MS Windows
briani 27239
XP starter ikke op
Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 23-05-06 06:25

Pludselig vil XP ikke starte op, men stener ved logoet (med den blå barre
der fiser mod højre). Barren (den blå) kører og kører men der er ingen HD
aktivitet og den bliver bare stående uden at starte windows. Den kan starte
op i fejlsikret tilstand, men hvordan finder jeg problembarnet der stopper
windows?
Der er ikke installeret noget nyt hardware eller software umiddelbart før
problemet opstod, men min datter på 3 kan have rodet noget rundt...

Er der nogen måde at få windows til at vise den aktuelle fil mens den står
på logo-skærmen (med den blå barre)? Så ville det jo være let at se hvilken
fil der standser systemet.

Mvh

KKJ

Fra : Torben

Dato : 23-05-06 06:40

"Kresten K. Jeppesen @tele2adsl.dk>" <k_k_j<FJERN DETTE> skrev i en
meddelelse news:N0xcg.5$GT2.4@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Er der nogen måde at få windows til at vise den aktuelle fil mens den står
> på logo-skærmen (med den blå barre)? Så ville det jo være let at se

Du kunne jo prøve systemgendannelse
--
Mvh Torben

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-05-06 09:56

"Kresten K. Jeppesen" <k_k_j<FJERN DETTE>@tele2adsl.dk> writes:

> [...]
> op i fejlsikret tilstand, men hvordan finder jeg problembarnet der stopper

Hvor længe har du ventet?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 23-05-06 10:26

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor længe har du ventet?
> --

Vel nok ca en halv times tid, hvilket BURDE være nok

KKJ

Fra : Søren Blom

Dato : 23-05-06 11:03

"Kresten K. Jeppesen @tele2adsl.dk>" <k_k_j<FJERN DETTE> skrev

> Vel nok ca en halv times tid, hvilket BURDE være nok

Prøv at start maskinen op i fjelsikretilstand og så kør en
systemgendannelse, det kan man håbe på løser dine problemer.

Alternativ kan du prøve at lade maskinen boote op på Windows XP cden, for
der at få den til at rep. Windows.
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-05-06 14:20

> Vel nok ca en halv times tid, hvilket BURDE være nok

Det afhænger jo af hvad der er galt.

Prøv at lade den stå natten over.

--
Thorbjørn Ravn Andersen