MS Windows
briani 27239
xcopy
Fra : Denn!s H

Dato : 24-05-06 08:14

Hej

Jeg bruger xcopy til en backup bat-fil.
Det virkede senest i går inden jeg slukkede min pc

I dag kommer der flg. fejlbesked via min bat-fil
"XCOPY blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando, et program
eller en batchfil."

xcopy.exe ligger i mappen C:\WINDOWS\system32

Kopier jeg xcopy.exe over i mappen sammen med min bat-fil, virker min backup
bat-fil igen.

Hvorfor kan systemet ikke længere "se" C:\WINDOWS\system32\xcopy.exe ?

Denn!s H

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 24-05-06 12:25

"Denn!s H" <@> skrev:
Wed, 24 May 2006 09:13:50 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
>Hvorfor kan systemet ikke længere "se" C:\WINDOWS\system32\xcopy.exe ?

Check om din path til C:\WINDOWS\system32 ikke er blevet fjernet.
Det sker undertiden når man installerer et program, som selv vil have en
path indlagt.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Denn!s H

Dato : 24-05-06 14:02

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse

> Check om din path til C:\WINDOWS\system32 ikke er blevet fjernet.
> Det sker undertiden når man installerer et program, som selv vil have en
> path indlagt.

I hvilken fil?
Og hvad skal der stå?

Denn!s H

Fra : jda

Dato : 24-05-06 16:21

Wed, 24 May 2006 15:02:07 +0200 skrev Denn!s H i dk.edb.system.ms-windows
:

> "Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse

> I hvilken fil?
> Og hvad skal der stå?

Path er en variabel, prøv at tage en prompt op, 'Start -> Kør -> skriv cmd'
I prompten skriver du 'set' (uden anførselstegn) Så kommer windows med alle
dine variabler, under path skulle der gerne stå blandt andet
C:\WINDOWS\System32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem plus måske en del
mere. Ovenstående er fra min maskine og kan variere fra installation til
installation, men der skal være noget lignende
--
Jakob
Få en gratis koncertoplevelse til Depeche Mode 7. juni

Fra : Denn!s H

Dato : 24-05-06 17:51

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> dine variabler, under path skulle der gerne stå blandt andet
> C:\WINDOWS\System32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem plus måske en del

Det står der nu og xcopy virker igen.
Fandt det under Miljøvariabler -> Systemvariabler

I PATH stod der C:\WINDOWS\intel\Wdix.
Jeg opdaterede en driver til mit Intel onboard LAN i går :(

Er det korrekt at OS har værdien Windows_NT, hvis jeg benytter WinXP Pro?

Denn!s H

Fra : Madsen

Dato : 24-05-06 17:57

Denn!s H wrote:
> [...]
> Jeg opdaterede en driver til mit Intel onboard LAN i går :(
>
> Er det korrekt at OS har værdien Windows_NT, hvis jeg benytter WinXP

Ja
--
Hilsen Madsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-05-06 16:42

Denn!s H wrote:
I hvilken fil?
> Og hvad skal der stå?

Som andre nævner er PATH en variabel, der burde være sat, men da XCOPY ikke
virker, så er den nok smadret.

Pøv at rette din bat-fil til at indeholde:

C:\WINDOWS\system32\xcopy.exe

i stedet for bare XCOPY - det vil sikkert løse dit nuværende problem, men du
skal alligevel kigge nærmere på din path, som andre har foreslået.

--
Jan
<Signatur ude af drift>