes problem.

Fra : jama

Dato : 27-05-06 11:41

> [...]
> tit kan laves igen på uforklarlig måde , så ethvær tiltag skal da prøves
> inden man giver op Ps : har du en løsning på hendes problem.

----------------------------
Jeg gir dig ret,og som du sikkert også har bemærket så har jeg selv små
ting,der driller mig af og til.
Det sidste var mit CD drev ikke ville loade når jeg satte en cd i,men det
fik jeg til sidst klaret.
Nej jeg har ikke været ude for hendes problem før,men dit forslag lød godt.
Mvh.Jama

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 11:46

> [...]
> fik jeg til sidst klaret.
> Nej jeg har ikke været ude for hendes problem før,men dit forslag lød
Måske kan du hjælpe mig , når jeg trykker F 10 så fryser min mus , og jeg
skal så i bios og trykke på load defaults for at den virker igen , usb mus ,
os win xp pro alle opdt .

Fra : jda

Dato : 27-05-06 12:38

Sat, 27 May 2006 12:46:13 +0200 skrev Ricko. i dk.edb.system.ms-windows :

> [...]
> skal så i bios og trykke på load defaults for at den virker igen , usb mus ,

Afhæmgigt af hvilken BIOS så skal du nok netop ikke køre med defaults men
prøve at finde leagacy USB og chekke indstillingerne der.

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 12:42

> Afhæmgigt af hvilken BIOS så skal du nok netop ikke køre med defaults men
> prøve at finde leagacy USB og chekke indstillingerne der.

Har to ens pc med ens mus op opsætning i bios ,men den ene vil ikke med F10,
så jeg ved ikke andet end at holde mig fra F10 på den .

Fra : jama

Dato : 27-05-06 20:31

> [...]
> skal så i bios og trykke på load defaults for at den virker igen , usb mus

Jeg har tit oplevet,at USB hardware i XP kan optræde yderst sjovt.F.eks kan
min knægts USB tastatur (Dells) af og til ikke loade i opstarten,så må vi
genstarte flere gange inden det virker.Hans mus der også er USB (Aldis) kan
ikke bruges i opstarten af Widows,bla. når Programmet Go Back skal aktiveres
(et program til systemgendannelse) så må vi buge en alm.mus til,at vælge i
programmet med,yderst mærkeligt.Har selv en USB mus den virker i det samme
program.Med hensyn til dit problem,så ville jeg unistall musen og fjerne
alle dens filer i Windows, genstarte og så install.igen,det bedste er
jo,hvis der fulgte en driver med til musen
> Om det hjælper er jo "you know?" som sagt er USB af og til noget af et
> problem i XP selvom netop XP jo skulle være det bedste OS,hvad jeg tit har
> mine stærke tvilv om.
Håber du finder ud af det.
Mvh.Jama

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-05-06 12:14

> Som jeg skrev til dig i den anden gruppe hvor du også poster , prøv at gå i bios og bed den starte i load defaults ,

Det er der ikke noget der hedder ... du blander ting sammen.

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 12:20

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Det er der ikke noget der hedder ... du blander ting sammen.
Så er det sku da underligt at der i min bios er denne mulighed , men nu
finder jeg mit kamera frem og tager et billede af det ,og smider det i
dk.binaer , går lige over og handler først

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-05-06 12:32

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse news:ce6eb$447835fc$55181ab7$22377@news.arrownet.dk...

> Så er det sku da underligt at der i min bios er denne mulighed , men nu finder jeg mit kamera frem og tager et billede
> af det ,og smider det i dk.binaer , går lige over og handler først

Som sagt igen - så blander du ting sammen eller formulerer dig forkert.

Du kan loade standardindstillinger for BIOS, men ikke vælge i selve BIOS
som med som så meget andet, at den skal starte "i" BIOS standardindstillinger
- dem loader du til din CMOS.
Derfor vil det som du mener være at - mest korrekt - resette CMOS - og derefter
loade BIOS default indstillinger og boote med disse.
At det så er tvivlsomt, at det ændrer på noget, er en anden sag.

Fra : jda

Dato : 27-05-06 12:43

Sat, 27 May 2006 13:19:56 +0200 skrev Ricko. i dk.edb.system.ms-windows :

> Så er det sku da underligt at der i min bios er denne mulighed , men nu
> finder jeg mit kamera frem og tager et billede af det ,og smider det i
> dk.binaer , går lige over og handler først

Det du blander sammen er, at load defaults er ikke en start mulighed. Det
er en mulighed at at sætte alle BIOS indstillinger tilbage til udgangspunkt
hvis man har fået lavet for meget ged i det. Der er sikkert også en
mulighed der hedder load optimized. Men de indstillinger man loader bliver
stående der til man selv ændrer dem, det gælder ikke kun for den ene start.

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 12:47

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 12:50

> [...]
Glemte lige at skrive , jeg ændre jo ikke noget i bios ved at trykke F10 ,
så hvorfor jeg så skal i bios og rette det er mig en gåde, MÅSKE kunne det
også hjælpe hende (hvem ved)

Fra : jda

Dato : 27-05-06 12:56

Sat, 27 May 2006 13:46:31 +0200 skrev Ricko. i dk.edb.system.ms-windows :

> --Ok den er jeg så med på , men hvorfor fryser min mus ved tryk på F10 og
> virker igen ved at gå i bios og loade defaults,

Det eneste jeg kan komme i tanke om som kan hænge sammen med BIOS her er
indstillingen i legacy USB. Jeg vil foreslå at den står til enabled. Ellers
er det IMHO et systemproblem, eller evt. noget i forb. med noget
keybordsoftware der er endt i en uheldig situatuation. Prøv at resette det
til default hvis det er en mulighed. Eller det kan være selve tasten, har
du prøvet at skifte keyboard?

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 13:37

> [...]
> til default hvis det er en mulighed. Eller det kan være selve tasten, har
Hej jeg gjorde det du sagde (legacy USB. Jeg vil foreslå at den står til
enabled.) den var slået fra , nu virker musen, ved tryk på F10 og maskinen
starter normalt op , men ved opstart skriver den jo netop at man kan trykke
på F10, for at komme i bios , men det gør den ikke , og har aldrig gjort det
, bruger Delete knappen, men nu er problemet med musen da løst så det er
helt fint ,

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 12:35

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Det er der ikke noget der hedder ... du blander ting sammen.

Lige inden jeg render over og handler så se nederst på denne side , efter
ordet som ikke findes
http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/bios/bios-hlp.htm

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-05-06 12:48

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse news:87a84$44783980$55181ab7$27371@news.arrownet.dk...

> Lige inden jeg render over og handler så se nederst på denne side , efter ordet som ikke findes
> http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/bios/bios-hlp.htm

Jeg snakker ikke om ord der ikke findes, men den rette forståelse
og sammensætning af ordene. Alle de ord du bruger findes, men du
sætter dem bare forkert sammen, hvilket giver en forkert mening.
Havde du skrevet "Starte med loadede default BIOS indstillinger"
giver det en helt anden mening end det du skriver og nok også
den mening du ønsker. Det er dit brug af "i" der vælter det hele.

Fra : Ricko.

Dato : 27-05-06 12:53

> [...]
> giver det en helt anden mening end det du skriver og nok også
> den mening du ønsker. Det er dit brug af "i" der vælter det hele.
HAHA , mange tak, skal nok prøve at skrive lidt mere forståeligt fremover

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-05-06 13:02

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse news:1cc2f$44783d90$55181ab7$31012@news.arrownet.dk...

> HAHA , mange tak, skal nok prøve at skrive lidt mere forståeligt fremover

Ja men jeg forstod nu godt hvad du mente, så det var mere af hensyn
til den du ville hjælpe, da vedkommende sikkert var helt på bar bund
med hvad du talte om i forvejen. Så kan små detaljer nogen gange
gøre det hele til "sort snak"