MS Windows
briani 27239
Kan ikke se mit digital kamera i WinXP
Fra : Erik

Dato : 14-05-06 09:31

Hejsa

Kan ikke se mit digital kamera i WinXP pro dk's stifinder men kan godt se
det i "Denne computer\Administrer\Diskhåndtering". Jeg har prøvet og tildele
det en drev bogstav, men kan stadigvæk ikke se det i stifinderen

Hvad ksn jeg gør?

På forhånd tak
Erik

Fra : Nørd

Dato : 14-05-06 15:13

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse news:4466eab4$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> det i "Denne computer\Administrer\Diskhåndtering". Jeg har prøvet og tildele
> det en drev bogstav, men kan stadigvæk ikke se det i stifinderen

De fleste kameraer køre USB 2.
så installer Windows XP Service Pack 2

Link,

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Ca´ 278Mb

Nord

Fra : Erik

Dato : 14-05-06 17:56

> De fleste kameraer køre USB 2.
> så installer Windows XP Service Pack 2
>
> Link,
>
> http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
>
> Ca´ 278Mb

den er lagt ind.... det fremgå afkontrolpanelet/system

Så det må være noget andet? Men hvordan tester jeg om min usb køre usb2?
bundkortet er et abit KN8-Ultra og det understøtter det.

/Erik

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-05-06 19:27

> den er lagt ind.... det fremgå afkontrolpanelet/system
>
> Så det må være noget andet? Men hvordan tester jeg om min usb køre usb2?
> bundkortet er et abit KN8-Ultra og det understøtter det.

Jeg har det samme problem med min kones Olympus kamera. Det kan ikke ses i
Stifinderen uanset hvad jeg gør i diskhåndtering, mens der ikke er problemer
med mine egne to kameraer (Nikon og Fuji). Dem kan jeg se uden at gøre noget
som helst i diskhåndtering. Mine kone *skal* tilsyneladende overføre
billeder med den SW, der fulgte med kameraet.

Jan

Fra : Erik

Dato : 14-05-06 20:57

> [...]
> at gøre noget som helst i diskhåndtering. Mine kone *skal* tilsyneladende
> overføre billeder med den SW, der fulgte med kameraet.

Det kamera som jeg har er et "Rite" og der er kun driver og
billedebehandlings software med på cd'en

/Erik

Fra : Erik

Dato : 15-05-06 15:24

> Kan ikke se mit digital kamera i WinXP pro dk's stifinder men kan godt se
> det i "Denne computer\Administrer\Diskhåndtering". Jeg har prøvet og
> tildele det en drev bogstav, men kan stadigvæk ikke se det i stifinderen

Har lige fundet ud af, at jeg faktisk kan se det i Nero. Underligt....

Nogle bud?

/Erik