MS Windows
briani 27239
Win98se og USB disk
Fra : JBH

Dato : 25-05-06 00:35

Jeg har en ældre maskine stående som server, Jeg mangler lidt harddisk
plads, så jeg købte sådan et "kineser" IDE to USB kit, som skulle
understøtte win98se og opefter med både usb1.1 og 2.0. men det elendige
!"¤#%##¤% kineser software dur bare ikke. jeg kan godt se den harddisk jeg
sætter på, som en "USB storage disk" men ikke få fat i den på nogen måder.
Hvad gør man så. ?

Jeg har prøvet med flere forskellige harddiske (40-300 gb) og jeg har hentet
en USB opdatering hos M$

mvh
JBH

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-05-06 06:16

JBH skrev:

> [...]
> i den på nogen måder. Hvad gør man så. ?
>
> Jeg har prøvet med flere forskellige harddiske (40-300 gb) og jeg har

98Se er ekstremt følsomt med diverse USB tilbehør. Bare en enkelt driver kan
forstyrre alle de andre. Fjern *alt* USB og geninstaller så drivere. Hjælper
det ikke, så geninstaller 98. Hjælper det ikke, så brug evt ME, der er hele
usbdelen skrevet om.

Det kan være endog *meget* svært at løse USB problemer under 98Se.

Claus

Fra : IzNoGoUd

Dato : 25-05-06 08:26

On Thu, 25 May 2006 01:35:20 +0200, JBH wrote:

> [...]
> Hvad gør man så. ?
>
> Jeg har prøvet med flere forskellige harddiske (40-300 gb) og jeg har hentet

Jeg skriver ud fra at det er OS 98se!
Host host hvilket filsystem har du på USB HDD, hvis NTFS så kan du
måske se din USB HDD, men ikke læse skrive på USB HDD!

Prøv at lave en fat32 og se om du kan se USB HDD nu!

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 26-05-06 09:21

JBH wrote:
> [...]
> Hvad gør man så. ?
>
> Jeg har prøvet med flere forskellige harddiske (40-300 gb) og jeg har hentet

Som udgangspunkt, var Windows 98 ikke meget for at se harddiske større end
34 GB, var det vist, de senere udgaver kunne se noget større diske, men det
var lidt meget afhængig at hardwaren.

Men der er da udveje, f.eks til Maxtor findes der en software, Maxblast hedder
det, der kan tricket med at få Win98 til at kunne se hele disken.

Så søg på harddiskproducentens hjemmeside, og du vil sikkert finde en løsning

--
Ejvind