MS Windows
briani 27239
fejlsikret tilstand
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 22:57

Har en bærbar som opfører sig mærkeligt.

Får kun billede via et s-vhs kabel på et tv. Formodentlig er der pillet ved
noget i opsætning af skærm og opløsning.

Så snart Windows XP boot skærmen forsvinder, går skærmen i sort.

Jeg har forsøgt at starte den op i fejlsikret tilstand, men så står den bare
og tygger som en gammel 386'er, en hvid cursor står og blinker på sort
baggrund, og så kommer jeg ikke videre.

Fra : claus b. p.

Dato : 22-05-06 09:11

"MB" <software(a)hardware.dk> wrote in message
> [...]
> bare
> og tygger som en gammel 386'er, en hvid cursor står og blinker på sort

Så har du da i det mindste mulighed for at se noget hvis du har et tv
tilsluttet! Prøv at højreklik et sted på skrivebordet, og vælg indstillinger
(properties). Der må være et faneblad for indstillinger af extern og intern
skærm. Hvis ikke du kan finde det, eller få det til at virke, så gå i
devicemanager og afinstaller grafikkortet. Det vil rimelig sikkert fungere.
Så skal du bare (manuelt eller automatisk) geninstallere driveren. Hvis
problemet genopstår efter dette, er der nok noget galt med
grafikkortdriveren. Så må du prøve at geninstallere den, eller hvis der er
en nyere version tilgængelig, downloade den og installere den.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 17:00

> [...]
> grafikkortdriveren. Så må du prøve at geninstallere den, eller hvis der er
> en nyere version tilgængelig, downloade den og installere den.

Nej, jeg har desværre ikke mulighed for at se noget, for så snart Windows
boot logoet forsvinder, bliver skærmen sort, så jeg kan desværre ikke se
skrivebordet. Jeg kan dog høre på lyden at den starter Windows korrekt op.

Jeg har desværre heller ikke mulighed for at starte op i fejlsikret
tilstand, hvorfor ved jeg ikke, hvis jeg trykker F8 under opstart og vælger
opstart i fejlsikret tilstand, så bliver skærmen sort, på nær cursoren som
står og blinker. Der sker simplethen ikke mere.

MB

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-05-06 18:48

"MB" <software(a)hardware.dk> writes:

> [...]
> skrivebordet. Jeg kan dog høre på lyden at den starter Windows korrekt op.

Kan du ikke se noget på fjernsynet? Så kan du vel fikse det der?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 21:45

Windows

> Kan du ikke se noget på fjernsynet? Så kan du vel fikse det der?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Nej jeg kan desværre ikke se noget hverken på fjernsynet eller den bærbare,
efter at Windows XP bootlogoet forsvinder.

Martin