MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan funktioner i XP tilpasses?
Fra : 2

Dato : 17-05-06 13:52

Hej kan funktionerne i win XP tilpasses?
Her tænkes på at win ofte kommer med små beskeder, nede til højre ved
proceslinie og uret. Fx at nu er antivirus slået fra, jeg har
ikoner jeg ikke har brugt om jeg vil rydde op i dem. Og nu foreslår
den at.......
Kan man slå alt sådan noget fra, at win slet ikke skal komme med
beskeder?

Noget andet er ved tryk på start, programmer så er der nogle
programmer der ikke bliver vist fordi jeg ikke lige har brugt dem, og
så skal man trykke på en pil nedad for at se alle.
Kan man ikke bare få vist ALLE på engang?

Og når jeg vil downloade et billede eller fil, så vil win altid gemme
den i dokumenter og settings. Kan man ændre den mappe så win altid
gemmer filerne i en mappe på fx d:\ download?

Både med tanke på at det er langt nemmere at finde filerne igen og
holde system i dem. Og især når windows sådan brokker sig og ikke kan
starte, så har jeg stadig alle filer gemt, uafhængigt af windows.
Er det muligt?

mvh

Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-05-06 16:00

Den 17-05-06 14.52 skrev 2 følgende:

> Kan man slå alt sådan noget fra, at win slet ikke skal komme med
> beskeder?

Tjek nederst på denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-proceslinjen.html

Du kan muligvis finde hjælp til dit andet problem på nedenstående side
(jeg kan ikke lige huske, om det er nævnt):
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-start.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : 2

Dato : 18-05-06 21:21

On Wed, 17 May 2006 16:59:58 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>
>Du kan muligvis finde hjælp til dit andet problem på nedenstående side
>(jeg kan ikke lige huske, om det er nævnt):

Hej Kim

Tak for link, og det store arbejde du har lagt i websiden.

Noget kunne bruges direkte, men andet kniber med at indstille det
alligevel. Nok fordi jeg bruger klassisk version af Start........

Men henvisning til TweakUI er rigtig god, den løser en del, især med
popup billeder, ahh det var rigtigt godt.

Prøvede så at ændre stedet hvor win selv foreslår at den vil gemme
billeder ved download. Og det kunne jeg også ændre for min egen
profil, desværre virker det ikke da, windows alligevel bruger sit eget
forslag da den kører under adminstrator. Så funktionen bliver ikke
aktiveret alligevel.

Kender du mon at man skal åbne en ny webside som man har link til i
sine foretrukne, så kommer alle op med det samme. Det er helt fint.
Men når man så vil gemme en ny webside i foretrukne, via føj til
foretrukne, så er vinduet pludselig ret lille (listen kort) så man
skal rulle nedad. Kan den også blive i større format?

MVH

Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-05-06 21:38

Den 18-05-06 22.20 skrev 2 følgende:

> Men når man så vil gemme en ny webside i foretrukne, via føj til
> foretrukne, så er vinduet pludselig ret lille (listen kort) så man
> skal rulle nedad. Kan den også blive i større format?

Jeg bruger normalt ikke Internet Explorer, så jeg kan ikke huske
funktionen, og jeg sidder ikke lige ved en Windows-pc. Men alternativt
kan du bruge musen til at trække ikonen til venstre i adressefeltet over
på menupunktet Foretrukne, så åbnes listen over de foretrukne og du kan
slippe ikonen på det ønskede sted.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : 2

Dato : 20-05-06 21:08

Alt i alt tak for links og råd, det har hjulpet meget på windows
brugen, selvom man ikke lige kan tilpasse det hele.
Så er det ene lettelse nu, med nogle gode tilpasninger.

Torben