MS Windows
briani 27239
password
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 15-05-06 17:48

hej NG

Hvilke muligheder er der for at sætte kodeord på en mappe?

kører: Windows XP SP2

/Kasper

Fra : HAM SELV

Dato : 15-05-06 18:52

Du kan prøve at højreklikke på den mappe du vil enten skjule eller beskytte
deri er der en avanceret funktion du kan prøve at kigge nærmere på:)

Med venlig hilsen
Per og Susanne Sørensen
Mail : djubi@djubi.dk

\\\\////
<(o)(o)>
!-----ooo--(oo)--ooo-----!

Fra : HAM SELV

Dato : 15-05-06 18:52

Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.com/pro

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 15-05-06 19:08

"HAM SELV" <djubiFJERN@djubi.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan prøve at højreklikke på den mappe du vil enten skjule eller
> beskytte
> deri er der en avanceret funktion du kan prøve at kigge nærmere på:)

hvad mener du?
højreklik -> egenskaber -> avanceret?
http://www.1vangede.dk/testarea/usenet/restrict.jpg

hvad overser jeg?

/Kasper

Fra : Snuden

Dato : 15-05-06 20:49

On Mon, 15 May 2006 20:08:03 +0200, "Kasper Lindberg" <NoSp@m.invalid>
wrote:

>"HAM SELV" <djubiFJERN@djubi.dk> skrev i en meddelelse
>>
>hvad mener du?
>højreklik -> egenskaber -> avanceret?
>http://www.1vangede.dk/testarea/usenet/restrict.jpg
>
>hvad overser jeg?

Slå "simpel fildeling" fra: Start => Indstillinger => Kontrolpanel =>
Mappeindstillinger => fanebladet Vis => Brug simpel fildeling (så vidt
jeg husker - det er øverste punkt). Så får du et ekstra fanelblad på
mappens egenskaber, der hedder "Sikkerhed" - her kan du styre
brugernes rettigheder på de enkelte mapper og filer helt som du har
lyst til.
--
Snuden

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-06 21:23

Den 15-05-06 21.49 skrev Snuden følgende:

> Slå "simpel fildeling" fra:

Gælder det også på XP Home?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : jda

Dato : 15-05-06 22:11

Mon, 15 May 2006 22:22:31 +0200 skrev Kim Ludvigsen i
dk.edb.system.ms-windows :

nej
--
Jakob
Få en gratis koncertoplevelse til Depeche Mode 7. juni

Fra : Snuden

Dato : 16-05-06 11:55

Nix.
--
Snuden

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-05-06 13:17

Den 16-05-06 12.55 skrev Snuden følgende:

> Nix.

Eftersom de fleste nok har Home, ville det måske have været et god ide
at nævne dette.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Snuden

Dato : 17-05-06 14:43

On Tue, 16 May 2006 14:17:09 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Eftersom de fleste nok har Home, ville det måske have været et god ide
>at nævne dette.

Tja - eller også kunne spørgeren have specificeret det (det har han så
gjort efterfølgende)
--
Snuden

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-05-06 11:29

Kasper Lindberg wrote:
> hvad overser jeg?
> /Kasper

Ikke noget

Du har formentlig en XP Home og de nævnte forslag virker kun i XP Pro.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-05-06 20:11

Kasper Lindberg skrev:

>kører: Windows XP SP2

Home eller Pro ?

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 16-05-06 08:53

> Home eller Pro ?

/Kasper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-05-06 11:30

Kasper Lindberg wrote:
> /Kasper

Så kan du ikke - men man kan i en Pro.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 16-05-06 11:54

> Kasper Lindberg wrote:
>
> Så kan du ikke - men man kan i en Pro.

surt

er der slet ikke nogen mulighed?

/Kasper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-05-06 13:34

Den 16-05-06 12.53 skrev Kasper Lindberg følgende:

> er der slet ikke nogen mulighed?

Du kan bruge et specielt krypteringsprogram til det, fx TrueCrypt:
http://sourceforge.net/projects/truecrypt

Programmet kan kryptere enkelte filer, eller en hel harddisk. Eller du
kan oprette en fil, der fungerer som en virtuel harddisk. Når du selv
sidder foran computeren og har indtastet adgangskoden, fungerer den
virtuelle harddisk som en almindelig harddisk, hvor du kan læse og gemme
filer. Når du logger af, er dine data beskyttet. Så vidt jeg husker er
det endda muligt at camouflere filen med dataene, så den fx ligner en
billedfil. Dvs. uvedkommende kan ikke engang se, at det er den fil, de
skal hacke for at finde dine data.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 17-05-06 22:26

> Du kan bruge et specielt krypteringsprogram til det, fx TrueCrypt:
> http://sourceforge.net/projects/truecrypt

kigger på det

/Kasper