MS Windows
briani 27239
Skriver ikke æ,ø og å
Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 22-05-06 09:03

Hej NG
Når jeg får et Word-doc tilbage fra en kammerat er alle æ,ø og å'er lavet om
til f.eks.: s¿ndag og Or 2004.
Hvor ligger problemet i Word eller i Windows ?
Hvad gør man ved det ?
Jeg formoder at problemet er på min kammerats pc ?

På forhånd tak
JJ

Fra : Lyrik

Dato : 22-05-06 13:58

"Morten Mikkelsen" <jens@jensen.dot.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor ligger problemet i Word eller i Windows ?
> Hvad gør man ved det ?
> Jeg formoder at problemet er på min kammerats pc ?

++++++++++++++++++++++
Du skal indstille tegnsættet til automatisk valg eller vesteuropæisk windows
eller lignende.
Han har indstillet tegnsættet på sin pc til et eller andet obskurt. Disse
indstillinger bliver linket til dokumentet der så skriver forkert på din
maskine.IMHO.
Bed ham om at stille det tilsvarende.

I Outlook Express ligger disse indstillinger under menuen "Vis" foroven.
Derefter under tegnsæt.
Jeg formoder det er tilsvarende i Word.

Hilsen
Jens

Fra : Hans

Dato : 22-05-06 17:56

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bed ham om at stille det tilsvarende.
>
> I Outlook Express ligger disse indstillinger under menuen "Vis" foroven.

Hvis man ikke ved noget, er det nogle gange bedre at lade være med at ville
virke klog.

Fra : Lyrik

Dato : 23-05-06 10:58

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> Hvis man ikke ved noget, er det nogle gange bedre at lade være med at
> ville
> virke klog.
++++++++++++++++++++++++++++++++
"Og hvis du tror du er noget, -så er der noget du har misforstået! -Og hvis
du tror du kommer over gærdet,- så er det også helt hen i
vejret..."<Sebastian>

Helt ærligt Hans. Jeg tror nok at mit indlæg hjælper ham bedre end de
manglende indlæg som du ikke har sendt.

Hilsen
Jens

Fra : jda

Dato : 24-05-06 04:42

Tue, 23 May 2006 11:57:38 +0200 skrev Lyrik i
dk.edb.system.ms-windows,dk.edb.tekst.ms-word :

> [...]
> vejret..."<Sebastian>
>
> Helt ærligt Hans. Jeg tror nok at mit indlæg hjælper ham bedre end de

Well, grunden til de manglende indlæg er vel at der ikke er nogen der ved
det, og at OP egentlig burde være blevet henvist til office gruppen. Hvis
det er noget det ikke er, så er det i 'vis' menuen i Word. det kan være i
'funktioner -> indstillinger -> kompatibilitet -> Skrifttybeerstatning'
hvor der kan sættes en hel masse krydser, eller 'Funktioner -> sprog -> og
noget ' hvor man også har en del valg. Men 'Vis' Nej. Så læs lige
ovenstående en gang mere. Det skulle vi (TINW) måske gøre en gang i mellem
--
Jakob
Få en gratis koncertoplevelse til Depeche Mode 7. juni

Fra : Lyrik

Dato : 24-05-06 08:39

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget ' hvor man også har en del valg. Men 'Vis' Nej. Så læs lige
> ovenstående en gang mere. Det skulle vi (TINW) måske gøre en gang i mellem
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeg bruger ikke word. Men jeg har konstateret flere gange på nettet at
skriften blev til noget volapyk.
Det skyldes forkerte indstilling i skrifttypeinstillingen, som uvist af
hvilken grund pludselig kan ændre sig.
Ændrer jeg den så tilbage til "westlig Windows" eller lignende så kommer de
korrekte tegn tilbage.

Denne oplevelse prøvede jeg at videreformidle til
manden-tommelfinger-foreslående-at der måske var noget med
skrifttypeinstillingerne i hans kammis PC.

Hvorefter to "velmenende personer" belærer mig om at det ikke er i menuen
"vis" i Word.
Samtidig benytter de så lejligheden til belærende at "sætte på plads".
Så er det vel for helvede i en anden menu som du også beskriver. men summa
summarum må det være under skrifttypeinstillinger på den ene eller den anden
Pc.

Under alle omstændigheder fungerer disse grupper ved at man véd et eller
andet. At man formoder et eller andet. At man foreslår at man prøver et
eller andet. At man foreslår at man overvejer et eller andet. Eller at man
spørger om et eller andet.

Hvis hvert eneste ord skal vejes på en guldvægt, så kommer der ikke ret
mange indlæg.

Mit indlæg fik dit indlæg frem som udbygger det med
skrifttypeinstillingerne.
Så lidt efter lidt kommer han problemet nærmere og det er vel det det drejer
sig om?

PS flere foreslag af jantelovsbegrensninger på mine indlæge vil blive mødt
af en pen dyppet i rød rygende salpetersyre.))

Hilsen
Jens

Fra : Hans

Dato : 24-05-06 12:00

> [...]
>
> PS flere foreslag af jantelovsbegrensninger på mine indlæge vil blive mødt
> af en pen dyppet i rød rygende salpetersyre.))

Vel 90% af "svarene" i diverse grupper indeholder vendingerne "burde", "jeg
tror" og "prøv at opgradere firmwaren"; formentlig oftest til større skade
end gavn [EOD].

Fra : Nicolai

Dato : 24-05-06 14:17

"Hans" <Hans@æøå.då> wrote in message

> Vel 90% af "svarene" i diverse grupper indeholder vendingerne "burde",
> "jeg
> tror" og "prøv at opgradere firmwaren"; formentlig oftest til større skade
> end gavn [EOD].

Ja og folk som ikke kan klippe det overflødige fra.

Men hvorfor skulle usenet også være anderledes end resten af samfundets måde
at virke på?

Nicolai

Fra : jda

Dato : 24-05-06 16:03

Wed, 24 May 2006 09:38:48 +0200 skrev Lyrik i
> [...]

> PS flere foreslag af jantelovsbegrensninger på mine indlæge vil blive mødt
> af en pen dyppet i rød rygende salpetersyre.))

Godt ord igen. Jeg skrev faktisk netop at 'vi' TINW, dermed også
indbefattet mig selv, måske skulle kigge på dit Sebastian citat.