MS Windows
briani 27239
Skift af mere end 3 stk hardware
Fra : Hagar

Dato : 22-05-06 22:54

Hej i gruppen

Der er noget med at hvis man skifter mere end 3 stk. hardware, så skal man
lave en rep. af Windows. Hvis det nu sker over nogle måneder, er det så
stadig tilfældet ? Jeg har for noget siden fået noget nyt i min maskine, og
her for en uge siden fik jeg et andet grafikkort, og nu skal der så
opgraderes igen, skal jeg så være forberedt på en rep. af systemet, eller er
det blevet "vænnet" til det nye ?

Hagar

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-05-06 23:27

Hej Hagar, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Der er noget med at hvis man skifter mere end 3 stk. hardware, så
> skal man lave en rep. af Windows.

Nej - medmindre en af delene da er din systemdisk/-partition.

Derimod skal du muligvis (gen)aktivere Windows. Det afhænger helt af,
hvad det er for noget hardware, der skiftes.

Tjek fx <http://aumha.org/win5/a/wpa.php>, hvor du glider ned til "What
hardware gets checked?".

Der er 10 stk. (alt andet end det nævnte er ligegyldigt), og hver giver
ét point, hvis det er, som da du sidst aktiverede Windows.
Har man 7 af de 10 mulige point, skal der ikke genaktiveres noget.

(Bemærk at omtalen af harddisk udelukkende drejer sig om den, som
Windows er installeret på. Eventuelle andre tæller ikke, dvs. man kan
tilføje, fjerne skifte sådanne alt hvad man har lyst).

Temmelig mange af de point er samlet ved bundkortet, specielt hvis ens
netkort er integereret i dette.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-05-06 23:35

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hagar skrev

> Tjek fx <http://aumha.org/win5/a/wpa.php>, hvor du glider ned til
> "What hardware gets checked?".

Hvilket jeg burde have læst selv, inden jeg postede,

> Der er 10 stk. (alt andet end det nævnte er ligegyldigt), og hver
> giver ét point, hvis det er, som da du sidst aktiverede Windows.
> Har man 7 af de 10 mulige point, skal der ikke genaktiveres noget.

da jeg så ville have bemærket hans punkt 4:

"4. Network Adapter (NIC) and its MAC Address"

- og omtalen: "Seven Yes votes means all is well - and a NIC, present
originally and not changed, counts for three yes votes!"

Dvs. skiftes dette ikke, giver det alene 3 ud af de 7 nødvendige point.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Hagar

Dato : 23-05-06 01:09

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> originally and not changed, counts for three yes votes!"
>
> Dvs. skiftes dette ikke, giver det alene 3 ud af de 7 nødvendige point.

Tak for hjælpen
Jeg tror ikke jeg får problemer så, for det drejer sig om et grafikkort, et
par RAM klodser, og måske en slave harddisk, ellers må jeg tage det der fra

Hagar

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-05-06 09:02

Hagar skrev:

> Jeg tror ikke jeg får problemer så, for det drejer sig om et
> grafikkort, et par RAM klodser, og måske en slave harddisk, ellers må
> jeg tage det der fra

Jeg er ikke sikker på andet end at hvis du først *har* fået problemer med
MS's aktivering så nytter det ikke at "gå baglæns" igen - altså begynde at
fjerne de "kriminelle" elementer igen
Hans

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-05-06 11:38

Hej Hagar, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg tror ikke jeg får problemer så, for det drejer sig om et
> grafikkort, et par RAM klodser, og måske en slave harddisk

Det burde være langt fra at give problemer, hvis der ellers ikke
tidligere er skiftet noget (af den slags der tæller), siden du sidst
aktiverede.

Men selv hvis du ændrede noget mere og "for meget": Medmindre Microsoft
har ændret deres netaktivering markant, og der ellers er gået mindst
120 dage, siden du sidst aktiverede Windows, burde du uden problemer
kunne genaktivere over nettet. (Se linket jeg postede i første
respons).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm