MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord
Fra : Kent Friis

Dato : 25-05-06 13:07

Når jeg er logget ind på Windows-maskinen med fjernskrivebord
/ terminal services, og vil lukke computeren ned, får jeg flg.
besked:

"Hvis du lukker denne fjerncomputer, kan den ikke bruges før den
genstartes manuelt på fjernplaceringen.

Vil du fortsætte med at lukke?"

Hvordan er det nu man slår den fra, så maskinen lukker første gang
man har clicket OK? Jeg har gjort det på den gamle PC, men jeg
kan ikke huske hvordan, og google er ikke umiddelbart til nogen
hjælp.

Mvh
Kent

Fra : HJS

Dato : 25-05-06 16:59

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hvis du lukker denne fjerncomputer, kan den ikke bruges før den
> genstartes manuelt på fjernplaceringen.

Du må heller ikke lukke fjerncomputeren, hvilket du godt kan. Du skal nøjes med at
logge af. Så ser du aldrig den famøse advarsel

Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 25-05-06 17:09

Den Thu, 25 May 2006 17:59:05 +0200 skrev HJS:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Du må heller ikke lukke fjerncomputeren, hvilket du godt kan. Du skal nøjes med at
> logge af. Så ser du aldrig den famøse advarsel

Så står den og bruger strøm unødigt, og slider på blæsere, harddisk
osv - og der er ikke tale om en server-maskine der er beregnet til
at køre 24/7.

Mvh
Kent

Fra : Ricko.

Dato : 26-05-06 04:41

> Så står den og bruger strøm unødigt, og slider på blæsere, harddisk
> osv - og der er ikke tale om en server-maskine der er beregnet til
> at køre 24/7.
UHA da

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 26-05-06 09:27

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> UHA da

Kan du ikke køre "shutdown" ?
...::jmj::..

Fra : Kent Friis

Dato : 26-05-06 09:48

Den Fri, 26 May 2006 10:27:04 +0200 skrev ..::JMJ::..:

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke køre "shutdown" ?
> ..::jmj::..

Problemet var ikke at jeg ikke kan lukke ned. "Problemet" er at jeg skal
trykke OK to gange i stedet for en, og jeg *ved* det kan slås fra,
så den opfører sig præcis lige som når man sidder lokalt. Altså,
Alt+F4, OK.

Mvh
Kent

Fra : Paw P Larsen

Dato : 26-05-06 11:23

Kent Friis wrote:
> [...]
> trykke OK to gange i stedet for en, og jeg *ved* det kan slås fra,
> så den opfører sig præcis lige som når man sidder lokalt. Altså,

Workaround: Brug Push The Freakin' Button til at klikke på
irriterende dialogbokse. Det kan også bruges i mange andre
situationer.

Den gamle gratisversion ser ud til at være svær at finde på
nettet. Jeg ligger inde med den og har postet den i dk.binaer