MS Windows
briani 27239
Computeren går ned
Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 15-05-06 14:20

Når jeg kører visse programmer og funktioner som f.eks. Outlooks
diskcomprimering, går computeren ned. Jeg går ud fra, at det er fordi CPUen
overbelastes. Men jeg har først mærket problemet de sidste par uger.

Arbejdshukommelsen er på 500 mB og jeg kører Windows XP

Er der nogen måde at afhjælpe det på? Er der nogen funktionalitet i Windows,
f.eks. omkring ressourcealokering, jeg kan gøre brug af? - Andre muligheder?

M.v.h.

Poul Evald Hansen

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 15-05-06 14:37

"Poul Evald Hansen" <pevh@nspmaildutdit.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news%9g.47$eF2.13@news.get2net.dk...
> [...]
>

> Er der nogen måde at afhjælpe det på? Er der nogen funktionalitet i
> Windows, f.eks. omkring ressourcealokering, jeg kan gøre brug af? - Andre

Der skulle stå "komprimering af e-mails"

Poul Evald Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-06 15:07

Den 15-05-06 15.19 skrev Poul Evald Hansen følgende:
> Når jeg kører visse programmer og funktioner som f.eks. Outlooks
> diskcomprimering, går computeren ned. Jeg går ud fra, at det er fordi CPUen
> overbelastes. Men jeg har først mærket problemet de sidste par uger.

Genstartes computeren automatisk, eller får du en blå skærm med
fejloplysninger? Fejloplysningerne kan hjælpe med at finde årsagen.

Hvis computeren genstarter, kan du slå den automatiske genstart fra:
Højreklik på denne computer => Egenskaber => Avanceret => Start
og genoprettelse => Indstillinger => fjern fluebenet ved genstart
automatisk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : kk

Dato : 15-05-06 17:34

> [...]
>

> Er der nogen måde at afhjælpe det på? Er der nogen funktionalitet i
> Windows, f.eks. omkring ressourcealokering, jeg kan gøre brug af? - Andre

Kunne det tænkes, at computeren er fuld af støv og trænger til at blive
støvsuget?
kk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-06 20:49

Poul Evald Hansen wrote:
> Når jeg kører visse programmer og funktioner som f.eks.
> Outlooks diskcomprimering, går computeren ned.

Har du testet harddisken for fejl eller defragmenteret den?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund