MS Windows
briani 27239
Hvorfor vælge at køre med pirat XP
Fra : Peter

Dato : 17-05-06 01:44

Har pt. naboens Compaq 2105EA bærbar på værksteds bordet. Styresystemet
Windows XP Home med SP1 var blevet temmelig ustabil.
I stedet for at køre en total geninstallation, blev valget først at prøve
med en reparation, som lykkedes og i øvrigt også løste problemet.
Eneste problem der opstod, var da Windows skulle aktiveres. Microsoft ville
simpelthen ikke godkende Windows egen certificerede code via Internettet, så
enden på det blev en opringning til firmaet, for at få den aktiveret den
vej.
Først fik jeg den besked, at Microsoft ikke længe ville aktivere OEM
versioner over nettet, så alle i der køber en computer med Windows XP
installeret, skal forberede sig på, at aktivering kun kan ske via telefonen
(godtnok via et gratis nummer), derefter skal man, på telefonen indtaste
installations ID, som er 6 x seks ciffer tal, og dernæst modtage
tilsvarende.
Alt det besvær, bare for en reparation, det er simpelthen bruger service der
vil noget.
Skulle de nu vise sig, at reparationen ikke kan gøre det og at en omlægning
er nødvendig, skal man igennem samme smøre igen -suk.
Det er i dag så besværligt, at installere og aktivere Windows XP, at jeg kan
godt forstå, at så mange kører med en pirat kopi, hvor man slipper for al
aktivering besværet, og med få muse klik kan omgå deres Genuine Advantage
beskyttelse.
Microsoft kunne til gengæld undgå størsteparten af piratkopier, hvis de
solgte deres produkter til en fornuftig pris f.eks Windows XP pro til kr.
500,00. Når de samtidig sparede alle udgifterne til aktivering og kopi
beskyttelse, ville de få en væsentlig bedre forretning ud af det end de har
i dag.

Undskyld skulle lige ha' lidt luft, for det har irriteret mig hele dagen.

Peter

Som i øvrigt selv kører med en ægte Win XP pro (der kan aktiveres via
nettet), men som meget alvorligt overvejer at gå over til Linux

Fra : Lyrik

Dato : 17-05-06 02:15

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Som i øvrigt selv kører med en ægte Win XP pro (der kan aktiveres via
> nettet), men som meget alvorligt overvejer at gå over til Linux
++++++++++++++++++++++++++++++
Det sidste vil jeg fraråde dig. Men det nemmeste når man endda har en ægte
XP er, at få et crack til aktiveringsfunktionen.
Så kan man installere den lige så tosset man vil. Windows validering kommer
jo til den fornuftige konklusion at den er -ægte! Hvad den jo også er. den
er ægte, men den skal ikke aktiveres.

Det gode crack hedder activasion killer.

Hilsen
jens

Fra : Ricko.

Dato : 17-05-06 04:47

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er. den er ægte, men den skal ikke aktiveres.
>
> Det gode crack hedder activasion killer.

Og det er nemt let og elegant

Fra : SB

Dato : 17-05-06 07:51

Hvor finder man så activasion killer?

--
SB

Fjern "mk", hvis du vil sende en mail direkte til mig

Fra : Ricko.

Dato : 17-05-06 08:03

"SB" <sbmknospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder man så activasion killer?
mig
Har du prøvet Google.??????????

Fra : Ricko.

Dato : 17-05-06 08:10

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "SB" <sbmknospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> mig
> Har du prøvet Google.??????????
Eller her,
http://www.sendspace.com/file/bwif7p

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-05-06 10:24

Sb skrev:

Hvor finder man så activasion killer?

--
SB

Jeg ved godt, at man ikke må korrigere andres stavning, men i dette tilfælde
er det nok relevant at fortælle, at det hedder *activation* og ikke
activasion. Der er masser af svar på Google om dette emne.

Med venlig hilsen
Tove

Fra : Ricko.

Dato : 17-05-06 10:26

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfælde er det nok relevant at fortælle, at det hedder *activation* og
> ikke activasion. Der er masser af svar på Google om dette emne.

ok, vi ordblinde har det ikke nemt, men tak

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 10:29

Tove Krieger skrev:

Hej Tove - kender du denne:

http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Den er en hjælp når man besvarer indlæg (du svarer neden under signaturen,
hvilket (for mig) gør dit svar nedtonet)
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-05-06 11:09

Hans skrev:

Den er en hjælp når man besvarer indlæg (du svarer neden under signaturen,
hvilket (for mig) gør dit svar nedtonet)

Undskyld hvis jeg har gjort det forkert, er det mon rigtigt nu ?

Vh Tove

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-05-06 11:41

Tove Krieger wrote:
> Hans skrev:
>
> Den er en hjælp når man besvarer indlæg (du svarer neden under
> signaturen, hvilket (for mig) gør dit svar nedtonet)
>

> Undskyld hvis jeg har gjort det forkert, er det mon rigtigt nu ?

Rigtigt placeret men du mangler at markere det du citerer med '>'.
Markeringen er vigtig for at kunne skelne mellem det citerede og det,
du selv skriver.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 12:05

Tove Krieger skrev:

> Undskyld

Du behøver ikke at undskylde!

> hvis jeg har gjort det forkert, er det mon rigtigt nu ?

Hér er der ingen problemer pt
Hans

Fra : skibber

Dato : 23-05-06 10:23

On 17-05-2006 12:08:47, "Tove Krieger" wrote:
> [...]
>hvilket (for mig) gør dit svar nedtonet)
>

>Undskyld hvis jeg har gjort det forkert, er det mon rigtigt nu ?

Ingen grund til undskyld,men det kan starte en hel krig
når man retter folk i deres skrive måde,og det er der ingen grund til.

Mvh.
skibber

Fra : skibber

Dato : 18-05-06 09:47

On 17-05-2006 11:24:00, "Tove Krieger" wrote:

>Jeg ved godt, at man ikke må korrigere andres stavning, men i dette tilfælde
>er det nok relevant at fortælle, at det hedder *activation* og ikke
>activasion.

Jamen så lad dog være med det.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 09:19

Lyrik skrev:

> Det gode crack hedder activasion killer.

Hvad gør man efter installation og genstart - jeg synes ikke rigtig jeg kan
finde programmet (under "Programmer")!?

Eller kører det helt automagisk?
Hans

Fra : Lyrik

Dato : 17-05-06 12:23

> Hvad gør man efter installation og genstart - jeg synes ikke rigtig jeg
> kan finde programmet (under "Programmer")!?

> [...]
++++++++++++++++++++++++++++++
Først lige en rettelse. Det hedder "activation killer." Filen hentes til en
mappe,-udpakkes og viser filen:
WPA_Kill.exe

Denne dobbeltklikkes der på, genstartes og færdig arbejde. Endelig kun denne
fil. Hvis pakken kommer med flere filer er de andre=vira.

Hilsen
Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 13:24

Lyrik skrev:

> Denne dobbeltklikkes der på, genstartes og færdig arbejde.

Altså automagisk = at man ikke behøver at foretage sig mere efter genstart!?

I så fald er jeg en glad mand!
Hans

Fra : steen

Dato : 17-05-06 09:44

On Wed, 17 May 2006 03:15:19 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>++++++++++++++++++++++++++++++
>Det sidste vil jeg fraråde dig.

Hvorfor det?

det fungerer da udemærket?

Hilsen

Steen

Fra : Lyrik

Dato : 17-05-06 12:14

"steen" <steengod@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det?
>
> det fungerer da udemærket?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jamen de fleste af os almindelig dødelige kan ikke finde ud af at få samme
righoldighed i funktionerne som vi er vandt til i XP.

Jeg satte en meget nørdet kammerat til at prøve Linux. Han stod på hovedet i
den i et par dage og kom så hele tiden til den konklusion at den var lige
ved at kunne det man ville have den til, men så stødte man hovedet ind i en
forhindring.

Ting som var vanskelige for ham var at spille divxfiler, mpeg filer wmv
filer. Ud over det mangler man programmer man er vandt til at bruge indenfor
filmkonvertering.

Et program som VirtulDub og Tmpgenc har simpelthen ingen relevandte
afløsere.

Kommer det til moderne spil så løber man panden imod en mur. Han gjorde i
hvert fald.

Du skal nok have dine interesser indenfor specielle netværksmuligheder og
nørdede programmeringstiltag for at være tilfreds?

Men kom dog og fortæl noget om hvad en hverdagsbruger helt nøjagtig kan få
den til. Vi får det ene nederlag efter det andet med det system.
Selv hvis det var på højde med MAC, ville det savne noget.

Hilsen
Jens

Fra : Steen

Dato : 17-05-06 18:41

Lyrik wrote:

> [...]
> den til. Vi får det ene nederlag efter det andet med det system.
> Selv hvis det var på højde med MAC, ville det savne noget.

Jeg bruger Mandriva's Linux.

Jeg bruger min computer til

Email og internetbrowsing, netbank og tekstbehandling/regneark samt lidt
spil en gang i mellem.

Jeg har også en hjemmeside og bruger icq, msn og aim/iChat som chat
programmer inde i programmet Gaim, som også findes til Windows og Mac.

Mpeg og vob filer afspiller den automatisk og divx skulle jeg downloade
nogle filer.

Mandriva har noget der hedder easyurpmi, som er et stort katalog med
programmer man kan vælge og så downloade dem og så bliver de installeret
automatisk lige efter.

Tmpgenc kan man få til at køre ved hjælp af programmet Wine, det brugte jeg
også for at par år siden. Der findes en speciel version af Wine, som hedder
Cedega som er specielt lavet til spil. Der er også noget der hedder
Codeweavers, som gør at du kan installere Windows plugins i din browser.

Jeg vil da give dig ret i der ikke er så mange gode programmer til
Videoredigering. MainActor kan vidst noget og Kino.

Jeg spiller ikke så meget, det sidste jeg købte var Wolfenstein ellers er
det spil ala dem der er med i Real Arcade, men alle spil fra Id Games
skulle virke automatisk i Linux, hvor filerne ligger på de samme cd'er som
Windows udgaven.

Dengang jeg dual-bootede virkede Linux hurtigere end Windows og gik mindre
ned. En anden ting der irrieterede mig var at jeg ikke kunne ændre i Start
menuen, så jeg kunne lave en mappe i den, hvor jeg lagde alle programmer af
samme type, lige som jeg kunne i Windows 85/98 og computeren begyndte at
minde om udseendet på Windows 3.1

Noget andet, som er ligegyldigt, når du har installeret din computer, er at
det tager lidt over 1/2 time at have et fuldt brugbar computer, men alle
drivere installeret. Så du ikke skal til at rode med dem bagefter, for at
få graffik-kortet til at vise et ordentlig billede.

Hilsen

Steen

Fra : John

Dato : 17-05-06 12:30

"steen" <steengod@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det?
> det fungerer da udemærket?

Er da blevet noget nysgerrig. Downloader i øjeblikket dette
program:
http://www.damnsmalllinux.org/

Fandt det hos Chip.

Mvh John :)

Fra : Steen

Dato : 17-05-06 18:52

John wrote:

> Er da blevet noget nysgerrig. Downloader i øjeblikket dette
> program:
> http://www.damnsmalllinux.org/
>
> Fandt det hos Chip.
>
> Mvh John :)

Damnsmalllinux er meget lille distribution, for den som selv vil bestemme,
hvad der skal installeres, eller som dig der lige skal se hvad det er.

Hvis du synes det virker spændene, synes jeg du skulle prøve at download
Knoppix. Det er en distribution, som skal brændes på en cd. Den ligner mere
en rigtig distribution, da der er flere programmer. Den fylder så også
700Mb istedet for bare 50.

Hilsen

Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-06 20:15

Steen <steengod@hotmail.com> writes:

> [...]
> en rigtig distribution, da der er flere programmer. Den fylder så også

Er man rigtigt veloplagt er der også en Knoppix DVD, men den er næsten
FOR fyldt :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 14:18

Lyrik skrev:

> Det gode crack hedder activasion killer.

Har lige lagt XP og crack'et ind; hvad med MS's sikkerhedsopdateringer?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 14:22

Hans Paulin (6310) skrev:

> Har lige lagt XP og crack'et ind

Øvs - *30 dage tilbage til aktivering* !
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 18:28

Hans Paulin (6310) skrev:

> Øvs - *30 dage tilbage til aktivering* !

Nå - er ikke vant til at man skal læse teksten: "Safe mode!"
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 19:35

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nå - er ikke vant til at man skal læse teksten: "Safe mode!"

Nå, nu kom *30 dage tilbage til aktivering* igen igen
Hans

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-05-06 13:21

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> skrev:

> Det gode crack hedder activasion killer.

Hvad får man så med af keyloggere og andet spyware?

Mvh.

Karsten

Fra : Thore

Dato : 17-05-06 14:41

On Wed, 17 May 2006 02:44:24 +0200, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

>aktivering besværet, og med få muse klik kan omgå deres Genuine Advantage
>beskyttelse.

Hvilke museklik er det?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Peter

Dato : 17-05-06 17:29

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvilke museklik er det?

Venstre

Peter

Fra : Morten Nielsen

Dato : 21-05-06 14:06

wrote:

> [...]
>beskyttelse, ville de få en væsentlig bedre forretning ud af det end de har

Sæt du dig ned og skriv en business-case, hvorefter du kontakter
Microsoft. Jeg er ikke i tvivl om, at de vil være meget lydhøre, hvis
du kommer med noget dokumentation.

Mvh,

Morten