MS Windows
briani 27239
PC genstarter med mellemrum....
Fra : Peter

Dato : 23-05-06 18:31

Hej.
Min ene Windows XP SP2 DK, genstarter en gang imellem....
Og så kommer den med en meddelelse om at den har oprettet en mini.dmp....
Det er også rigtigt, men hvad/hvordan får man noget brugbar information ud
af dette ??

Jeg er ret sikker på at det må være en enhedsdriver, jeg ved bare ikke
hvilken, da jeg har alle de nyeste drivere i maskinen.....

Hvad er den typiske årsag man skal lede efter ved denne type fejl ??

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 23-05-06 18:33

Hej igen, jeg glemte lige at fortælle at jeg kun tror at den rebooter når
den står og optager fra tv.....

(Hauppauge PVR150 tv-kort)

Mvh.
Peter

Fra : O. Skjold

Dato : 23-05-06 18:53

Peter skrev i news:2HHcg.23790$MX.23720@news.get2net.dk

<klip>

> Hej igen, jeg glemte lige at fortælle at jeg kun tror at den
> rebooter
> når den står og optager fra tv.....
>
> (Hauppauge PVR150 tv-kort)

Min søns lavede samme nummer med samme kort. Prøv at vælge en
anden komprimering, svjh hjalp det her.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Peter

Dato : 23-05-06 20:24

Hej.

Det var måske en meget god ide, det vil jeg prøve....
Grunden til at jeg syntes om din ide, er at jeg rent faktisk kan huske at
jeg selv har været inde op pille i bitraten for at optage i en kvalitet der
ligger midt imellem "standard" og "besdst".....

Mvh.
Peter

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 23-05-06 19:21

"Peter" <pshdo@teletoadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen, jeg glemte lige at fortælle at jeg kun tror at den rebooter når
> [...]
Måske dit grafikkort kører med vpu recovery hedder det vist.
Det vil sige at kortet genstarter hvis det går død under importen.
Hvad format optager du i ?
Da jeg optog i MPEG format døde mit kort ret tit.
Nu optager jeg i AVI selv om det fylder en bondegård
til gengæld dør computeren ikke mere

--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : Peter

Dato : 23-05-06 20:21

Hej.

> Måske dit grafikkort kører med vpu recovery hedder det vist.
> Det vil sige at kortet genstarter hvis det går død under importen.

Ja, det er enabled på kortet, men skal det få hele PC´en i knæ ??
Skal jeg disable det ??

> Hvad format optager du i ?

DVR-MS, så det er vel MPEG....

> Da jeg optog i MPEG format døde mit kort ret tit.

Det har fungeret for kig inden jeg var så "dum" af formatere hele min pc,
pga. at jeg fik en ny harddisk.....
(Det skal man aldrig gøre...)

Mvh.
Peter