MS Windows
briani 27239
guide til dual boot søges
Fra : henrik jensen

Dato : 13-05-06 21:10

da jeg netop har bestilt en bærbar pc med indbygget medie kort (tv) som kun
kan bruges i forbindelse med windows medie ,kunne jeg godt tænke mig at få
en guide til hvordan man laver en dual boot ,så man i opstart kan vælge
enten win xp eller win medie kan det lade sig gøre ,er godt klar over at man
selvfølge skal investere i begge OS
mvh sloth

Fra : Edmund

Dato : 13-05-06 21:17

henrik jensen wrote:
> [...]
> opstart kan vælge enten win xp eller win medie kan det lade sig gøre
> ,er godt klar over at man selvfølge skal investere i begge OS

Kan man ikke vælge at køre alm. pc i en win medie?

Evt installere på 2 partitioner.
Det må man vel også med en win medie?
--
Mvh Edmund

Fra : henrik jensen

Dato : 14-05-06 08:07

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke vælge at køre alm. pc i en win medie?

jeg aner det ikke da jeg aldrig har set win medie center i funktion
mvh henrik

Fra : Edmund

Dato : 14-05-06 08:57

henrik jensen wrote:
> "Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> jeg aner det ikke da jeg aldrig har set win medie center i funktion

Jeg har heller ikke, jeg håbede på at andre kunne svare på hvordan man
skifter.
XP mediacenter skulle være en XP pro nedenunder.

At skulle købe 2 os´er ville da gøre ´"Bill" lykelig

Nu er det vel XP mediacenter du får med, men ellers kan et TV-kort jo
også køre på en alm. XP
--
Mvh Edmund

Fra : emj

Dato : 14-05-06 08:32

Edmund skrev:

>Kan man ikke vælge at køre alm. pc i en win medie?
>
>Evt installere på 2 partitioner.

Man kan ikke vælge at køre forskellig hardware på forskellige
partioner i winXP
Hilsen emj

Fra : Edmund

Dato : 14-05-06 08:59

emj wrote:

> Man kan ikke vælge at køre forskellig hardware på forskellige
> partioner i winXP

Jeg forstår ikke hvorfor du taler om forskellig hardware. og hardware
profiler

--
Mvh Edmund

Fra : emj

Dato : 14-05-06 09:46

Edmund skrev:

>Jeg forstår ikke hvorfor du taler om forskellig hardware. og hardware
>profiler

Jeg forestillede mig at TVkortet skulle sættes forskelligt op, alt
efter om det skulle bruges sammen med mediacenter eller som almindelig
TV-tuner.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 14-05-06 08:29

henrik jensen skrev:

> [...]
>en guide til hvordan man laver en dual boot ,så man i opstart kan vælge
>enten win xp eller win medie kan det lade sig gøre

Du kan oprette en ekstra hardwareprofil, så du får 30 sekunder til at
vælge, hvilken profil, der skal starte op.
Du kan også vælge, hvilken profil, der skal skal starte op som
default, hvis du ikke foretager noget valg.

Det gøres ved at højreklikke på denne computer
Vælg egenskaber/fanebladet hardware
Klik på Hardwareprofiler
Marker nuværende profil
Vælg kopier /vælg navnet på profilel
Marker den nye profil på listen og vælg egenskaber
Sæt mærke i "Dette er en bærber PC"
Sæt mærke i "medtag denne profil som en valgmulighed, når windows
starter.

Genstart og afprøv. Tilpas den nye profil efter eget ønske og gem.

Hilsen emj

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-05-06 14:03

henrik jensen wrote:
> [...]
> dual boot ,så man i opstart kan vælge enten win xp eller win
> medie kan det lade sig gøre ,er godt klar over at man

Windows XP Media Center Edition (MCE) er en Xp Professional med
ekstra funktioner, du kan sagtens bruge MCE som alm. OS også.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : henrik jensen

Dato : 14-05-06 16:14

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg må springe ud i det takker for svarene mvh henrik