MS Windows
briani 27239
Start af Explorer starter også en antispyw~
Fra : MjanneH

Dato : 13-05-06 07:51

Hej

Jeg er dybt og inderligt irriteret. På en eller anden måde har der sneget
sig et program ind, som insisterer på at downloade og installere noget
anti-spyware. Skærmbiledet ligner en alm. installation, hvor man kan klike
på <næste> og <Cancel> som så påbegynder en download og en installation
(tror jeg).

Hvordan slipper jeg af med denne yderst aggressive markedsføring? Jeg har
kigget i 'start', men der er intet mistækeligt.

mvh
marianne

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 13-05-06 08:25

"MjanneH" <handelvaek@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan slipper jeg af med denne yderst aggressive markedsføring? Jeg har
> kigget i 'start', men der er intet mistækeligt.

Har du prøvet at Adaware eller Spybot Search & Destroy - de
kan fjerne en del?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-05-06 09:04

MjanneH <handelvaek@lundbak.dk> wrote:

<snip>

> Hvordan slipper jeg af med denne yderst aggressive markedsføring? Jeg har
> kigget i 'start', men der er intet mistækeligt.

Kig i registreringsdatabasen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-05-06 09:11

Den 13-05-06 10.03 skrev Axel Hammerschmidt følgende:

> Kig i registreringsdatabasen.

Jeg vil gætte på, at det råd er lige så brugbart for spørgeren, som hvis
du havde skrevet: Kig i vejviseren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-05-06 09:49

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Jeg vil gætte på, at det råd er lige så brugbart for spørgeren, som hvis
> du havde skrevet: Kig i vejviseren.

Hvad skal hun kigge efter i vejviseren?

Fra : Mogens

Dato : 13-05-06 10:14

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skal hun kigge efter i vejviseren?

Hvad registreringsdatabasen er for noget.

Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-05-06 10:46

Den 13-05-06 10.49 skrev Axel Hammerschmidt følgende:

> Hvad skal hun kigge efter i vejviseren?

Det var netop min pointe. Du skrev ikke, hvad hun skulle kigge efter i
registreringsdatabasen. Selv hvis spørgeren ved, hvad
registreringsdatabasen er for noget, så er det lidt voldsomt at skulle
gennemgå +25 MB nørdede data efter noget, man ikke ved hvad er. Og
skulle man mod al forventning finde dette noget, hvad skal man så gøre
med det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-05-06 16:22

:
: >>> Kig i registreringsdatabasen.
: >> Jeg vil gætte på, at det råd er lige så brugbart for spørgeren, som
: >> hvis du havde skrevet: Kig i vejviseren.
: >
[...]

Men det er da et godt udgangspunkt for at diskutere hvordan man kan
undgå at få sådan noget på sin computer. Syntes du ikke?

Fra : kk

Dato : 13-05-06 09:05

> [...]
>
> mvh
> marianne
>Er der nævnt "errorsafe" i noget af det du har set?
mvh
kk

Fra : MjanneH

Dato : 13-05-06 15:29

> mvh
> kk

Nej - der står malicious software removal wizard.

Kan jeg bruge et eller andet hjælpe-software til at kigge i
registreringsdatabasen? Jeg har ikke mod på bare at gå ind i den 'råt'.

mvh
mariane

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-05-06 16:22

[...]

Kan du oplyse om hvad det er for noget software du tilbydes? Sådan noget som
et navn, eller en adresse hvorfra det skal hentes.

: Kan jeg bruge et eller andet hjælpe-software til at kigge i
: registreringsdatabasen? Jeg har ikke mod på bare at gå ind i den 'råt'.

Start -> Kør, skriv regedit og tryk på OK. Der er en søgefunktion.

Du har vel ikke glemt en CD i drevet?

Fra : Per

Dato : 14-05-06 14:40

> [...]
>
> Kan jeg bruge et eller andet hjælpe-software til at kigge i
> registreringsdatabasen? Jeg har ikke mod på bare at gå ind i den 'råt'.

Hejsa.

Kør dette program - det er et af de bedste gratis anitspyware programmer
der findes på markedet.

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#superantispyware

Og der er intet snavs med programmet.

Mvh. Per

Fra : Rado

Dato : 14-05-06 23:08

On Sat, 13 May 2006 16:29:16 +0200, "MjanneH" <handelvaek@lundbak.dk>
wrote:

>Nej - der står malicious software removal wizard.

Det er jo navnet på et af Microsofts seneste tiltag: Mon ikke det er
kommet med ned ved seneste Windows opdatering?

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : jda

Dato : 14-05-06 14:42

Sat, 13 May 2006 08:50:35 +0200 skrev MjanneH i dk.edb.system.ms-windows :

> [...]
>
> Hvordan slipper jeg af med denne yderst aggressive markedsføring? Jeg har
> kigget i 'start', men der er intet mistækeligt.

Prøv at hente Windows Defender
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx Lad
den opdatere og skanne og se hvad den finder. Hvis den kan klare problemet
så lad den blive på computeren, den passer sig selv.

Hvis ikke må du i gang med skrappere midler:
Ad-Aware kan hentes her:
http://www.lavasoft.de/software/adaware og/eller
Spybot kan hentes her: http://tucows.com/preview/310138

--
Jakob
Få en gratis koncertoplevelse til Depeche Mode 7. juni