MS Windows
briani 27239
windows logon
Fra : Kim Malmberg

Dato : 13-05-06 08:35

Hej NG.
Efter at have installeret ,net framework skal jeg pludselig klikke på en
brugerkonto for at logge på.
Jeg har afinstalleret .net framework, men skal stadig klikke på log on ?
Hvad bruges .net framework til ?
Skal jeg ind og fjerne en brugerkonto ?

--
Venlig hilsen/best regard.
Kim Malmberg

Fra : O. Skjold

Dato : 13-05-06 09:19

Kim Malmberg skrev i

<klip>

> [...]
> klikke på
> en brugerkonto for at logge på.
> Jeg har afinstalleret .net framework, men skal stadig klikke på

Hej.

Dot Net er en platform til af afvikle (web-)applikationer.

Efter installation af .Net kan du undgå at det optræder som en
brugerkonto ved at hente den opdatering til .Net der er på
Windows Update.

Vil du undgå logon-proceduren igen, så prøv under "kør" at skrive
"control userpasswords2". I vinduet der fremkommer kan du fjerne
markeringen i "Brugere skal angive osv..."

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : hcma

Dato : 13-05-06 10:30

"Kim Malmberg" <wallebogaard-it@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugerkonto for at logge på.
> Jeg har afinstalleret .net framework, men skal stadig klikke på log on ?

løsning her: http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48
m c h
hc

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-05-06 11:55

Kim Malmberg skrev:

> Efter at have installeret ,net framework skal jeg pludselig
> klikke på en brugerkonto for at logge på.

Så gå på Windows Update igen og hent de sidste nye opdateringer
til .NET.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim Malmberg

Dato : 13-05-06 12:47

Hej Igen
Tak for de hurtige svar.
Ang opdateringer til .net. Så har jeg afinstalleret programmet, i håb om at
det hjalp.
Jeg har også prøvet det beskrevne tips uden held.

--
Venlig hilsen/Best regard.
Kim Malmberg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-05-06 14:38

Kim Malmberg skrev:

> Ang opdateringer til .net. Så har jeg afinstalleret programmet,
> i håb om at det hjalp.

Men du har sikkert ikke fået fjernet eller deaktiveret .NET-kontoen.

> Jeg har også prøvet det beskrevne tips uden held.

Control Userpasswords2 burde nu ellers virke, men "problemet" med
logon-boksen optræder kun i .NET Framework 1.1. Service Pack 1 til
..NET 1.1 løste det problem, og der er endda også kommet en .NET 2.0.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim Malmberg

Dato : 14-05-06 08:37

Jo jeg har fjernet ,net kontoen .

--
Venlig hilsen/best regard.
Kim Malmberg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-05-06 11:59

Kim Malmberg skrev:

> Jo jeg har fjernet ,net kontoen .

Meget sært, at du ikke samtidig er sluppet af med logon-boksen så,
for det er sket alle de gange, hvor jeg har siddet med problemet
både hos mig selv og ude hos venner og bekendte.

Jeg ville nok prøve at geninstallere .NET og derefter installere
de sidste nye Service Packs til .NET fra Windows Update. Det skader
ikke at have installeret, og der kommer flere og flere programmer
og drivere, som kræver det.

--
Hilsen
Madsen