MS Windows
briani 27239
Fejlfri tilstand
Fra : Ricko.

Dato : 24-05-06 05:09

Hej , jeg har en pc som jeg gerne vil have til at starte op i fejlfri
tilstand , har prøvet alle F taster nu også shift F 10 som den skriver under
opstart ,men der får jeg ikke muligheden , er der andre muligheder , win xp,
og har alle rettigheder på pc.

--
Ricko.
ricko@livsnyter.com

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-05-06 05:16

On Wed, 24 May 2006 06:08:49 +0200, Ricko. wrote:

> [...]
> opstart ,men der får jeg ikke muligheden , er der andre muligheder , win xp,

Jeg mener at kunne huske at det var F8 du skulle trykke på. Check lige om
dit tastatur har en "F-Lock" tast, hvis den har skal du huske at trykke den
ned først. (ikke alle tastaturer har F-Lock tast, men mit
Microsoft-tastatur har f.eks.).

--
np: Spore - Sprog

Fra : Ricko.

Dato : 24-05-06 05:45

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den
> ned først. (ikke alle tastaturer har F-Lock tast, men mit
Det har tastaturet ikke , jeg har også prøvet via bios at starte den i save
mode , men så fryser musen og pc starter normalt op.

Fra : Leif Neland

Dato : 24-05-06 06:07

Ricko. wrote:
> "Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har tastaturet ikke , jeg har også prøvet via bios at starte den
> i save mode , men så fryser musen og pc starter normalt op.

For at være krakilsk, så hedder det ikke "Fejlfri", men "Fejlsikker"

Ikke "save mode", men "safe mode"

Bare så ekspedienten ikke griner af dig, når du er gået ud af butikken

Leif

Fra : John

Dato : 24-05-06 14:13

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> så ekspedienten ikke griner af dig

- eller måske 'griner ad dig'... :)

Mvh John

Fra : Ricko.

Dato : 24-05-06 11:26

> [...]
> den
> ned først. (ikke alle tastaturer har F-Lock tast, men mit

Så lykkedes det at få gang i det , trykkede F8 valgte harddisken og
trykkede derefter enter , og knallede F8 ned igen , så var jeg inde, det har
jeg sku aldrig set før.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 07:33

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> Hej , jeg har en pc som jeg gerne vil have til at starte op i fejlfri
> tilstand ,

Det er der sikkert mange der ønsker sig Men som andre har nnævnt, så
mener du sikkert fejlsikret tilstand

har prøvet alle F taster nu også shift F 10 som den skriver under
> opstart ,men der får jeg ikke muligheden , er der andre muligheder , win
xp,
> og har alle rettigheder på pc.

Hvis vi går ud fra, at det er Windows 2000/XP du kører, så trykker du på F8
kort tid efter du har startet maskinen, vent ikke for længe, så kommer du
hen over det punkt hvor det kan lade sig gøre.
Shift/F10, som den skriver under opstart, det er for at komme i Bios.

mvh
Ebbe

Fra : Ricko.

Dato : 24-05-06 08:57

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hen over det punkt hvor det kan lade sig gøre.
> Shift/F10, som den skriver under opstart, det er for at komme i Bios.

Som jeg skrev har jeg prøvet alle f taster uden held , og sjovt nok kommer
jeg heller ikke i bios med shift F 10 men ind til sort skærm hvor der står
en lille curser og drejer rundt ,

Fra : John

Dato : 24-05-06 09:15

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Som jeg skrev har jeg prøvet alle f taster uden held

Du skal under start trykke _gentagne gange_ på F8

> sjovt nok kommer jeg heller ikke i bios med shift F 10

Nej, næppe. På min pc skal under start trykkes 'Delete', på min
gl pc: CRTL Alt Esc, på lillemors pc: F2

Mvh John

Fra : Ricko.

Dato : 24-05-06 09:51

> Du skal under start trykke _gentagne gange_ på F8

> Nej, næppe. På min pc skal under start trykkes 'Delete', på min gl pc:
> CRTL Alt Esc, på lillemors pc: F2
>
> Mvh John
Ja der er stor forskel på, denne pc skal jeg trykke Delete for bios, og
nogle af de andre F2 , men jeg gad nok vide hvordan jeg får den pc i
Fejlsikker tilstand,

Fra : AA

Dato : 24-05-06 11:22

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
news:8565$44741e5f$55181ab8> Ja der er stor forskel på, denne pc skal jeg
trykke Delete for bios, og
> nogle af de andre F2 , men jeg gad nok vide hvordan jeg får den pc i
> Fejlsikker tilstand,
Det fordi du ikke starter hurtig nok på F8 - du skal starte med at trykke på
f8 lige fra du har tændt din PC og blive ved med at trykke indtil du kommer
frem til menuen, der er stor forskel på hvor hurtig/langsom en PC er før den
tager i mod kommandoen "F8" under opstart, det kan godt være du skal gøre et
par forsøg før det lykkes - hvis det driller så tag strømmen helt af, inden
hver forsøg

mvh
allan

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 13:19

> Ja der er stor forskel på, denne pc skal jeg trykke Delete for bios, og
> nogle af de andre F2 , men jeg gad nok vide hvordan jeg får den pc i
> Fejlsikker tilstand,

Som AA også siger: F8. Vi formoder alle, at du kører win 2000/xp, selvom du
ikke har fortalt os det

mvh
Ebbe

Fra : HPF

Dato : 24-05-06 14:44

"Ebbe skrev:
Vi formoder alle, at du kører win 2000/xp, selvom du
> ikke har fortalt os det

Ricko skrev faktisk i spørgsmålet: "men der får jeg ikke muligheden , er
der andre muligheder , win xp,
og har alle rettigheder på pc."

mvh
HPF

Fra : Ricko.

Dato : 24-05-06 15:49

"HPF" <hpfkf@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi formoder alle, at du kører win 2000/xp, selvom du
>>

> Ricko skrev faktisk i spørgsmålet: "men der får jeg ikke muligheden , er

Nemlig.

Fra : Ricko.

Dato : 24-05-06 15:57

> "HPF" <hpfkf@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nemlig.
Forøvriget fandt jeg dette link efter jeg blev ringet op og fik det fortalt
..Hvad det kunne være der skulle til.
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 19:09

"HPF" <hpfkf@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ricko skrev faktisk i spørgsmålet: "men der får jeg ikke muligheden , er
> [...]
Du har ret, sorry til Ricko... Øjnene bli'r sgutte bedre mæ' alderen

mvh
Ebbe

Fra : Rado

Dato : 27-05-06 20:47

On Wed, 24 May 2006 06:08:49 +0200, "Ricko." <Ricko@livsnyter.com>
wrote:

>Hej , jeg har en pc som jeg gerne vil have til at starte op i fejlfri
>tilstand ,

Det er vist for mange bugs i Windows til at det lader sig gøre ;)

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung