MS Windows
briani 27239
Raid 1
Fra : SA

Dato : 18-05-06 13:56

Kan man putte en ekstra hd i en pc med windows xp pro sp2, og derefter få
systemet til at virke som et raid 1 system, XP software(spejling)? eller
skal man starte med at lave hardware raid 1 og installere fra scratch?

Mvh Søren

Fra : Hans

Dato : 18-05-06 14:28

SA wrote:
> [...]
> derefter få systemet til at virke som et raid 1 system, XP
> software(spejling)? eller skal man starte med at lave hardware raid 1
XP understøtter ikke raid-1, så det skal gøres via hardware.

Hans

Fra : SA

Dato : 18-05-06 18:25

> XP understøtter ikke raid-1, så det skal gøres via hardware.
>
> Hans

Ok, tak for svaret, så er der kun den hårde vej, at starte fra scratch ---
desværre.

Mvh Søren

Fra : andy

Dato : 17-05-06 18:36

Jeg har et kort til ide diske som er en slags software kort til win, køre
raid 1.5 og hvist også nogle flere det kan du få biligt. Det er heller ikke
et super kort men hvist ok. er brugt i ca 10 timer

Fra : N_B_DK

Dato : 26-05-06 00:11

andy wrote:
> Jeg har et kort til ide diske som er en slags software kort til win,
> køre raid 1.5

Raid 1.5 ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Henning

Dato : 18-05-06 20:44

On Thu, 18 May 2006 19:25:10 +0200, "SA" <dingleduffy@hotmail.com>
wrote:

>Ok, tak for svaret, så er der kun den hårde vej, at starte fra scratch ---
>desværre.

Nej, hvorfor? Installer kortet, installer driveren, ret boot.ini-filen
til at pege på den rigtige disk/partition, flyt disken over på den nye
controller (sammen med ny disk), start op, rebuild den nye disk. Så
har du et kørende raid1 uden at skulle reinstallere.